Wel, ik stel gewoon een vraag. Het oog kan me gestolen worden, ik ben enkel op effici?ntie uit. (moest ik het "oog" iets willen geven, dan had ik al geen GS430 gekocht, om te beginnen :lol: ).
Probleem is dat ik nogal de neiging heb remmen een beetje op de proef te stellen.
Op de Evo heb ik vooraan PF schijven gestoken want de gladde Brembo schijven warmden nogal snel op en gaven er dan de brui aan. Achteraan heb ik ze uiteindelijk ook moeten vervangen door geperforeerde schijven want ook daar zagen ze na een tijdje blauw van het overhitten en zat ik blokjes te verslijten aan een ongelofelijk tempo.
Op m'n Mercedessen heb ik ook steeds remproblemen gehad. Niet dat ze "opgeven", maar door het zwaarder gebruik en het opwarmen, gaan ze gewoon ERG snel slijten. Bij zwaar snelweggebruik, krijg je ook steevast trillingen (behalve bij de AMG).
Ik ben met deze wagen nu net even van London naar Praag gereden en ik vrees ??nzelfde probleem: Typische rijstijl (200 en meer op de snelweg, optrekken en... zwaar afremmen) en na een tijdje voel je duidelijk dat er trillingen van de schijven komen door het opwarmen.
Vandaar even de vraag of het wijs ware er iets beter gekoeld materiaal onder te steken.
De vrees die ik heb is tweevoudig:
1. Je betaalt de extra 400 Euro aan materiaal voor niets
2. Die dingen gaan afbreuk doen aan het gebruikscomfort (al leveren de geperforeerde schijven op de AMG en de Evo IX geen bijkomende hinder).
Ik heb echter nooit EBC materiaal gebruikt.