stuurbekachtiging LS400

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Kan iemand mij vertellen of het nodig is om je stuurbekrachtigingsolie te verversen, is er ook een stuurbekrachtigingsoliefilter aanwezig en hoeveel olie zit er in het systeem ?

mvg

Henny
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
zo eens in de zoveel jaar (zelf invullen) is het wel aan te raden, met een fles van 1Ltr. heb je meestal wel genoeg en nee, geen filter.
zelf doe ik de alle vloeistoffen verversen bij aanschaf (2e hands..). motorolie met filter, vernellingsbak, differentieel, stuurbekrachtiger, koelwater en ruitensproeiervloeistof enz.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Er zitten 'solenoid's' op de rack & pinion. Die kan je wel schoonmaken, Staat op clublexus; 'power steering bible' :lol:

Maar ik denk dat je daar pas zorgen om moet gaan maken als je klachten heb. Er zijn eigenaren die gewoon mazzel hebben met hun LS en eigenlijk geen omkijken naar hun stuurbekrachtiging hebben. Anderzijds zijn er die constant problemen mee hebben
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Het is niet dat ik daadwerkelijk problemen met de stuurbekrachtiging heb, maar de olie is pikzwart en daarom lijkt het mij verstandig om deze maar eens te verversen .

Is het normaal dat deze olie zwart wordt ?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Nee, als het goed is hoort daar aardbeien sap in :wink: ATF dexron II bij mijn LS.

Misschien eens verversen, De druk leidingen die met 17 vast zitten meen ik. Zitten ongeloofelijk vast en je heb weinig ruimte. geen fijn klusje.

Maar misschien kan je hem simpel aftappen door gebruik te maken van de leidingen die op de rack and pinion vast zitten los te maken, deze zitten met 10 vast zover ik weet. Ook heel erg vast voor tien, maar hier kan je beter bij.

Ik weet niet de procedure, dus misschien mag dat wel helemaal niet. Moet ik eens in me garage boek gaan kijken

Ik heb wel een 1993-er, verschilt waarschijnlijk wel een beetje :roll: