Onbelaste reiskosten vergoeding schrappen?

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Indien dit doorgaat, gaat mijn wagen in de verkoop, en ga ik terug de leasewagen in....... Helaas geen dikke wagen omdat we slechte leasevoorwaardes hebben, en door het ontslaan van 2000 collegae zitter er veel standaard wagens in de pool (waar je dan 1-6 jaar aan vast zit :( ).


OPROEP: Woon-werkverkeer belast AMSTERDAM - Het kabinet wil de onbelaste reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer in 2013 schrappen. Hoeveel gaat u dat kosten ?

Graag horen wij van u welke traject u dagelijks naar uw werk reist en hoeveel vergoeding u hiervoor ontvangt. En of u uw werk- en reisgedrag volgens jaar gaat aanpassen. Gaat u proberen vaker thuis te werken. Pakt u voortaan het openbaar vervoer ? Of blijft het toch gewoon de auto ? Stuur uw reacties naar fintel@telegraaf.nl
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja.......onderhandelen kunnen ze bij Groen Links wel.... Het zijn zeer linkse maatregelen voor een rechts kabinet.

Ik weet niet hoe het met mijn reiskostenvergoeding staat, maar als het zo door gaat ruil ik hem in op een goedkopere bak.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Uiteraard al heel stiekum gekeken bij een 2e handse IS250. Maar dat prijsverschil kan ik niet opbrengen.
Mijn diesel zal straks nog zo'n 10000 euro opbrengen, daar moet ik 10-15K op toeleggen, en dat voor 15.000km per jaar maximaal.

Dat wordt dus geen optie. Helaas, velgen, uitlaat en vering overzetten op een mooie 2008 sport, en bingo!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ja ik las het... ook leasen zonder bijtelling wordt geschrapt, straks willen ze dus dat iedereen bijtelling betaalt...
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Wat hadden jullie anders verwacht en na september komt de volle lading aan.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
mlcoolj zei:
Ja ik las het... ook leasen zonder bijtelling wordt geschrapt, straks willen ze dus dat iedereen bijtelling betaalt...


Ik voorzie een overspoeling van de tweedehands automarkt met ex-lease auto's...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
mlcoolj zei:
Ja ik las het... ook leasen zonder bijtelling wordt geschrapt, straks willen ze dus dat iedereen bijtelling betaalt...


Zo was het ook in het verleden ;) (22 of 25%)




De 19ct/km is al jaren zo, sinds de invoering van deze 19ct is de benzine 50% duurder geworden, maar geen aanpassing.
De leasewagens worden wel gecompenseerd door 20, 14 en 0% tarieven.

Ok, je moet voor een 0 en 14% tarief wel in een lelijke, kleine of een combi van beiden wagen rijden, maar toch een aanpassing van het % in uw voordeel :D (voorheen immers ooit 25%)


Nu willen ze het afschaffen. Tja. Ik ga dan weer leasen, het gaat mij geen cent kosten, alleen een forse deuk in mijn emotie tov auto's. Ik zal dan wellicht in een lelijke kleine wagen gaan rijden :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
tja... ik lease nu ook maar hij is er bijna uit... ik keek eerst niet naar de portemonnee, maar ik ben genezen hahaha... ik neem wel een 14% goedkope lelijke auto en doe de Altezza als hobbyauto erbij.. voor zolang dat nog kan...
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Hallo!!!!!!
Er zijn genoeg leuke kleine auto's hoor...
Ok in ieder geval 1: DE CHEVY SPARK !!! :D
 

handigneefje

Actief
29 mrt 2009
114
0
0
Ik denk dat we er aan moeten wennen dat de echt leuke auto's de komende jaren voor de echte 'liefhebbers' betaalbaar zijn. Ben geen enorme autofreak maar heb al het mooie spul gereden, op een gegeven moment kies je voor je portemonnee. Zeker als je zakelijk gaat rijden, dan zou ik het ook wel weten, gewoon een ampera nemen. Nul bijtelling, prima auto en je kunt je voorlopig helemaal suf rijden. Denk dat de nul procent bijtelling er binnen nu en 2 jaar ook vanaf gaat. Als ik een baas zou hebben zou ik vragen om het leasebudget (zeg 750 euro) voor de looptijd en dat in 1 keer laten uitkeren. Wel een tankpas op de zaak. Kun je prive een auto kopen die je wil, zonder bijtellingsgedoe en de brandstofkosten gedekt. Na de afschrijving doorgaans de hoogste kosten.

Oplossing voor mij is een el cheapo P3 in prive zonder gedoe met bijtelling. Na de eerste keer tanken bleef ik bijna in de lachbui van het verbruik. Kon het gewoon niet geloven! Tank nog steeds 1 keer per week, er gaat nu alleen maar 30 liter in ipv de 70 in de LS.

In het buitenland, en dan met name aan de investeerderskant, wordt Nederland als behoorlijk fiscaal onbetrouwbaar ervaren. Dat is misschien een schrale troost.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
@handig neefje:


ik rij toch liever de 40-60K per jaar in een veiligere. betere, grotere wagen dan de huidige 14% wagens.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
@ Blue-eyes, ik trek in twijfel of de IS gen twee veel veiliger is dan een Prius 3 of een CT200h.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
zal wellicht niet veel zijn, maar ik noemde ook nog andere zaken ;)


Mijn stelling was niet zo bedoeld dat dit voor elk punt even zwaar moet wegen.