NX300h AWD Business Line als caravantrekker

Eerste Lexus

Nieuw hier
22 sep 2024
3
0
1
Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier en heb wat vragen. Kan de antwoorden niet echt vinden met de zoekfunctie.

Ik wil de NX300h AWD Business Line van 2018 (post facelift) kopen om ook voor een nog te kopen caravan te spannen.
Is er ervaring met deze NX op dat gebied?
Trekgewicht geremd 1500 kg, is voldoende.
Rijklaar gewicht + belading ca. 2000 kg
Ik vraag me met name af hoe hoog de Kogeldruk mag zijn. Ik hoor 60 kg maar ook 75 kg.
Hoe is het gedrag van een hybride NX als caravantrekker?
(Er zit wel een trilling in de proefrit, maar de monteur dacht aan hoogteslag banden (nieuwe Yoko’s). Dit is overigens een ander topic.
Ik koop de auto niet als de trilling er niet uit is :))
Dank voor reacties.
 
Thanks Sam. Dit heb ik ook gelezen.
De garage moet er nog een trekhaak onder monteren en die gaf aan 75 kg.
Vandaar mijn verwarring.
 
Welkom op het forum. De NX is een fijne auto. Ik heb er geen caravan mee getrokken maar een vouwwagen. Dat merk je amper maar dat is dan natuurlijk geen caravan. Ik verwacht dat de NX met de juiste belading (kogeldruk) een prima auto is daarvoor.

Zit er wel fabriek af al een trekhaak onder? Ik weet niet waarom maar dat heeft kennelijk wel de voorkeur. Wellicht dat iemand anders op dit forum dat weet.
 
Er moet nog een trekhaak onder gemonteerd worden. Ik vond wel 76kg voor dit bouwjaar.
Heb nu een Jeep Renegade met 90kg, maar die mag maar 1000kg trekken volgens het kenteken.
Bij caravantrekker staan redelijk weinig ervaringen.
Op een Engelse site gelukkig wat meer info.