RS6

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mijn collega kwam mij gisteren even lekker maken met zijn nieuwste aanwinst.....de RS6.....

Jezus wat is dat ding snel!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Fijne collega's heb je hahaha... ik ben niet zo in de audi wereld, maar wat voor motor hangt in de RS6? een V8 toch?
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Is echt wel een beest van een wagen :rulez:
Wou dat ik ook zo een collega's had, als je ziet wat er allemaal in de parking staat hier op't werk :neutral: :biggrin:

Dat ze maar snel de GS-F terug bovenhalen en op de markt brengen..... :biggrin:
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Heb er eentje gehad (2003, Mtm getuned met 520 pk). Conclusie is dat dat ding in Nederland gewoon niet te rijden is (lomp en veel te zwaar om een bocht fatsoenlijk door te komen). Enige keer dat hij echt super is, is bij reisjes naar zuid Europa (autobahn) maar een verbruik van ca. 18-15ltr bij normaal rijden moet je willen.
RS4 is de betere auto (tot 2002 en na 2007)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat stopt mij dus ook van het kopen van leuke auto's. Ik zou ook heel graag een lekkere snelle V8 willen, maar het meeste rijden dat ik doe is toch echt onder de 50km/h in de file. Om dan 40.000km/jaar in een IS-F, een RS6/4 of een M3/5 te zitten is gewoon gekkenwerk. Laat staan een "gewone" V8 zoals in de LS.

Maar als je echt diep in mijn kinderhartje kijkt zie je deze echt sneller kloppen wanneer ik een GT-R tegenkom.... :mrgreen:
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Mijn S2000 heeft ook een G-label :D maar het verbruik valt met 1:10 nog mee vind ik.

Een andere S2000-rijder die ik ken heeft net zijn RS6 ingeruild voor een nieuwe RS3. Een gebruikte GT-R was ook kanshebber maar is het op de valreep niet geworden.
Ik zou liever een GT-R dan een RS3 hebben maar een GT-R is nog een stuk duurder in onderhoud vrees ik.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
RS3 is geldklopperij van Audi. Model uitbrengen als de hele serie er al uitgaat. Bovendien zijn er op hetzelfde platforum snellere auto's voor veel minder binnen het VAG concern. Eerste serieuze RS is de 4.
De beste snelle Audi voor Nederland is imho. de TTRS, dat ding is zijn geld echt waard en rijdt zoveel dan de rest van de TT serie.

Nadeel van grote motoren is dat het zeker in Nederland veel te lang duurt voor ze warmgereden zijn. Een IS-f is de ultieme auto voor de autobahn maar wat kan je er in Nederland mee (en met koude motor doorrijden wordt kostbaar). Zoals gezegd een S2000, MR-2 of Lotus Elise is net zo leuk, en ondanks een stuk minder vermogen veel bruikbaarder.

En oh ja een GT-R (kennis van me rijdt er eentje) rijdt in dagelijks verkeer echt geen 1 op 10, houdt het maar op 1 op 6 een 370 Z gaat bij rustig rijden richting de 1 op 8.5. Maar als het verbruik je zorg is koop je zo'n auto niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Dat is nou het leuke aan hybride auto's, zeker de hybrides (als de GS450h) van Lexus. Bij normaal rijgedrag hebben ze een goed verbruik, wil je ff trappen dat schiet het verbruik omhoog, maar is hij ook erg snel. In de file echter lach je weer :)
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Tja hybride en Lexus...., zal wel goed voor je geweten zijn. 450H is voor mensen die van boten houden, alhoewel er zelf daaronder scherper sturende apparaten bevinden.
Heb helaas niets met SUV's enkel de X5 en Cayenne sturen ok maar wil er nog niet door in worden aangetroffen :D
Inmiddels een testdag met elektrische auto's gehad en enkel de Lotus en de Tesla konden me bekoren (die traploze trekkracht en stilte moet je meegemaakt hebben....)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Geluksvogel!

Zou ook wel eens wat rondjes in de Tesla willen maken :)

De GS450h had inderdaad een groot speedboot gehalte. Geen auto voor het betere smijtwerk. Maar dat is een RS6 ook niet (niet dat ik de twee durf te vergelijken). Maar goed, mocht je willen gooien en smijten dan kan je beter een Golf GTi of een R32 kopen.

Toch heeft dit hybride concept wel toekomst. Ik kijk ook uit naar de derde generatie IS (waarschijnlijk de IS300h of de IS350h).
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Ik gok op waterstof/een brandstofcel, denk dat ook hybride (nog geen enkel voordeel kunnen ontdekken) in de huidige vorm van voorbijgaande aard is. Verbuik van een Prius of Honda Hybride is gewoon lachwekkend (misschien voor in de stad?) En om nou te zeggen dat dit lekker rijdende auto's zijn.....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ik denk dat je met een gs450h en zeker met een ISF rechtuit de RS6 redelijk concurrerend bent :O
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Een RS6 heeft wel zeker 450pk... een GS450h houd dat volgens mij niet bij. Bij 0-100 is hij al verdwenen, denk niet dat het daarboven veel beter wordt. Op een kwartmijl word hij namelijk ook met 2 seconden vermorzeld. En dat is een hoop op 400 meter

Een IS-F daarentegen moet hem wel bij kunnen houden
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja de GS450h heeft natuurlijk wel wat meer moeite maar het is ook geen racemonster natuurlijk :p

Daarom zeg ik ook redelijk :p want anders noem ik dat anders :D hahaha MAarja ISF zal ook moeite hebben.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
redelijk.....hmm, naar mijn beleving is hij kansloos tegenover dit soort geweld ;) :)

...laten we het alleen niet hebben over hoeveel de RS6 extra neemt daarbij, dat staat weer niet invergelijking :)

IS-F doet een kwartmijl in 11.2... dat is over het algemeen sneller dan een RS6

Sorry, ik ben Amerikanen rijder, ik denk alleen maar in stoplichtsprintjes :mrgreen: :p
 
  • Leuk
Waarderingen: IS-F kuiken