motor probleem onregelmatig lopen van ls400 1992

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
beste mensen van deze forum wie kan mijn HELPEN ik sta bij einde raad ik heb mijn motor schoon gespoten met lopende motor (HEEL DOM VAN MIJ) heb nu het volgende probleem me motor loop onregelmatig hoog en laag bij stationer motor schommelt hoog en laag je kan er wel meer rijden maar hij geeft vanzelf gas das gevaarlijk vandaag heb ik alles na gekeken ik heb alle stekkers wat op en aan de motor zit los gemaakt schoon gemaakt met contact reinig en droog gebazen met lucht ik kon geen sporen vinden van vocht of water dat was het niet heb ook alle vacuum slangen nagekeken van de EGR die waren goed injectoren bobine bougie kabel alles na gekeken kon geen sporen vinden van water of iets iemand zij tegen mij het is je stappen motor maar als me motor loopt onregelmatig en je haalt de stekker los van de stappen motor of lucht massa meter blijft de motor nog steeds hoog en laag lopen gasklephuis is ook in orde PFFF ik sta met einde raad wie kan mijn AUB info geven wats het is :roll: ik heb mijn ls400 al 6jaar nooit problemen gehad met de motor altijd goed onderhouden ik hoop graag antwoord te krijgen alvast bedankt groeten jozef.
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
De Ls400 moter houdt niet van water/vocht. Ik heb dit eens gehad nadat ik door een wasstraat met onderwas ben gegaan. Kon ook niet direct een oorzaak vinden, maar probleem ging vanzelf weg na 2 of 3 dagen.
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
oke ruud ik heb het vrijdag schoon gemaakt vanaf dat moment kwam het probleem nu al 4 dagen zo ik denk dat het me stappen motor is weet niet zeker bedankt voor je reaktie
:rulez:
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
jozef zei:
oke ruud ik heb het vrijdag schoon gemaakt vanaf dat moment kwam het probleem nu al 4 dagen zo ik denk dat het me stappen motor is weet niet zeker bedankt voor je reaktie
:rulez:

moet er wel bij vermelden dat toen het mij overkwam, het hartje zomer was en zo'n 25 graden warmer dan nu.
Droogt wat sneller met dat weer :)
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
nou ik zeg je eerlijk de motor wordt wel echt heet dus alle vocht en water is allang opgedroogt ja wat kan het zijn ik hoop dat er meer kenners reageren of lexus monteurs ja hahaha die zijn bij de dealer moeilijk aan te spreken en de dealer bij mijom de hoek louwman denhaag binckhorstlaan zijn geen monteurs meer die verstand hebben van mijn auto wel vervelend hoor maar ja het is alleen maar afwachten :roll:
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
als je de motor gereinigd hebt met een hogedruk spuit, is misschien mogelijk dat er ergens een vaccuum leiding is losgeblazen?
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
heb gisteren avond echt alles na gekeken hoe ik het aangeven heb alle stekker die op en aan de motor zit schoongemaakt met lucht en alle leidingen vacuum en moet maar op goed nagekeken los gehaald alle aansluitingen zijn goed hoe jelmer al zegt ja iets stuurt je gasklep huis aan en dat is de stappenmotor dus dan heeft de water de stappenmotor kapot gemaakt ?? trouwens is dit uit telezen als mij stappenmotor wel goed werkt want je ziet er niet aan los gehaalt ziet er goed uit HELPPPPP hahahaha .
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Je heb er twee als je traction control heb. maar in principe word die van de traction control alleen gebruikt om de boel te knijpen.

geen idee of het meetbaar is of de TPMS kapot is :roll:
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
traction control heb ik niet pfff moeilijk man weet jij geen andere sites waar ik met mijn probleem te recht kan want dit is een probleem voor een ervare lexus monteur jammer dat ze niet snel spreken haha.
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
ik weer de stappen motor los gehaald weer schoon gemaakt de gasklephuis los schoon gemaakt alles weer na gekeken maar het baat niet hij schommelt nog steeds ik geeft het op :(
 

Ruud

Hoort erbij
7 nov 2009
68
0
0
MAF gecontroleerd? TPS? Het is waar dat de stappenmotor de gasklep bedient, maar de stappenmotor krijgt ook signalen van andere partijen/sensoren en als die signalen om de 1 of andere reden verstoord zijn, krijg je ook afwijkingen
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
g morgen ruud maf sensor oke hoe kan je die goed controleren ik heb hem los ge haalt maar kan niets aan zien als je motor laat lopen en je haalt stekker los blijft ie nog steeds hoog en laat lopen!
 

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
hey jozef, geeft die ook zelf gas bij? of vermindert die alleen af en toe in toerental als die stationair loopt, en komt het gelijk of loopt je motor al ff voordat die ermee begint?
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
hoi relexus en het zit zo als de motor koud is start je hem loopt ie even hoog ga je er me rijden dan geeft ie van zelf gas constant dus je moet je remmen goed in houden zet je hem in n of p dan schommelt ie hoog laag constant dat blijft ie de hele tijd doen ik hoop dat jij mij wijser kan maken wat eraan de had is ik heb alles geprobeerd .
 

jozef

Nieuw hier
4 feb 2011
24
0
0
en oja koude motor start je hem dan loopt ie gelijk hoog wn wordt hoger hij zakt niet ga je rijden stop je zet hem op n of p gelijk schommelen hoog laag dat is wat ie doet!