Securitas komt langs de deuren, zowel echt als nep!

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Gisteravond werd er aangebeld, Securitas aan de deur met een speciale aanbieding. Enkele huishoudens per wijk mogen gratis 1 jaar gebruik maken van de Securitas huisbewaking, services.
Nette jongen, pasje, etc.
Hij bemerkte al direct de aanwezige camera's op en refereerde daaraan.
Ik heb geen informatie afgegeven, hij bleef wat vragen stellen over hij mijn ramen, deuren, etc. beveiligd waren. Of ik ook bij de meldkamer aangemeld was.
Ergo, hij wilde graag even binnenkijken om mij te adviseren.

Uiteraard geen informatie gegeven en bedankt voor de moeite.



Het voelde net goed, en gevoel moet je volgen. Ik heb wat speurwerk op het internet gedaan en wat zaken gevonden die wijzen op slim operende bendes.
Ik ben nogal achterdochtig ingesteld daar van mijn wagen er enorm veel gestolen worden, ergo, daarom ook dit camera systeem ge?nstalleerd.

Kortom, aangifte gedaan bij de Politie en tevens Securitas gebeld. De politie herkende dit verhaal, maar wist ook te vertellen dat Securitas ook langs de deuren liep.
De politie bevestigde ook de verhoogde aandacht voor de dikkere BMW 3-series (had ik idd intern politie ook al gehoord).
Securitas bevestigde dat zij langs de deuren gaan, maar ook dat er "nep securitas" medewerkers langs de deuren gaan en een keer terugkomen om ongevraagd wat zaken uit de huizen mee te nemen.


Doe u uw voordeel mee, vraag altijd naar het pasje en vraag ook naar de vergunning die de gemeente afgeeft, deze moeten ze altijd bij zich hebben.
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
Oke thankx voor de tip.
Ik ben blij dat ik geen dikke bmw heb, maar een "normale" lexus, haha.
Masr zeker iets om in de gaten te houden natuurlijk.