- 21 sep 2010
- 615
- 57
- 28
Na gister een lijstje te hebben gemaakt van wat ik op korte en lange termijn wil doen aan m'n IS200, nu maar even een project thread aangemaakt.
Reeds gedaan:
- Beurt (motorolie, filter, luchtfilter, interieurfilter en bougies vervangen)
- Dashboard verlichting + keyring verlichting vervangen met witte leds
- Intereur verlichting vervangen met witte leds
- Schokdempers voor vervangen met een 2e hands set. Na een lekke/versleten linker voordemper besloten de boel te vervangen.
Lichtsterkte en kleur van het licht blijft een lastige als je setjes besteld via ebay. Ik heb totaal 2,5 setje nodig gehad om een beetje dezelfde tint in de gehele auto te krijgen. Enkele leds in het days leken kapot te zijn, maar blijken na een tijdje geen contact met de draaifitting meer te maken. Ik ben van plan deze nog even vast te solderen in de fitting.
Op korte termijn:
- Schokdempers achter vervangen met een 2e hands set
- Grill opnieuw spuiten (het afgebladderde begint me nu wat storen)
- Roest op het dak laten verwijderen, schuren en volledig opnieuw spuiten
- Roest onder de neus van de motorkap verwijderen en spuiten (zelf)
- Roest op randen van de deur verwijderen en spuiten (zelf)
- Nieuwe automatten aanschaffen (huidige zijn er verweerd en lelijk. Schoon krijg ik ze ook niet meer)
- Remvloeistof, Diff- en Bakolie vervangen
Op langere termijn
- De standaard 5 spaaks 17 inch velgen laten stralen, repareren en opnieuw poedercoaten
- BC Racing set aanschaffen
- Evt. langs V-Tune in Huizen voor een 'powerpackage' (+15 pk en +20 nm)
Reeds gedaan:
- Beurt (motorolie, filter, luchtfilter, interieurfilter en bougies vervangen)
- Dashboard verlichting + keyring verlichting vervangen met witte leds
- Intereur verlichting vervangen met witte leds
- Schokdempers voor vervangen met een 2e hands set. Na een lekke/versleten linker voordemper besloten de boel te vervangen.
Lichtsterkte en kleur van het licht blijft een lastige als je setjes besteld via ebay. Ik heb totaal 2,5 setje nodig gehad om een beetje dezelfde tint in de gehele auto te krijgen. Enkele leds in het days leken kapot te zijn, maar blijken na een tijdje geen contact met de draaifitting meer te maken. Ik ben van plan deze nog even vast te solderen in de fitting.
Op korte termijn:
- Schokdempers achter vervangen met een 2e hands set
- Grill opnieuw spuiten (het afgebladderde begint me nu wat storen)
- Roest op het dak laten verwijderen, schuren en volledig opnieuw spuiten
- Roest onder de neus van de motorkap verwijderen en spuiten (zelf)
- Roest op randen van de deur verwijderen en spuiten (zelf)
- Nieuwe automatten aanschaffen (huidige zijn er verweerd en lelijk. Schoon krijg ik ze ook niet meer)
- Remvloeistof, Diff- en Bakolie vervangen
Op langere termijn
- De standaard 5 spaaks 17 inch velgen laten stralen, repareren en opnieuw poedercoaten
- BC Racing set aanschaffen
- Evt. langs V-Tune in Huizen voor een 'powerpackage' (+15 pk en +20 nm)