Originele rubbermatten voor GS300/430.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
Ik ben op zoek naar originele rubber wintermatten voor mijn GS430 2001. De lexus dealer heeft er geen (meer), dus op zoek naar gebruikte exemplaren.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
Heel erg bedankt voor deze link, gelijk maar een velour mattenset besteld, voor dat geld kon ik deze niet laten liggen. :)
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
Helaas kreeg ik vandaag mail van autoonderdeleneven.nl met het volgende bericht:

Ik heb helaas van beide niets meer op voorraad
Deze week alles van deze autos verkocht voor export


Dus verder zoeken maar weer.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
Bedankt voor de suggestie, maar deze heeft ook geen rubbermatten. Ik zoek echt originele matten.
De lexus dealer heeft nu als alternatief rubbermatten op maat gesneden, en ook voor een schappelijk bedrag. Hij vertelde er ook eerlijk bij, dat deze geen opstaande randen heeft, dus smeltwater e.d. loopt er af. Maar goed, het voorkomt wel gedeeltelijk dat de originele matten besmeurt raken.
Al met al een tijdelijke "fix" , hoop toch nog een set (gebruikte) originele rubbermatten tegen te komen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heb je wel eens gedacht aan 'weathertech' matten? OEM kwaliteit (zelfde fabrikant).

rubber vloermatten

Punt is wellicht dat je het in de UK moet bestellen.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
De link in de UK had ik nog niet gevonden (bedankt!) , maar de weatherford matten op Ebay & diverse fora wel.
Dus, wat te doen in dit geval? Gewoon bestellen (direct gedaan) & foto's plaatsen (wachten op afleveren).
Ik ben zeer benieuwd of het gewoon netjes past, en wanneer dit het geval is, dan bestel ik ook de rubbermat voor in de kofferbak (in het forum was hier ook een vraag over), want die kan ik ook goed gebruiken.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
De verkoper heeft een bericht gestuurd, dat deze matten niet op voorraad zijn, dus een maandje geduld nog.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
UPS bericht ontvangen, de matten worden morgen aan het eind aan de middag geleverd.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
Helaas, een grote teleurstelling. Het zijn donkergrijze matten die absoluut niet gaan passen. De weathertech site claimed dat deze matten "custom moulded, to exactly fit your car" zijn. Ik had bovendien tan besteld, en niet grey. Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik heb een mail gestuurd dat ik de matten terugstuur, even afwachten wat daar de reactie op zal zijn.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Pffffff....dat is enorm zonde zeg, had ik echt niet verwacht.

Ik neem aan dat ze daar wel iets mee gaan doen, wel weer meteen een hoop romplslomp... :roll:
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
Volgens de verkoper zijn dit toch de matten voor de GS, maar mag ik ze wel terugsturen. De verzendkosten krijg ik niet terug en dan komen er nog de kosten van het terugsturen bij (20.80,-).

Kostbare les, maar het mag duidelijk zijn, deze weathertech mat past dus NIET.

Verder speuren dan de weathertech site leert weer dat deze mat W9TN of W9GR ook toepasbaar is in andere voertuigen, maar zover ik dan begrijp slaat het custom moulded meer op het zelf op maat snijden van de matten, terwijl ik er vanuit ging dat de mat dan af-fabriek (weathertech) precies zou passen.

groet,

Elster
 

ippo

Hoort erbij
3 aug 2011
52
0
0
Wettelijk is het zo dat de verkoper de verzendkosten moet terugbetalen. Het terugsturen is inderdaad voor eigen rekening.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nja, het klinkt allemaal niet erg best..en raar dat het als passend wordt geadverteerd. :(

BTW, is het echt niet passend te snijden/knippen aan de kant van de pedalen, het materiaal ziet er wel goed uit vanaf de foto?
 

Elster

Actief
27 jan 2013
150
19
18
Het nadeel van snijden is dat je de opstaande rand(en) ook kwijtraakt, en gezien de niet geheel symetrische vorm van de bestuurderskant, dan wordt het niet echt netjes. Maar goed, het materiaal voelde idd wel lekker dik en stevig aan, geen goedkope rommel.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nee, dan moet de vorm in basis wel passen... Er moet toch iets veranderd zijn in tijd, omdat een paar jaar geleden (volgens US en UK forums) de pasvorm correct was en er lovende kritieken waren.

Maar goed, daar heb jij nu niets aan... :(
 

WoK

Hoort erbij
10 jan 2011
97
0
0
Ik heb wel ori rubbermatten voor de 3GS....maar weet niet hoe de pasvorm is icm met de 2GS...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.