Rammelend Geluid

Erantijo

Nieuw hier
15 jan 2011
8
0
0
Hallo, ik heb sinds een paar maanden een gs430 uit 2003 die erg goed bevalt,maar sinds een paar weken hoor ik rechtsvoor over kleine hobbels een rammelend geluid, waar ik een beetje gek van word, bij lexus geweest maar konden nix vinden
draagarmen,kogels en stab.stangen in orde.

Weten jullie soms iets.

Grt.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
wat voor geluid precies dan??

ik had ook een geluid een soort van klopje van metaal op metaal op het moment dat ik over een hobbel/drempel ging.
na onderzoek bleek het de beugel van de accu te zijn die los zat.

komt het geluid echt van buiten of misschien van binnen??

Ik HAAT echt bijgeluidjes en ik vind wel dat de GS het 1 en ander aan geluidjes kan produceren (kraakjes/zachte tikjes enz). gelukkig nu alles er weer uit. heb al: dashboard, dakraam, stoelen, kofferbak, middenconsule, enz. gedemonteerd, gelijmd vastgezet en eventueel van isolatie voorzien.

als ik bijgeluidjes wil ga ik wel iets anders rijden > mercedes of zo.
 

Erantijo

Nieuw hier
15 jan 2011
8
0
0
Bedankt voor de reacties, Ik heb de veerpoot nagekeken maar die zit goed vast, het is een rammelend geluid van een klepje,kapje moeilijk te zeggen, geen ijzer op ijzer zeker geen geluid als van een kapotte stab.stang dat is meer klapperend.Het komt echt uit de wielkast vandaan.
Remblokken nagekeken of ze loszaten, rubbers ingepoten niets helpt .


Grt.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
heb je toevallig bijna versleten remblokken??? geeft ook een .................. klappend geluid.

edit bijna vergeten: je moet ook effe naar de stabistang kijken niet de kogels maar naar de beugels waarmee hij aan de body vastzit, je voelt er aan de kogels niks van maar moet je even bij de ophanging aan de beugels bewegen.

Ik heb dat vorige week nog opgelost, het rubber waar de stang in draait was iets uitgesleten.

ik had het vooral als ik over een klinkerweg reedt niet bij lage maar bij normale snelheid 30-50 km
een beetje het stabistang geluid maar dan veel doffer en lijkt langer te duren.

misschien heb je hier iets aan, dit zit ter hoogte van het binnenscherm/spatscherm net voor de dwarsgeplaatste draagarm.
 

Erantijo

Nieuw hier
15 jan 2011
8
0
0
Bedankt voor de reactie's, ben Gisteren bij loc.garage geweest en die dacht aan veerschotel beetje sileconeolie er in gegoten en je hoort helemaal nix meer.

Hopelijk blijft het weg.

Eric :mrgreen:
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Ik heb alweer een rammeltje in de auto gehad. Dit keer ben ik er echt gek van geworden. :( :(
nadat ik het hele dashboard had losgehaald alle luchtkanalen goed vast heb gemaakt is het geluid tot nu toe weg.

Zo ziet een gs er zonder dash uit.
28042011079.jpg
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Erantijo zei:
Das andere koek dan een beetje olie erin gieten, ik hoop dat het bij jou ook wegblijft.

klopt, wat irritatie allemaal niet mogelijk maakt. om er zeker van te zijn dat het niet terugkomt heb ik diverse delen van popnagels voorzien in plaats van zelftappende schroeven.

Ik hoop ook dat het wegblijft.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Bij mij zit er een "kloppend" geluid achteraan als ik over oneffenheden rij, alsof er een doos in de koffer ligt rond te glijden.

Rubbers antirolstangen?
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Zorgen dat je de hardware kits op de remmen hebt staan, anders rammelen de remblokken. Kijk ook eens naar de uitlaanlijn en de swaybar endlinks voor en achter.
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Wat zijn die hardware kits?

De uitlaat kan ergens tegen aan rammelen?

Vooraan durft ie ook lawaai maken (dat ding is ook zo stil dat je alles hoort).

Wat durft er daar verkeerd te zitten?
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Voorbeeld van een hardware kit, allerlei clips enz.

N106175505QCK.JPG


De hitte platen die boven de uitlaat hangen kunnen soms loskomen en rammelen. Tegelijkertijd ook al de ophangingsrubbers van de uitlaat nakijken.

Van voren kan je altijd de endlinks nakijken, is ook een zwak punt (endlinks verbinden de swaybar met de draagarmen).
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Met dank !!

Die clips zitten erop.

Dat rammelen van de uitlaat check ik efkes.

Hoe ziet die swaybar eruit? Kan ik dat checken door eens goed aan de ophanging te rammelen als hij op een brug staat ?