mirrorfold IS200/300 (inklappende spiegels bij sluiten)

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Hierbij maak ik mijn belofte waar over de how-to m.b.t. de mirrorfold functie bij de IS200/300.
Ben er toch een tijdje mee aan het stoeien geweest alvorens ik het geheel goed en probleemloos werkend had.
Dit is uiteindelijk gelukt en het systeem is fool-proof.
LET OP: bij deze how-to is enige kennis van auto elektronica gewenst, mocht je na het lezen ervan niet weten waar ik het over heb, laat dit project dan aan je neus voorbij gaan of vraag het iemand met 'verstand' van zaken.
In de how-to staat precies wat je nodig hebt en welke draden je moet gebruiken om er voor te zorgen dat de spiegels inklappen bij het met de afstandsbediening sluiten van de auto.
Zodra het contact weer op accessoires contact gezet wordt klappen ze weer open.
Het pdf bestand met alle info is hier te downloaden:

http://www.lexusforum.nl/Downloads/Mirr ... _is200.pdf

Het systeem is foolproof d.w.z. dat je bij het per ongeluk bedienen van de sluitknop op de hoofdschakelaar niet verrast wordt door dichtklappende spiegels of springende zekeringen.
Daarnaast onderbreken we bij contact uit de massa van de schakelaar zodat eventuele restspanning ook geen defecte zekeringen oplevert.

Ik ben zelf niet aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat door het verkeerd aansluiten van het geheel.
Bij mij werkt het op deze manier en als je alles goed aansluit werkt het bij een andere IS ook zo.


Met dank aan Higgie voor het delen van zijn ervaringen en het schemaatje van de velleman mk111 / vm136 kit.

Succes met aansluiten!
groeten, Patrick

Modedit: super, bedankt voor de info!!