Preview Lexus IS Gen 3

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Zo ineens krijg ik een telefoontje van Kristiaan Wulffraat, van Lexus Nederland. ?Wij hebben misschien iets leuks voor jullie?, was de mededeling. Wanneer Lexus zoiets zegt, dan gaan alle zintuigen op scherp staan. Iets leuks?

Iets heel erg leuks! Een witte IS derde generatie, F-sport. Om rustig te mogen bezichtigen, zonder dat andere mensen je tijdens de autoshow in de nek staan te hijgen of je wegduwen om zelf vooraan te staan. Priv?, met een rondleiding en wat informatie over de auto.

Een dergelijke aanbieding laten wij onze neus dus absoluut niet voorbij gaan. Snel vrij regelen. Even snel een app aan een paar van de jongens en als snel heb ik drie personen bij elkaar. Alor, Alan en ik.

Vanochtend was het dan zover. Naar Raamsdonkveer. Rond 10 over negen komen we aan bij de dome van het oude Louwman Museum. Begroet door de alom bekende zwarte LF-A van Louwman. Na een leuke ontvangst en een kopje koffie valt het doek dan eindelijk. Wij worden mee naar buiten genomen, waar de nieuwe IS op ons staat te wachten.



Gisteravond was de preview voor de Nederlandse dealers. De komende week zal de auto (niet specifiek deze) op de motorshow van Gen?ve te bewonderen zijn, voor wie hem heel graag wilt zien.

Goed, leuke intro hoor ik u denken, maar hoe is de auto?
Nou, om te beginnen de foto?s doen de auto geen eer aan, zeker die van ons niet ;). De lijnen moet men in het echt zien. Het is een lijnenspel waar ik niets anders over kon zeggen dan ?is mooi!?. Van nature ben ik geen grote prater, maar het viel mij op dat ik weinig kon zeggen. De auto is bomvol emotie. En dat moest ik even verwerken. Het design agressief, de lijnen strak. Het interieur daar kom ik zo nog even op terug. Wanneer de in de bumper ge?ntegreerde LED verlichting aanstaat voel je een rilling over je onderrug gaan. En die achterkant?.SEXY!!!!!



De auto is de IS250 F-sport, derde generatie. Helaas was de IS300h, zoals de auto verkocht zal gaan worden in Nederland, niet beschikbaar. Dus heeft Lexus de IS250 naar Nederland gehaald. De IS250 heeft optisch als enige verschil met de IS300h dat de uitlaten aan de achterkant zichtbaar zijn.

De afwerking is echt subliem, maar dat kennen we van Lexus. De lijnen aan de zijkant die via de achterdeur naar de wielkast leiden tot aan de onderste punt van het achterlicht zijn prachtig. Moeilijk om op foto vast te leggen. Dat wel. Helaas had niemand van ons een goede camera beschikbaar, dus moeten we het even met de foto?s van de telefoon doen.

Wat het interieur betreft, deze doet niet onder voor de buitenkant. Mooi afgewerkt en wie met een kritisch oog kijkt ziet wat lijnen van de IS200 eerste generatie terugkomen. Het klokkenspel van het instrumentarium laten we even voor wat het is, daar zijn genoeg filmpjes van beschikbaar. De achterbank die in delen neerklapt, laten we ook voor wat het is. Erg handig. Maar hoe voelt het?

Het voelt als een maatpak. Wanneer ik plaats neem in de auto voelt het alsof ik de auto aantrek. Ik zink weg in de sportstoel en voel een versteviging die nog beter is dan dat men in de huidige IS-F krijgt. Mijn rug wordt goed ondersteund. Er is geen uitschuifbare bovenbeen ondersteuning zoals in de GS450h F-Sport, maar vreemd genoeg heb ik niet het gevoel deze nodig te hebben. Mijn benen krijgen voldoende ondersteuning. Achterin heeft een volwassene nu veel meer ruimte, iets dat de huidige IS mist.

Dit betreft een pre-productie auto. Dus bepaalde dingen waren nog niet afgewerkt, maar dat verstoorde het plezier niet. Men merkt dat bijvoorbeeld aan de dummy knopjes van de radio.
De eerste indruk die wij van deze auto hebben is dus zeer positief. Hij lijkt veel op de GS. Maar ook de IS tweede generatie is er in terug te herkennen. Een mooie evolutie naar de derde generatie. Wij kunnen niet anders zeggen.

Als vergelijkingsmateriaal hebben wij mijn IS250 F-sport naast de auto geplaatst (beetje vies, sorry, maar het regende):





Met dank aan Lexus Nederland. En op persoonlijke titel, Kristiaan Wulffraat, Geordy Bloem en Igor Smidt. Bedankt voor jullie ontvangst en dat jullie dit moment aan Lexusforum wilde gunnen!

Dit is de link naar de brochure van de IS300h. Met daarin ook de specificaties.

En dit was het aanwezige team :
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Van links naar rechts, Hube, Alan, Alor.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Leuk hoor, leuke review! Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar ik zie dat jullie plezier hadden! Dank aan Lexus Nederland dat wij als LF dit mochten meemaken! "Klasse"! :rulez:
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Gaaf heren en ik blijf erbij dat dit de mooiste Lexus is, zelfs mooier dan de huidige IS ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Erg fraaie auto heren, mooie review. (wel jammer dat jullie er steeds voor staan op de foto) :p
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Nice! En geen bezwaren meer over de spindle grill bij de heren? :p
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik vind hem wel wat hebben, maar ik was er nooit echt negatief over.

@ Henny, dat zeker :)

Hieronder een video in actie:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik moet zeggen dat deze in het echt een stuk mooier uit ziet :)

de rest laat ik aan jullie over wanneer jullie deze in het echt zien, want de echte productiemodel en andere kleuren en de non Fsport model moeten we ook nog even zien :)
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Jongens, gefeliciteerd met deze topmogelijkheid. Ik ben stik, ja stikjaloers!!! Geweldig, ik ben blij voor jullie. mooie impressie en topactie van LexusNederland
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Oh ja, en we hebben de brochure vers van de pers mee gekregen :rulez:
 

RvD

Hoort erbij
22 mei 2012
45
5
8
Mooie foto's, zeker zo langs de gen.2.
Mooie auto die gen.3 maar die van jou Hube is ook echt niet mis, verre van dat zelfs!
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
Mooie review mannen,

Was er eerst niet wild van maar begin de auto steeds mooier te vinden...vooral de gewone versie;)

Ben zeer benieuwd hoe die in het eggie is. Vind het interieur wel helemaal TOP.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Nou Huib, snel inleveren die F-sport van jou en dan deze ervoor in de plaats nemen...
Wat je dan wel gelijk moet laten doen is de onderkant van de achterbumper....

Waarom doen ze dat nou??? nog zo'n stuk zwart plastic..op een F-sport?? Dat moet gewoon wit zijn, zodat ook de achterkant lager bij de grond lijkt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Het zal de 'trend' wel zijn (denk ook aan de RS6 avant e.d).

Zelf vind ik het niet perse storend, het komt goed overeen met de oplopende achterlijn, die mogelijk niet al te massief wordt. En anders een kwastje verf ;)
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Bij de RS is het toch net wat anders gedaan (vind ik): strakker om de uitlaten en in een andere kleur.

(plaatjes bij voegen lukt niet meer....)

Bij de Lexus ziet het er nu te goedkoop uit dat zwarte plastic.op een standaard IS .. ok kan ik nog begrijpen, maar op een F-sport...
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Wat gebeurt er nou allemaal?. Waarom kan ik niet meer normaal quoten? of een plaatje bijvoegen?