Remmen GS

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Ben even aan het kijken voor nieuwe remschijven voor de GS.

Een standaard setje van Brembo kost niet echt bijster veel.

Ik dacht echter iets "beters" te steken als vervangschijf, type Geperforeerde EBC schijven met Redstuff pads.

Heeft iemand er ervaring mee of dit echt de moeite loont? Of beter gewoon bij de standaard schijven en pads blijven?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Redstuff?? Heb je circuitambities..? :p

Kijk vooral ook even naar dit topic en voorlaatste comments: viewtopic.php?f=37&t=2824

Als je het mij vraagt, hou het het liefst bij de originele spullen (of in ieder geval gladde schijven), tenzij je dringende redenen hebt. Je hebt toch brake-assist nu? ;)
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Wel, ik stel gewoon een vraag. Het oog kan me gestolen worden, ik ben enkel op effici?ntie uit. (moest ik het "oog" iets willen geven, dan had ik al geen GS430 gekocht, om te beginnen :lol: ).

Probleem is dat ik nogal de neiging heb remmen een beetje op de proef te stellen.

Op de Evo heb ik vooraan PF schijven gestoken want de gladde Brembo schijven warmden nogal snel op en gaven er dan de brui aan. Achteraan heb ik ze uiteindelijk ook moeten vervangen door geperforeerde schijven want ook daar zagen ze na een tijdje blauw van het overhitten en zat ik blokjes te verslijten aan een ongelofelijk tempo.

Op m'n Mercedessen heb ik ook steeds remproblemen gehad. Niet dat ze "opgeven", maar door het zwaarder gebruik en het opwarmen, gaan ze gewoon ERG snel slijten. Bij zwaar snelweggebruik, krijg je ook steevast trillingen (behalve bij de AMG).

Ik ben met deze wagen nu net even van London naar Praag gereden en ik vrees ??nzelfde probleem: Typische rijstijl (200 en meer op de snelweg, optrekken en... zwaar afremmen) en na een tijdje voel je duidelijk dat er trillingen van de schijven komen door het opwarmen.

Vandaar even de vraag of het wijs ware er iets beter gekoeld materiaal onder te steken.

De vrees die ik heb is tweevoudig:
1. Je betaalt de extra 400 Euro aan materiaal voor niets
2. Die dingen gaan afbreuk doen aan het gebruikscomfort (al leveren de geperforeerde schijven op de AMG en de Evo IX geen bijkomende hinder).

Ik heb echter nooit EBC materiaal gebruikt.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Ik denk dat je voor die kwaliteit (niet zomaar krom trekken) toch een dikke portefeuille mee zal moeten nemen (aangezien je graag cash betaald).
EBC schijven heb ik niet geprobeerd, de blokken wel.. de rode waren wel ok op een volvo.
Ik heb gehoord dat de schijven niet de allerbeste kwaliteit zijn.

Onder de RS6 had ik voor net nieuwe Formel blokken (geel) gelegd. Welke ook in de autosport worden gebruikt.
Voor schijven zou ik toch dan gaan voor Brembo's of gelijkwaardig..
Maar dat zijn mijn two pennies.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Gewone schijven zetten. Ik heb ATE op de mijne.

Investeer in betere blokken. Greenstuff maken heel veel stof, remmen ietsje beter maar slijten snel.

Redstuff geeft goeie prestaties warm maar wel minder wanneer ze koud zijn. Het zijn hardere blokken en eten de schijven sneller op.

Voor performance pads zou ik kijken naar Ferodo DS2500 of Hawk's.
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
EBC is inderdaad goed spul rij er zelf ook ook me, hawk is ook zeer goed (wel aardig stoffig maar dat is afhankelijk van type)
Schijven zijn Brembo en EBC heel goeie keuzes adviseer zelf meestal voor gegroefd i.p.v. geperforeerd.
Heb ook goeie ervaring met StopTech blokken die zijn ook niet verkeerd de schijven zijn ook goed.

Goeie remblokken geven en gigantisch verschil.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Ik heb slechte ervaring gehad met EBC geperforeerde schijven. Door de hitte waren er overal barstjes rond de gaten. Dus moeten vervangen. Voor mij alleen maar gewone of gegroevde shijven, daar heb je dat probleem niet mee.
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
The Swede zei:
Ben even aan het kijken voor nieuwe remschijven voor de GS.

Een standaard setje van Brembo kost niet echt bijster veel.

Ik dacht echter iets "beters" te steken als vervangschijf, type Geperforeerde EBC schijven met Redstuff pads.

Heeft iemand er ervaring mee of dit echt de moeite loont? Of beter gewoon bij de standaard schijven en pads blijven?

De keus voor remschijven en blokken is afhankelijk van je rijstijl en je portemonnee,

Heb je een "normale '' rijstijl ,
De orginele schijven/blokken zijn natuurlijk goed, zitten er niet voor niets standaard onder,
maar die prijzen voor orginele onderdelen in Nederland kan ik nog steeds niet aan wennen.

Zelf heb ik onder mijn LS 400 ; Nipparts schijven en TWR blokken
kosten de helft van wat orgineel kost en bevallen prima

Wil je gaan " racen " dan voldoen standaart schijven en blokken niet meer.
maar dan komen wij op een gebied waar ik weinig ervaring mee heb.
Kan hier dan ook niets zinnigs over zeggen
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
YviE zei:
Ik heb slechte ervaring gehad met EBC geperforeerde schijven. Door de hitte waren er overal barstjes rond de gaten. Dus moeten vervangen. Voor mij alleen maar gewone of gegroevde shijven, daar heb je dat probleem niet mee.

Ik heb ooit begrepen dat (kleine) scheurtjes rond de perforaties niet zo erg zijn, zolang ze niet van gat tot gat lopen of natuurlijk helemaal van onder naar boven.
Maar wellicht kan mijnheer/-vrouw A.S. Motorsport daar een duidelijk antwoord over geven.
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
micdee zei:
YviE zei:
Ik heb slechte ervaring gehad met EBC geperforeerde schijven. Door de hitte waren er overal barstjes rond de gaten. Dus moeten vervangen. Voor mij alleen maar gewone of gegroevde shijven, daar heb je dat probleem niet mee.

Ik heb ooit begrepen dat (kleine) scheurtjes rond de perforaties niet zo erg zijn, zolang ze niet van gat tot gat lopen of natuurlijk helemaal van onder naar boven.
Maar wellicht kan mijnheer/-vrouw A.S. Motorsport daar een duidelijk antwoord over geven.
In princiepen volgens Porsche/Brembo mag een schijf geen schuren van meer dan 5mm hebben. kleiner is geen probleem.
Tenzij deze op de rand van de schijf is (naar de velg toe)

Geperforeerde schijven zijn wat dat betreft soms problematisch sommige Brembos scheuren meteen sommige blijven heel lang netjes bij goedkopere merken scheuren heel wat sneller.

Het zit hem in het rem gebruik en temperatuur opbouw bijvoorbeeld iemand die rustig snelweg doet geeft andere rem stress dan iemand die door de bergen loopt te stampen.

Zelf had ik vorig jaar heb ik een set schijven van een nieuwe leverancier uitvoerig zitten testen expres geperforeerd en gegroefde schijven genomen daar mee weekendje nurburgring :)

Schijven hebben nu nog steeds geen schuren ben er aardig over te spreken.


Tikkeltje offtopic, kijk maar naar de meeste race autos die hebben gegroefd aangezien het veel sterker is dat is ook de reden waar om een NSX-R geen perforaties heeft maar groeven.
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Nu doe je me twijfelen... Ik was ervan overtuigd dat mijn geperforeerde schijven van EBC waren. Moet ik toch eens gaan checken.