Originele dakdragers Sportcross?

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hoi,

Ik ben voornemens om mijn auto wat op te leuken met originele accessoires. Denk hierbij aan aan Navigatie, dakdragers en wellicht leren bekleding.

Vooral de originele dakdragers voor mijn Sportcross zijn nauwelijks te vinden. Niet die overdwars liggende balken maar in de lengterichting van de auto. Ze zijn ook bedoeld als sier en niet voor de functie.

Het viel mij op dat dit maar in 1 shop te krijgen is: http://www.prolex-uk.com/store/product_ ... cts_id=663

Mijn vragen zijn: heeft iemand originele dakdragers op zijn Sportcross? Weet iemand een ander adres waar ze te vinden zijn?

Bvd.

Met vriendelijke groet,

Boudewijn
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Dank voor je reactie :)

Maar dit is een met een stuur rechts. Hierdoor zijn de voorstoelen ook anders en niet toe te passen op een model met een links stuur?
 

Lex839

Hoort erbij
14 mei 2010
48
10
8
Met dakdragers denk je eerder aan die balken dwarsover (bars), jij bedoelt dakrail. Dit was in Japan een optie,
van contacten in de VS heb ik begrepen dat deze niet meer te leveren zijn. Ze zijn trouwens officieel alleen maar
in Japan leverbaar geweest.

Zie bijgevoegde foto


Ik heb trouwens de originele dakdragers (dwarsover) met dakkoffer, die zeer goed voldoen op onze SX.
 

Bijlagen

  • Toyota_Altezza_Gita.jpg
    Toyota_Altezza_Gita.jpg
    14,4 KB · Weergaven: 47

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Bedankt voor je reactie. Excuses. Dakrails bedoel ik inderdaad. (ja ben een echte n00b)

Ja wat je bedoelt op de foto is exact wat ik bedoel. Maar getuige je verhaal is de kans 0 dat ze ?berhaupt nog ergens te krijgen zijn (wat ik op zich wel zonde van vind want het staat mijns inziens wel mooi).

Een andere reden waarom ik hier naar vroeg is omdat de sierlijsten die nu over mijn dak lopen los laten en daardoor niet meer strak in het gootje zitten.

Met vriendelijke groet,

Boudewijn
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Over de voorstoelen; Dat ligt er helemaal aan, ik weet dat de eerste LS van 90-92 niet net zoveel functies op passagiers als bestuurdersstoel heeft. Na 93 waren ze exact hetzelfde alleen dan gespiegeld.

Dus misschien heeft deze IS300 wel net zoveel elektronische mogelijkheden op beide stoelen. het blijft een beetje doe het zelfen hoe dan ook
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hm, ik neem wel even contact op met ze.

Bij mijn IS200 zit er wel degelijk verschil tussen de stoelen. De bijrijdersstoel heeft een aparte achterzijde en schakelstanden waardoor je de zitting helemaal horizontaal naar voren kunt klappen. Of dat standaard is weet ik niet.

Het enige wat evt zou kunnen zijn het zit- en rug gedeelte eraf halen en die omdraaien (links naar rechts en vice versa).
 

Lex839

Hoort erbij
14 mei 2010
48
10
8
De stoelen met stoffen bekleding zijn in principe toch identiek aan die met lederen bekleding?
Als dat zo is is het mischien wel een optie om alleen de stoelhoes te wisselen?

Dit heb ik wel eens gedaan met een Celica, was prima te doen, maar ja hier zaten toen geen airbags in de zijkant van de stoel.......
Ik verwacht dat de stoelhoes van een rechtsgestuurde auto wel past op de stoelen van een links gestuurde auto.

Trouwens heb je al geinformeerd of die schade IS300 ook navigatie heeft?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Voor elke oplossing een probleem :mrgreen:

Als het net zo simpel in elkaar zit als LS400 stoeltjes, eitje.
Ik heb hier ook een comfort stoelen uit een BMW 740i staan, dat is hele andere koek :smile:
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik heb nog even goed gekeken naar de stoelen. Er zitten inderdaad airbags in? Het lijkt mij eigenlijk niet te doen om dit helemaal om te bouwen, ook al om de (standaard?) aangepaste bijrijdersstoel. De stoelen/bank zijn nog aanwezig hoorde ik vanochtend van de sloperij.