P1651 Gs430

Erantijo

Nieuw hier
15 jan 2011
8
0
0
Hallo allemaal, ik heb een gs430 en gisteren ging het motormanagement lampje branden, naar plaatselijke dealer, die heeft hem uitgelezen en gereset.
Daar kwam foutcode P1651 uit, weet iemand wat dat is.

Ik heb hem nu een keer of 5 gestart en gereden en is niet teruggekomen.
 

Erantijo

Nieuw hier
15 jan 2011
8
0
0
Ik heb hem laten resetten en is 2 maanden weg gebleven ,gisteren goed doorgetrokken en daar was tie weer, blijkt inderdaad een klep te wezen.

Weer gereset maar nu gingen lampjes van vsc knipperen tijdens het resetten

Nu bij starten alles normaal maar bij rijden gaat vsc branden.

Iemand een oplossing?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Ja je kan je Lexus achter laten bij de Dealert en betalen achteraf of ....

je moet exact die PDF volgen en de diagnose volgen.
Als zij zeggen IAC Valve vervangen zit je daar aan vast en dat kost een klauw geld.
Als je dat niet wilt dan kun je gaan sleutelen en een 2de hands zoeken of de oude demonteren en is goed gaan kijken waarom de deze niet werkt. Misschien kun je hem wel weer aan de praat als je er een klap op geeft je weet het maar nooit wat ik wel weet is dat ieder onderdeel heel veel geld kost.
Een verstopt slangetje een verstopte Charcoalcanister ?

succes

Lexter
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Bij de dealer laten resetten, ging niet weg. Hierna kreeg ik ook de 2 vsc meldingen. Dus thuis op de oprit accupolen losgemaakt, in de tussentijd auto gepoetst, hierna de accupolen er weer op, en weg meldingen.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
Probleem gevonden, storing werd veroorzaakt door een niet goed afgesloten tankdop. Hierdoor raakte het vacuumsysteem van slag, en de daar aan verbonden kleppen. Op het amerikaanse lexus forum, staat een uileg over hoe het systeem te resetten. Dit gedaan ( jumper in de OBDII aansluiting, contact aan, 5 sec wachten, contact weer uit. Jumper er weer uit halen, contact aan, 15 sec wachten, en dan starten. Volia, storingen weg, en na 500 km niet anders kunnen concluderen dat het werkt.
Ik heb een GS430 2001, de uitleg is voor een SC430, maar dat maakt dus niet uit.
 

Elster

Actief
27 jan 2013
141
12
18
No Title

Vandaag een nieuwe tankdop gemonteerd, om motorstoringmeldingen te voorkomen. De dealer wilde graag 62,90 voor een tankdop, dus maar voor de amerikaanse dealer gegaan, en voor $23,89 & $7,98 verzendkosten gisteren ontvangen.
Wat blijkt, de nieuwe dop heeft een waarschuwing op de buitenzijde, die dus te maken heeft met de eerder genoemde motorstoring.. De oude had totaal geen opschrift. Beide origineel.
 

Bijlagen

  • photo1955.jpg
    photo1955.jpg
    244 KB · Weergaven: 43
  • photo1956.jpg
    photo1956.jpg
    297,1 KB · Weergaven: 49