Project KWP

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWP
  • Startdatum Startdatum

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hier het topic voor degene die mijn vorderingen willen bekijken.
Het betreft mijn zwarte IS300 Exec. sedan

Gewijzigde dingen sinds aankoop:

-Alle oranje knipperbollen vervangen voor chrome
-Zijknipperlichten op het scherm vervangen door heldere smoked chrome units, uit Engeland laten komen
-TRC knopje in het midden geplaatst en stoelverwarming aan de buitenzijde van het paneel
-Bleutooth handsfree setje aangesloten, bedieningspaneel in dashboard kastje gemonteerd om het interieur origineel te houden.
-Kachelbedienings verlichting verv, na montage van handsfree was er een lampje stuk
-Nieuwe Xenon lampen gemonteerd ivm een defecte
-Stadslichten voor verv. voor leds
-Distributie riem, multiriem en spanners vervangen (origineel)
-Remblokken voor vervangen, remklauwen gereviseerd (origineel)
-Koplampsproei systeem aangepast zodat ik alleen met de knop de koplampen sproei en niet samen met de voorruit
-Koplampen afgekit ivm vocht
-Aantal delen van motorkabelboom hersteld ivm aanvreten door marters
-Dak opnieuw gespoten
-Antenne weggelaten en met achterruitverwarming radio ontvangst
-Koffer (Altezza T type) + dak spoiler
-Booskijkers (Chargespeed)
-Witte mistlampen voor (thanks SlipperNick!)

19 Inch ATP Inox velgen liggen al klaar, maar eerst de huidige banden oprijden. Zal waarschijnlijk volgend seizoen gaan worden dat ze eronder gaan.

Plannen op termijn:

-windschermen op de portieren (smoked)
-raamschakelaar kapjes zijdeglans zwart spuiten, is nu hout (mensen ze zijn nog te ruil voor zwart of zilver!)
-Diverse electronica aanpassen
- koplampen uit met contact uit (moet nu deur openen of auto. licht uit/aan zetten
- spiegels automatisch inklappen bij contact uit
- Raambediening in acc stand ipv on + alle ruiten teglijk openen of sluiten
- mistlampen kofferbak aanpassen voor gewoon en remlicht

-helaas op zoek naar andere airco pomp... de mijne maakt sinds kort herrie als ik een tijdje gereden heb
-Diff + bak olie vervangen

Lange termijn planning:

-uitlaat L + R (niet extreem, moet enigszins origineel lijken)
-Skirt set rondom, ik ben nog in twijfel of ik een complete voorbumper neem of alleen een skirt
-Airride (dit moet gebeuren voor de skirts anders kom ik de pont niet meer op)
-turbokit (+/- 300 Pk)
-ruiten tinten
-nieuw deel in bestuurders stoel zitting laten zetten (word lelijk door in/uitstappen)

Gr. koen

sow dat klink goed.
met die spiegels was ik ook aan het denken on dat te gaan doen(ziet er toch wel vet uit :D :D )
sucses met je project

Ik had gister een feestje waar nog een IS enthousiasteling was, hij heeft een zilvere 200, hij heeft daar 19inch onder. Ziet er wel vet uit dus ik ga toch ook voor 19 inches....

gr. koen

Netjes,

Je hebt veel leuke plannen. Ben benieuw hoe het gaat worden. Ben ook vooral benieuwd naar de dak-spoiler en hoe die eruit ziet.
Komt die zilvere IS200 ook naar de meeting? En heb je hem op het forum gewezen? :mrgreen:

Succes met je plannen.
+ if done! :photo: :photo:

Uiteraard heb ik hem het forum aangepraat en heb ik hem ook op de meeting gewezen, hij heeft daar helemaal zin in. Hij belt me nog om wat af te spreken voor dan, rijden we samen. Hij komt van Aruba, is toch wel apart, om te zien is het een Hollandse jongen maar hij praat heel erg op z'n negers zegmaar.

Het deed me toch wel goed om hem zo te zien kwijlen bij mijn auto :D

gr. koen

Het waren geen vol chrome, merk weet ik ook niet. (ik had al een bakkie op ;) )
Het waren multispaaks velgen met een chrome rand.

Kent iemand zijn auto trouwens? Hij heeft hem net, hij had 'm in Almelo gekocht, basis uitvoering met getinte ruiten achter en die velgen dan. Ook had hij de donkere originele achterlichten erin + achteraf ingebouwde xenon

gr. koen

Bijlagen

• Copy of vvv.jpg
    Copy of vvv.jpg
    350,6 KB · Weergaven: 78
die had ik om MP zien staan ja... was heel snel verkocht... (als het die is dan) was ook verlaagd toch?

ja inderdaad, had iets van 220.000 gelopen.

Ik heb bericht uit Japan gekregen van de leverancier van mijn spoiler en grill, ze hebben hun magazijn niet in Japan maar hun kantoor wel. Ze zijn niet ernstig getroffen en mijn spullen worden deze week gewoon verzonden. Dat is mooi! :D

gr. koen

Ja daar ga ik wel van uit :D Ik heb net m?n track and trace nummer gekregen, het is nog niet ver maar het is onderweg! :)

gr. koen

Bijlagen

• $_57.jpg
    $_57.jpg
    370,9 KB · Weergaven: 79
De kofferbak spoiler en de grill zijn in het land! :D
kan haast niet wachten!

gr. koen

De spoiler en grill liggen nog steeds bij de douane volgens track en trace.

De dak spoiler was in de buurt maar gaat om de en of andere reden een omweg maken. Het was vanuit de USA naar Duitsland gekomen, maar gaat vanuit Duitsland naar Frankrijk...

Nog even wachten dus...

Ik had op marktplaats een pasklare Jap style uitlaat gevonden, is niet helemaal mijn ding maar hij was niet duur dus ik wou het gewoon even proberen. Dat ding eronder gezet, stak deze zo?n 10 cm uit, geen gezicht dus, vervolgens heb ik de pijp dus maar wat ingekort. Zag er al een stuk beter uit. Tijd om te genieten van de 3.0 6- cilinder lijn brul. Klinkt geweldig! eventjes... Ik rij door een tunnel, schakel een paar versnellingen terug, vol gas mooi geluid en ineens geen geluid en geen vermogen. Gelijk gestopt, hangt het dempingsmateriaal uit de pijp! Na het onderzocht te hebben blijkt de geperforeerde pijp in de demper helemaal verkruimeld te zijn door roest. Dus dat ding maar leeggehaald om door te kunnen rijden. Van de week de originele einddemper er maar weer onder zetten...

Foto's komen eraan, ik ga misschien straks foto's maken van hoe Lex er nu bij staat, des te leuker zijn de foto's van na de upgrade :D

gr. koen

PFffff dat is wel balen om zoiets mee te maken o_O hahaha

MAar Koen, is eeen HKS hipower silent dan niks voor jou?

Aangezien ik een pijp L en R wil zal ik zelf moeten gaan bouwen, zo'n pijp is namelijk (nog) niet te koop. Ik moet daar eens rustig de tijd voor nemen, maar ik heb een heel druk leven dus dat gaat nog wel even duren denk ik.

gr. koen