Motorstoringslampje na onderhoud IS 300 SC?

HermanB

Hoort erbij
1 jan 2014
71
1
0
Heren,

Vandaag proefgereden in een 2003 IS 300 SC.

Beviel mij prima, alleen brandde het motorstoringslampje.

Na de rit gevraagd aan de verkoper (Was bij een Toyota dealer, Lexus werd verkocht met o.a. garantie).
Hij verklaarde dat de boel nog niet 'gereset' was nadat de distributieriem gedaan was.

Verder had ik nog een paar opvallenheden aangaande het onderhoudsverhaal, maar ben verder niet in de onderhoudshistorie gedoken.

Kunnen jullie mij vertellen of het gebruikelijk is dat dit lampje brandt na een onhoudsbeurt????

Ik heb mijn twijfels.

Graag jullie reacties!

Mvg Herman
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Lijkt mij een vreemd verhaal dat de auto gereset moet worden, wanneer de distributieriem vervangen is. Op my.is wel DIYs gelezen over vervangen van distributieriem bij IS300s, maar nergens gelezen over een reset van ecu/computer. Voor het zelfde geld is het een ander kwaaltje (sondes, sensor, bobines, etc.).
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
gereset? dacht het niet... laat ze het maar uitlezen, weten ze wat er aan de hand is.. wss zoals hierboven, een sensor die niet meer naar behoren werkt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat is inmiddels een bekende smoes die je vaker leest op het forum.

Als je op basis van deze flauwekul een auto moet (ver)kopen dan zegt dat wel iets over de 'na?viteit' v/d verkoper. Er zou bij mij ook een lampje gaan branden qua twijfels. ;)

Laat je dus niet met een 'lampje' het riet in sturen, so to speak, temeer daar er kennelijk nog verdere onduidelijkheden/vragen zijn qua onderhoudsgeschiedenis.
 

HermanB

Hoort erbij
1 jan 2014
71
1
0
Bedankt voor de reactie's.

Wellicht valt het mee, maar door de zelfingenomenheid van de verkoper, heb ik er geen fijn gevoel bij.

De auto staat bij een officiele toyota dealer, wordt met garantie verkocht. Maar waarom mijn vraag niet duidelijk beantwoord wordt.... Lijkt dan alsof hij iets niet wil vertellen.

Na de proefrit had ik 1vraag, ging er weg met 10.

Doet allemaal afbreuk aan misschien wel de uitmuntende staat van de auto.

Morgen eerst bij een andere kijken, en dan nog wellicht eens bedenken of ik weer contact met ze opneem, voor verdere uitleg.

Gebruikelijk is het dus niet!

Danku!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nee, niet gebruikelijk en als ik verkoper was zou ik de auto niet eens aanbieden voor een proefrit, wetend dat deze een storing heeft.. (misschien is die er ook mee overvallen en wist die niet mee om te gaan...)
 

toyboy

Actief
22 jan 2012
301
9
18
Het vervangen van de distributieriem kan niet de oorzaak zijn van een motorstoring, er lijkt dus ergens anders nog een motormanagementprobleem te zijn (defecte lambda sonde is inderdaad een mogelijkheid). Als je de auto met garantie koopt (duur van de garantieperiode ?) lijkt me dit niet zo'n probleem.

Daarnaast even kijken of de dynamische lichthoogteregeling van de koplampen werkt (tot nu toe een van de weinige elektrische problemen die ik ben tegengekomen bij een IS200/300 met Xenonverlichting en een redelijk kostbare aangelegenheid om te repareren: ca. ? 350,- voor een nieuwe sensor).
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Het vervangen van de distributieriem is niet de oorzaak van een motorstoring.
De distributieriem is bij 100.000 km vervangen, de IS 300 heeft nu 114.000 km gereden.
Dit zou betekenen dat de laatste eigenares 14.000 km heeft gereden met een brandend motormanagement lampje, dit lijkt mij onwaarschijnlijk.
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Groot onzin verhaal van verkoper.Advies aan jou,koop alleen door gaat als storing opgelost wordt. Ik liet hem staan,ook vanwege het zelfingenomen gedrag van verkoper,gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen.
Denk goed na wat je doet of vraag iemand hier van forum of die evt bereid is met je mee te gaan,met z'n 2-en zie je en hoor je meer,toch? Succes ermee.
 

HermanB

Hoort erbij
1 jan 2014
71
1
0
Voor de duidelijkheid,

ik heb de auto laten staan, en ben gaan kijken bij een andere.

Deze auto is recent gekocht door 'MvRaamsdonkIS300'.

Ik ben dan ook benieuwd naar het echte verhaal achter dit gebeuren. Dat zou hij geloof ik navragen bij de verkoper.

Ik hoop van harte dat er niks ernstigs is!

Wellicht valt het mee, en betrof het inderdaad slechts een 'reset', om welke reden dan ook.....