Startproblemen

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hello,

Afgelopen winter, toen het goed vroor, gebeurde het wel eens een keer dat het langer duurde voordat de motor startte. Denk hierbij aan 2-3 seconden. De keren dat het gebeurde kon je op 1 hand tellen.

De afgelopen maanden ging het prima. Echter de laatste dagen gebeurde het dat hij weer moeite heeft met starten. De tijd die er tussen zit varieert van enkele seconden tot dat je zelfs even moet stoppen en nog een keer de sleutel om moet draaien.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Benzinefilter? Vieze bougies? Startmotor lijkt me niet omdat dit sporadisch voorkomt.

Ik verneem graag van jullie :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het zou kunnen dat je accu niet meer lekker is, dan gaat de motor minder snel rond wat in moeilijker starten resulteerd.




gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja tijdens dat je motor draait?
Dan zie je niet echt de accu spanning maar de laadspanning, die fluctueerd ook een beetje.

Je kan het beste gewoon even je accu laten testen bij de garage, dan weet je gelijk hoe die is. De Toyota heeft deze accu ook op voorraad als het goed is, eventueel handig als de dealer ver weg is.



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
of je gasklep is een beetje vies, dat kan soms ook de oorzaak zijn dat die iets slechter aanslaat. OF toevallig een keer wat slechtere benzine
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Van een vuile gasklep zal je denk ik geen problemen ondervinden die zo sporadisch zijn. Maar goed, checken kan zeker geen kwaad!



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
soms heb je van die gaskleppen die door de kou beejte zijn gekrompen en dus iets stroever open gaan.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nopes dan sluiten ze weer iets beter aan, maar dit is i.c.m. met wat vuil en aanslag/smering van de gasklep, maar dit wil niet gelijk zeggen dat het zijn probleem is :) het kan ook bv aan een slechte bougie/bobine/injector liggen..
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Kwam dat ook pas tegen bij 1 van mijn zoektochten naar dat stationair draaien , maar ja schoonmaken helpt altijd
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Voldoende punten waar het aan kan liggen dus :). Ik zal eerst de accu ff testen. En als dat niet het probleem is dan gaan we de rest van de lijst bij langs :)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
IK heb vanochtend gekeken. Op de accu zit een melder (wist ik niet) die aangeeft in welk stadium de accu zich bevindt. De stadia zijn:

Goed
Laden
Vervangen

Momenteel is het stadium: Laden.

Mij zegt het niets. U wel?
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dit is een indicatie van de chemische conditie van de accu, niet heel betrouwbaar. Het beste is om de accu echt te laten testen bij een garage.


gr. koen
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Duidelijk. Laatste vraag; moet ik bij de Lexus dealer langs? Of kan ik gewoon bij een Breezan filiaal een accuutje halen.

Ik heb de voorkeur voor zoveel mogelijk original stuff. :rulez:
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ach ja bij de dealer betaal je er net wat meer voor, maar opzich maakt een accu niet zoveel uit :) Toyota/Lexus kopen accu's ook maar gewoon in :)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
haha nou duidelijk dus. Ik rijd een dezer dagen wel even naar een lokale accugigant en laat er wel een nieuwe in zetten. (volgens mij zit de originele vanuit de fabriek er nog in).

Bedankt voor de reacties :)