Overhauling the rusty LS400

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Hallo allemaal,

Ik heb vragen en de belangrijkste voor nu is:

Waar laat ik de airco schoonmaken en her vullen met dat antieke niet vindbare freon gas ?

Het liefst in Zaandam of Amsterdam, dat de Lexus dealer het zelf niet kan mag is voor mij onbegrijpelijk namelijk.

Groet

Lexter
 
Het spul mag niet meer gebruikt worden en is in de handel verboden zeg maar.... Je zal ergens achteraf op een stoffig industrie terrein iets moeten vinden.

Airco is daarentegen wel om te vormen naar R134A. kijk hier bijvoorbeeld maar:

http://link.marktplaats.nl/271114704
 
Hallo allemaal,

Uber forum tip van der Jelmer, om 20.30 belde ik ze op en de airco man vroeg wanneer ik wou langskomen.
Ik antwoord natuurlijk NU NU NU dus om 21.05 was ik ter plekke en om 21.45 reed ik zeer tevreden weer weg.

Even wat specs:

Oude minimum temperatuur was gelijk aan de buiten temperatuur.
Nieuwe minimum temperatuur is nu 7 graden ongeacht de buiten temperatuur.
Benodigde tijd voor vervangen van het oude R12 freon met het R437A vervangingsgas en controleren op lekkages 45 minuten.
Kosten voor de job 130,90 eu inclusief + een fooi van 10 eu voor die rappe superservice natuurlijk.

Hoeveelheid koudemiddel 825 gr
Afpersen met stikstof 0 bar

De gehele installatie is on orde bevonden en er werd een mooie certificaat sticker op de binnenzijde motorruimte geplakt.

Aircoservice Mijdrecht
Communicatieweg 11B
Mijdrecht
0297 250505
info@aircoservicemijdrecht.nl

Dus voor alle auto van voor 1993 geloof ik is er een vervangingsgas dat de installatie niet aantast, dit kan door een goed bedrijf zoals deze airco service worden gebruikt voor gefrustreerde autobezitters met oud freon waar niemand zijn handen aan mag branden.

Nu moet ik me gaan concentreren op die sloper, hem ophalen en strippen want ik wil zoveel met de Lexus dat i ker niet van slaap:

Alles moet weer werken:
Remote Controller.
CD wisselaar.
Trillingsvrij zijn als ie remt( de achter remmen moeten vervangen worden.)
Achter bank zit los.
Er moet een ander blok in met harde klepzetels. :O
Er moet een 150 liter LPG tank. :P
Deze velgen laten anodiseren ook mat zwart :rulez:
Bredere banden
Ik wil hem mat zwart laten spuiten in Marokko voor 1000 eu dat is inclusief het strippen, schuren, spuiten, monteren en poetsen. :)
Leren stoelen moeten omgedraaid worden zodat de bestuurdersstoel weer fris zit en fris oogt. :D

Een boel werk ..... geen tijd !! :rulez:
De Lexus zal ooit verhuizen naar Spanje en daar belasting vrij op LPG in een omgeving staan waar het zelden regent.

:worship:
 
kosten tot nu toe waren 16000 eu daar komt nu bij:

aanschaf waarde 1500 :O
Lexus dealer 440 eu voor remmen ( schijven + blokken)
Keuring 130 eu + stuurasrubber 13 eu
Airco 140 eu
Tanken 1000 eu
Poetsdoeken en middelen 40 eu
Wasstraat 10 x 100 eu ( happy hour superpolish Loogman) :worship:
 
Mooi dat je er mee geholpen bent!

hahaha, ik heb er ook ooit aan gedacht om mijn tweede LS mat zwart te rollen met matzwarte AME Shallen's die ik nog heb liggen. Maar ik wil hem toch graag origineel ogend houden.

M'n pickuppie is wel mat zwart:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


zelf gedaan met een roller :P

Over de airco, R134A wordt in de regel iets minder koud dan het oude R12, maar daar heb ik zelf weinig erg in. Mijn Cadillac van 1977 is ook omgevormd. ook totaal geen problemen en ijskoud :rulez: , overigens niet bij deze firma maar bij me eigen garage
 
Goede morgen allemaal,

Gisteravond nog even de honds uitgelaten, het was alweer heerlijk zomer weer:
Windstoten
Regen
15 graden.

De zeiknatte hond al te huilen op de achterbank: ' naar huis, naar huis ' !!
Dus ik draai de sleutel om, dashboard verlichting licht goed op onder het dashboard opbergkastje klikt er gretig een relais op en neer maar de startmotor draait niet rond. Godverdomme de LS400 weigert mij naar huis te brengen, warom nu ? Waarom niet gister, waarom doet ie het nu al 2 maanden zonder problemen en weigert ie nu starten.

De hijo de puta !! :X

Het is 22.30 en de parkeerplaats is leeg en ik ben nergens lid van en ik heb hier in deze hell hole niemand wonen die mij even jumpt. The Relexus bezorgt mij een aanval en dat was niet de afspraak tussen de LS en de baas ( ik dus).
Toen er een groot licht de parking op scheen rende ik de regen in, de teeners dacht hier even rustig te kunnen pompen maar dan moeten ze eerst mij even jumpen. Kabels erop en de Lexus startte in 1 x, ik blij zij blij hond blij.
Ik heb de accu eruit gesloopt vannacht ,in de regen ja, en direct op een echte acculader gezet. Dat was om 02.30 en hij laadt 10 amp per uur. De accu is nu nog niet vol dus die is zo verslechtert dat ie niet wil laden. Laten we dat hopen en dat de rest,het relais en dynamo etc etc nog ok is.
Ik ben maar lid geworden van de ANWB wat natuurlijk een schande is met een Lexus !! :neutral:

Morgen naar de dealer voor remmen achter en dan meten ze alles maar is goed want de winter is begonnen.
 
Nou kennelijk meten ze niks door en plaatsen ze een nieuwe accu maar controleren de laadspanning niet, en controleren ook de lekspanning niet.
De nieuwe accu wilde na 5 uur stilstand niet meer starten ... er wordt een lekstroom gemeten van 495 mA als hij de DOME zekering eruit trekt valt ie terug naar 35 mA.
Ondertussen moet ik iedere keer die + pool losschroeven met een motorkap die niet openwil blijven staan in de moessons. Dus ik belde mijn vriend Beek and ik told him: What the fuck ?

Er zitten allerlei aftermarket gadgets in zoals :
Inbouw GSM
Alarm
Versterker

de spullen zijn er toendertijd uit gehaald maar er zijn nog draden over, ik heb niets gedaan met de auto behalve de airco aangezet.
De DOME zekering van 10Amp is een verzamel groep en een alarm dat 495 mA pakt per uur is normaal, dus conclusie:

De accu was al leeg toen ik hem kreeg ze staan vaak een jaar zonder lader op een plank.
De laadspanning is niet correct
Er zijn teveel gebruikers of de dynamo is te klein
Er is een andere bron die stroom lekt ?

Hebben jullie nog een tip where to begin to demolish the Lexus ?

:worship:
 
ik zou beginnen met je dynamo dan, kijken of die een nette waarde afgeeft
 
trek alle aftermarket spul eens los, kijken wat er gebeurt en idd de dynamo checken!!
 
Mijn hemel wat kan deze auto toch aangenaam zweven over het asfalt, Lexus Corporatie I thank you for creating and selling the LS400.

Eindelijk kan de LS met 250 km het asfalt temmen want die kromme voor en achterschijven tasten mijn nieren gewoon aan.
Hij remt nu weer als nieuw en hij rijd nog steeds behoorlijk mee met de snelle rakkers. Het is en blijft toch een kwestie van wie de meeste brandstof draagt en mijn tank is te klein want ik rijd te gehaast vrees ik.
Honderden euros aan benzine per week, de slurper is verslaafd aan superbenzine. :D

De accu was waarschijnlijk al leeg, nieuw op schap zonder lader is kennelijk normaal, dat in combinatie met een deur die niet goed gesloten was waarschijnlijk, en een half defecte deurschakelaar die de rode lamp in het zijpaneel aan moet zetten.
In ieder geval een dashboard controle lampje dat niet werkt als de brandstof op is ( dat krijg je nou met die zuinigerts die altijd op de reserve rijden en een tientje er in mieteren vanwege de eeuwige zucht naar benzine van de LS. En een controle lampje als de deur open staat of de klep, ook geen zoemer. De trekhaak bedrading deed al raar wss die rotte zekering er hangt ook nog een gele draad maar die is onderbroken, dit zijn de draden voor de trekhaak.

Maar ik kom niet verder met die tellerset eruit te halen, ik wil alleen de lampjes even vervangen !

Er zit een zwart covertje omheen cq voor en daar doorheen steekt het dimmertje voor de tellerset.

Wie verkoopt die werkplaatsboeken voor een LS ?

:worship:

Ik zal de dynamo is zelf doormeten want ik had verwacht dat een Lexus garage eerst alles controleert en dan pas de accu vervangt. Anders is je nieuwe accu zo weer kapot want het is niet goed als de spanning zo ver zakt dat de platen kromtrekken.

Ik zal is wat fotos maken van de LS400 nu hij nog gaaf is.

:neutral:


groet

Lexter
 
Zo dashboard gesloopt, het was volgens de lexusdealer geen spannende klus maar das niet geheel waar.
Ben er toch maar weer uren mee bezig en dat allemaal om 3 lampjes te vervangen.
 
Nu ik het lampje heb kunnen testen blijkt dat ie gewoon nog werkt dus of de reserve functie van de vlotter is kapot of ik moet niet zeuren en die tank is echt leeg rijden. De max die ik nu heb getankt was tegen de 130 euro = 72 liter liter, op hoeveel liter is die reserve lamp dan afgesteld ? Het was eng dicht tegen de E/ streep aan en toen vroeg ik me pas af: zou het reserve lampje ter controle even moeten oplichten toch en werkt dat lampje wel?
Jerrycan mee want zonder stilstaan is niet leuk.

Als ik de instructies volg voor een dash verlichting test volgens het boekje wat bij de auto kwam moet de opendeur lamp gaan branden. Dat klote lampje zit niet in de behuizing maar in de cover kom ik dus net achter.
Zonder handboek is dit niet plesant ....


Foto's zijn deprimerend :photo:
 
Als t reservelampje aangaat, past er bij mijn 1996 ls400 ongeveer 65 liter in..
Je lampje had dus al wel aan moeten gaan. Volgens mij is het overigens een ledje en dus een vrij kleine kans dat die kapot gaat.
 
Nou het alarm lampje van de deur open zat er niet in, om mijzelf een beetje te bevredigen het lampje gebruikt voor waarschuwing achterlicht lamp. Nu werkt in ieder geval het signaal als er iets openstaat.
En het lampje van de brandstof meter doet het wel op de 12 v helaas ben ik een prutser en heb ik de vlotter aansluiten belast met een spanningsding waardoor mijn fuel meter op 3/4 blijft hangen ongeacht deze nou gemonteerd is of op schoot ligt.

:D

o ja en het economy lampje groen werkt plots niet meer ...

:rulez:
 
Ok er lag op de tank een bos draad met een antenna aansluiting, als ik de draad volg gaat ie langs de zijkant langs de achterwielkast en dan naast die ventilatie koker duikt ie door het metaal heen. Dus ik kruip eronder en volg de draad tot in de bumper direct achter de wielkast waar de bumper nog enkele cm breed is. Daar zit een plat viekant ding waar de draad ingaat. Uit dat platte ding komt een andere draad en als ik die volg zit die precies op dezelfde plek maar dan andere zijde achter bumper ? Het is een aftermarket iets want het zit slordig vastgemaakt.

Foto' s ga ik nu proberen te maken.

Groetjes van de prutser
 
Lexter zei:
Ok er lag op de tank een bos draad met een antenna aansluiting, als ik de draad volg gaat ie langs de zijkant langs de achterwielkast en dan naast die ventilatie koker duikt ie door het metaal heen. Dus ik kruip eronder en volg de draad tot in de bumper direct achter de wielkast waar de bumper nog enkele cm breed is. Daar zit een plat viekant ding waar de draad ingaat. Uit dat platte ding komt een andere draad en als ik die volg zit die precies op dezelfde plek maar dan andere zijde achter bumper ? Het is een aftermarket iets want het zit slordig vastgemaakt.

Foto' s ga ik nu proberen te maken.

Groetjes van de prutser

Ik hoop dat het dan wat duidelijker wordt dan dat je nu uitlegt :D
Misschien parkeersensoren? er zijn sets die achter de bumper geplaatst kunnen worden
 
Sorry voor de encryptie op mijn typwerk.

Het zijn dus 2 platte vierkante platen van 100x100 mm ongeveer 5 mm dik, ze zitten niet aan de achterkant maar aan de zijkanten. Dus wanneer je de bumper zou verwijderen dan zitten op het smalste punt cq de uiteinden van de binnenkant bumper. Ik heb foto's gemaakt maar het is er zo krap ik moet even kijken of het wel duidelijk is.

Maar dat is nu allemaal bijzaak ik heb een brandstof meter die vast zit en niet naar 0 terugvalt als de spanning eraf is.
Ik heb een rode een groene en een zwarte, 1x 12V, 1 x gever, 1 x reserve ?

Kan geen werkplaatsboek bestellen .... drama ... ik wil zweven niet sleutelen.

:worship:
 
Pm me even je email, dan stuur ik je een stukje repair manual van de 95+ ls400, kan me niet voorstellen dat de fuelgauge zoveel anders werkt..
 
pc150025.jpg


het is dus net een waterbed verwarming maar dan in het klein het lijkt wel een plak rubber met een draad erin verwerkt.