Tankklepje, wat zie ik over het hoofd...

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Een vraagje voor de kenners..

Als ik mijn tankklepje open wil doen met het knopje, dan doet ie t niet (die valet-knop staat goed).
Ik open die vervolgens vanuit de achterbak, dan gaat ie open (duh)..
Als ik daarna het knopje gebruik doet ie t wel..
De solenoid en het knopje werken dus wel..

Ik ben er nog niet uit waarom of wanneer dat ie stopt met werken en belangrijker of dat zo bedoeld is..
Is er een procedure voor het tankklepje? bepaalde versnelling, deuren op slot, weet ik wat.. ?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Volgens mij hoort je tankklepje altijd te werken met uitzondering van een lege accu uiteraard,
ben het net nog even voor de zekerheid wezen proberen, maar kan geen " stand " vinden waarin het klepje niet werkt.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Henny zei:
Volgens mij hoort je tankklepje altijd te werken met uitzondering van een lege accu uiteraard,
ben het net nog even voor de zekerheid wezen proberen, maar kan geen " stand " vinden waarin het klepje niet werkt.

Dank voor je reactie.
Dan misschien een los contact of een probleem met de solenoid/actuator
Zondag eens kijken wat ik kan vinden..
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Misschien een kwestie van RTFM.
Maar ik kan me niet voorstellen, dat je aan een aantal voorwaarden moet voldoen om het tankklepje open te kunnen krijgen. Moet volgens mij altijd kunnen.
 

prinssen

Actief
22 mei 2011
145
0
0
Als de handleiding een antwoord had geboden had ik t niet hoeven vragen.
Het is iets met de solenoid. Geef ik eerst een tik op het klepje dan opent ie wel. Hij zal dus of niet sterk genoeg meer zijn, hoewel ie wel soepel loopt of er zit een los contactje
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
je zou het paneel op je dashboard ook eens kunnen nakijken, misschien hebben ze die er een keer af gehad en zit de stekker niet helemaal goed.