Rijden over drempel harde klap bodemplaat

Rick

Nieuw hier
23 nov 2021
9
1
7
3
Laatst reed ik stapvoets met mijn ct200h over een hoge verkeersdrempel en toen schraapte met een harde klap de bodemplaat ter hoogte van het midden van de auto over de drempel.
Dit is in korte tijd tot 2 maal toe gebeurd.
Iemand anders hier ooit last van gehad ?
 

Erjee

Actief
5 feb 2017
373
92
28
Laatst reed ik stapvoets met mijn ct200h over een hoge verkeersdrempel en toen schraapte met een harde klap de bodemplaat ter hoogte van het midden van de auto over de drempel.
Dit is in korte tijd tot 2 maal toe gebeurd.
Iemand anders hier ooit last van gehad ?
Nooit één keer de bodem geraakt op een drempel of andere snelheid remmende verkeersmaatregel.
 

Frank2b

Heel actief
12 jul 2017
787
444
63
Ik vermoed dat de uitlaat de boosdoener is. Is de auto verlaagd? Hangt de uitlaat goed in alle ophangrubbers?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.086
4
789
113
Ik ga er van uit dat de auto origineel is.
Ik zou de drempel eens bekijken, heeft deze veel krassen dan ben je niet de enige. Je kunt dan de gemeente inlichten en verzoeken er een "normale" niet auto slopende drempel neer te leggen.
 

Mgslisser

Hoort erbij
10 nov 2016
36
3
8
Hi Rick, klinkt bekend, heb ik ook twee of drie keer gehad in de afgelopen 6 jaar, voornamelijk als we met vier mensen in de auto zaten. Een harde metaalachtige tik vanuit het midden van de bodem van de auto op de drempel.. ik heb nooit een opmerking bij regulier dealer onderhoud gehad over beschadigingen aan de bodem, ik ga er vanuit dat het een metalen uitlaat beugeltje is dat je tegen de grond aan hoort slaan. Om het te voorkomen ga ik echt extreem langzaam en schuin over drempels in de wijk , zeker bij "zware" belading.
 
Laatst bewerkt: