oprijbrug, auto onderhoud, onder de wagen

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik was eens aan het kijken naar een zogenaamde oprijbrug. Iemand daar ervaringen mee?
Ik heb ze ook hydraulisch gezien, even als voorbeeld: http://link.marktplaats.nl/554847457


Voor 50 euro heb je ook vast bruggen. Wellicht wel zo goed, en scheelt 200 euro!


Ik hoor graag van jullie!



p.s. Er staat op marktplaats ook een grote brug te koop, 2,5 ton, 450 euro :p
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Hmm op zich een "leuk handig" apparaatje.
waar ik wel even naar benieuwd ben is hoe "beveilig" je deze dingen? Kan wel zeggen dat ze op druk gezet worden, maar dat is natuurlijk met die 2 ton's auto krikken ook het geval, maar daarbij zeggen ze ook dat je altijd nog een steun moet plaatsen.. (en uit ervaring weet ik dat dat wel verstandig kan zijn).
En dat gevoel heb ik bij deze oprijkrikken ook. (of je moet deze krik/brug echt vast kunnen zetten.)

Ik zal s kijken voor die andere brug.. Voor wanneer ik verhuisd ben :mrgreen:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Als jij die brug nu koopt, kom ik wel bij jou sleutelen, neem ik stroopwafels mee ;) :p

As steunen lijkt mij sowieso aan te raden.
Ik wil dit met name gebruiken om de uitlaat te wisselen, en de trekhaak onder de bumper weg te werken. Dan moet ik onder de wagen kunnen liggen.

Ik denk dat naast dat het veel goedkoper is, ik voor de vaste oprijbrug ga.
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Al's ik het zo bekijk zou ik voor 2 normale bokjes gaan. Dan weet je zeker dat het stevig is al je bezig bent.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Thx all, lijkt me ook beter :)


En nog een goede krik scoren, ik zal de link van Erick nog eens zoeken.
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Is misschien iets duurder, maar ik schaf mij binnenkort een poetsbrug aan.
Vind ik persoonlijk iets beter omdat de wagen max. 1m naar boven staat, met de wielen van de grond en vlak staat.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Esteban zei:
Is misschien iets duurder, maar ik schaf mij binnenkort een poetsbrug aan.
Vind ik persoonlijk iets beter omdat de wagen max. 1m naar boven staat, met de wielen van de grond en vlak staat.


Ik had eigenlijk wel verwacht dat je zo iets al zou hebben ;)
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Ik was eens aan het kijken naar een zogenaamde oprijbrug. Iemand daar ervaringen mee?
Ik heb ze ook hydraulisch gezien, even als voorbeeld: http://link.marktplaats.nl/554847457

Houdt er wel rekening mee dat deze dingen (zijn niet heel erg stabiel) eigenlijk enkel geschikt zijn voor voorwielaadrijvers. Reden is dat je bij die auto's de wielen voor kunt blokkeren door de auto in de versnelling te zetten (achter door de handrem). Bij een lex zul je met wiggen moeten gaan werken en dan nog loop je het risico dat de boel voor gaat bewegen. Heb zelf een peperdure poetsbrug en die staat stabiel, onder de goedkopere schaarbruggen zou ik niet gaan liggen en bovendien zijn ze te onhandig om onder te werken.