Rijtest LFA Autoblog

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
Alleen zie ik maar iets van 20sec ervan en dan stopt die al. :cry:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Vreemd? misschien even paar keer proberen en anders vanmiddag ofzo? bij mij doet die het wel gewoon?
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Schitterende Lexus die LFA!!!!!!!!!!!

Ik heb zo'n witte gezien ?n GEHOORD op de N?rburgring, waarschijnlijk de laatste tests van Lexus daar. Lexus test daar vaker, laatst zag ik ze met een IS F en er reden 2 Supra's waarvan ik me afvraag of het wel Supra's waren.

Tijdens de VLN-race(4 uur durende race met 2 of 3 rijders per auto) op de N?rburgring(Nordschleife plus GP-Strecke) reed er een raceversie van de LFA mee, iedere keer dat ie in aantocht was
hoorde je het al. Een uniek geluid tussen alle andere auto's tijdens de race. :rulez:
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Rijden er in Nederland of Belgi? eigenlijk al LF-A's rond?

Ik woon hier een 10 minuutjes van Monaco en normaal gezien zie je daar altijd wel het laatste speelgoed rijden, maar een LF-A heb ik echt nog niet gezien :(
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
in nl rijden er nog geen rond.. wel staat er 1 in het Louwman museum... de LFA met nr 001
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
In het museum? Da's ook een goed voorteken!

Ik vraag me echt af waarom Lexus de productie wou beperken. Maak dat ding gewoon en verkoop het naarmate er vraag naar is.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
misschien om een statement te maken... van wat ik lees/hoor wordt er ook geen winst gemaakt met de LF-A
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
..en 'Just because we can..' Zoals genoemd, een beproefde marketingmethode, zet alles technisch weer op scherp.

Wellicht rekent Lexus ook af met een imago als belegen, rustige rijder. Vergelijkbaar met Citroen, waar altijd een kerel met een pijp en hoedje in zat.. :p

*** Schat, ik ga even met de LFA een pakje melk halen, ben zo terug... *** :devilish:
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Alan zei:
en marketing..... en exclusiviteit bewaken

Da's wel wat flauw. Hadden ze er 5000 van gemaakt, dan reden ze nog steeds erg dun rond en dan had het als marketing tenminste gewerkt want dan zouden de mensen de wagen tenminste zien rijden hebben. Uiteindelijk wil je toch dat Jan Modaal het merk Lexus ook begint te kennen en zich een CT of IS begint aan te schaffen, niet enkel dat de ukkies van 7 ervan dromen en enkele nerds als wij er een natte broek van krijgen ?


Dat gezegd zijnde... Waarom zouden ze de LFA motor niet in de nieuwe GS lepelen (GS-F ?) om de M5 en de E63 AMG de duvel aan te doen ? :D

Dromen mag ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Uiteindelijk wil je toch dat Jan Modaal het merk Lexus ook begint te kennen en zich een CT of IS begint aan te schaffen

Denkelijk zal afzetgebied NL niet echt de hoogste prio hebben, vergeleken met de US. Dat zie je al aan de IS-220d, waarvoor motoren niet verder ontwikkeld worden, ze lepelen er straks een BMW diesel in (als dat doorgaat).

Overigens is Lexus met de CT200 in NL 300% gestegen (kort door de bocht), waarbij de concurrentie feitelijk het nakijken heeft. Dat is succesvol en beslist een strategische zet. Onbekend ook al niet en zeer bereikbaar voor Jan Lease.

Welke doelgroep wil men bereiken? Relatief kleine markt voor LFA's, M5's en E63's. Voor Jan met de pet is er altijd nog Toyota, met optie naar Lexus ;)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja marketing is meer dan alleen op de weg mensen laten zien wat voor auto het is?

Sterke kracht van media is toch de pers en tegenwoordig internetwebsites? deze hebben volop de LFA geprezen, dus dat is al meer dan voldoende voor Lexus? Niemand heeft gezegd of zal zeggen dat het een slechte auto is?

Ik ben het met je eens dat of er nou 5000 zijn of 500.. het blijft exclusief, maar voor in die klasse maakt het wel heel veel uit. Hoe minder hoe beter!
 

The Swede

Actief
16 jan 2012
176
0
0
Wel, d'r is een "klein ander detail" ook: kost.

De LF-A kost hen veel meer dan ie opbrengt en zelfs al bouw je d'r meer van, de technologie is niet rendabel te maken op korte termijn. Als je dus de kosten van deze marketingoefening wat redelijk wil houden, dan is een "limited run" natuurlijk een perfect excuus.

Ik denk dat we voornamelijk moeten hopen dat bepaalde elementen wel rendabel te produceren zijn en naar de andere versies afzakken. Zo denk ik bvb aan de motor, die in (misschien wat eenvoudiger versie) naar de GS kan afzakken, evenals de carbon-ceramische remmen of zelfs gewoon dat prachtige, kleine stuurwiel.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Exact, een derivaat van het basisproduct LFA (overigens zeer welkom) ;)