Mist Lampen

Nico Riegman

Hoort erbij
3 jan 2011
58
0
6
Ik heb vandaag mjn koplampen (dim en groot) verwsseld voor exemplaren die meer en witter licht geven (geen xenon, maar gewone gloeilampen die wel witter licht dan normaal geven; zeg maar een soort Xenon look) en de stadslichten voor witte led exemplaren. Staat wel netjes en geeft echt beter licht (kan geen kwaad op mijn leeftijd). Foto laat dat zien alhoewel het verschil daar niet zo goed uitkomt (rechts is natuurlijk de nieuwe setup)

Ik wilde ook mijn mistlampen voorzien van led xemplaren, maar ik krijg de lampen met geen mogelijkheid los. In het boekje staat dat je de twee schroeven bovenaan demistlamp moet losdraaien (dat is geen probleem) en dat je dan de hele unit naar voren moet kunnen trekken. Nou mooi niet. Er zit wel beweging in, maar ik krijg ze er niet uit zonder dat ik bang word een en ander stuk te maken . Doe ik iets verkeerd???? :roll:
 

Bijlagen

  • 13012011022.jpg
    13012011022.jpg
    249,1 KB · Weergaven: 51

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Om maar even een oud topic omhoog te schoppen;

Iemand een idee hoe de mistlampen worden aangestuurd?
Gaat dit via een relais of direct?

Mijn beide mistlampen doen niks meer, maar ik kan alleen de Amerikaanse boekjes downloaden en die modellen hadden deze mistlampen niet :(
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ok, dat schema laat niets zien van de mistlampen helaas.

Wat ik me ook afvraag is de functie van de "hoeklampen", deze lijken mij er loos op te zitten.
De knipperlichten en mistlampen zitten in ieder geval in de bumper, dus wat zijn dat voor lampen?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het schema verwijst naar een relais, vandaar.

Volgens mij zijn dat de parkeerlichten (cornerlights), in sommige landen verplicht.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ok, dan zal ik eens zien of ik dat relais kan vinden.
De "cornerlights" zag ik gisteravond inderdaad aan gaan bij stadslicht, er zitten alleen super zwakke lampjes in, dus overdag zie je ze haast niet.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Thanks!

Zit vrij goed weggestopt zo te zien.
Eerst maar eens de lampen checken voordat ik de boel uit elkaar trek, misschien zijn ze toevallig allebei kapot :p
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Is het verplicht om die foei lelijke gele bulbs in je mistlampen te hebben ?
Mag ik dit vervangen voor HID ? Of gewoon met witte bulben ?

Thanks

Lexter
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Lexter zei:
Is het verplicht om die foei lelijke gele bulbs in je mistlampen te hebben ?
Mag ik dit vervangen voor HID ? Of gewoon met witte bulben ?

Thanks

Lexter

Nee, als je geel mooier / veiliger vindt in de mist neem je geel, vindt je wit mooier ofzo dan neem je witte lampjes

Hier in is wat geel of wit betreft geen regelgeving
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Iemand een idee waar het relais zit voor de mistlampen?
Ik zie in het zekeringenkastje bij de pedalen enkel een zekering zitten "FOG" en een relais "REFOG".
"REFOG" is waarschijnlijk "Rear Fog" en "FOG" verwacht ik dan dat dat de voorste mistlampen zijn.
Waar zit 'ie verstopt? WIe kan me helpen?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Hmm ok, dan moet ik eens zien hoe ik bij de achterkant kom.
Staat dat toevallig in hetzelfde document als waar je dit plaatje van hebt?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Oh, ik had niet meer teruggekeken toen ik die vraag stelde. Stom.
Maar dat maakt het duidelijk.

Vanavond ga ik er mee aan de slag!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
De oorzaak bleek een ??nrichtingsventieltje te zijn wat vlak achter de koplampsproeier zit.
Als de koplampsproeier werd bediend dan spoot alle vloeistof in plaats van op de koplamp ergens naar binnen en dit hele zaakje kwam uiteindelijk in de mistlamp terecht.

Hierdoor zag de linker mistlamp er als volgt uit:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De stekker van de lamp was ook flink beschadigd, net als die van de rechter mistlamp.
De oorzaak van het niet werken van de rechter mistlamp was simpelweg dat de stekker los hing.

Voor nu heb ik een dikke M12 bout in het slangetje van de koplampsproeier gedaan en het ventieltje heb ik er uit gehaald.
Nu nog maar eens zien of ik een nieuwe kan vinden ergens. :O
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
..dat heeft een aardig tijdje gechambreerd zo te zien... :O
In ieder geval flink wat mogelijkheden voor lekkage, zo het lijkt.

headlampwasher.gif