Type bougies LS400

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik ga mijn bougies vervangen en volgens de specificaties zou ik er NGK BKR6EP11 of Nippon Denso PK20R11 bougies in doen.

Volgens mij zijn dit beide "long life" bougies met een "long life" prijskaartje.
Omdat "short life" bougies ook gewoon prima zijn en uiteindelijk waarschijnlijk zelfs op de lange termijn goedkoper, wil ik er normale bougies in doen.

Iemand een idee welk model bougie geschikt is en geen 17-20 euro per stuk kost? :)
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
iridium bougies zijn niet te vgl met de gewone: het is niet de levensduur maar ook de ontstekingscapaciteit die verbeterd.Nooit bij de garage kopen ze zijn er extreem duur.
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
inderdaad bij een garage of automaterialen zaak vragen ze dood leuk 15-25 per bougie,
Setje PK20R11 Denso (8 stks), ?70 incl btw,
NGK set is altijd duurder, a ?86 incl.

bij een automaterialen zaak zal je ongeveer ?270 kwijt zijn voor de zelfde set.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ben vrijdag bij de Brezan geweest en die lui vroegen gewoon ?190,00 voor een set NGK's.
Hij had nog een alternatief van Champion liggen en die waren rond de ?130,00.

Ik zei tegen die verkoper dat ik het wel erg duur vond en hij zei toen gewoon doodleuk "ja, jij wil zo'n auto rijden" :O

Ik denk dat ik ze bij jullie ga bestellen dan, scheelt weer mooi 100 euro.
Ik moet ze eigenlijk snel hebben, dus de voorkeur is wel om het in NL te bestellen ipv. op E-bay.

En ja, ik wil zo'n auto rijden, maar dat is wat anders dan afgezet worden. :p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
en hij zei toen gewoon doodleuk "ja, jij wil zo'n auto rijden
Ja, je zult toch iets moeten verzinnen om die prijs te 'rechtvaardigen' ;)

Aanbieding van AS Motorsport lijkt me in ieder geval re?el. :rulez:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
A.S. Motorsport zei:
inderdaad bij een garage of automaterialen zaak vragen ze dood leuk 15-25 per bougie,
Setje PK20R11 Denso (8 stks), ?70 incl btw,
NGK set is altijd duurder, a ?86 incl.

bij een automaterialen zaak zal je ongeveer ?270 kwijt zijn voor de zelfde set.

Wat is er in N.L niet te duur,als het om Lexus onderdelen gaat!

Vorig jaar ben ik opzoek geweest naar nieuwe bougie's, via e-bay uit Amerika bijna onmogelijk in verband met een of ander verbod om ontstekers via luchtpost te verzenden, ik heb ze toen wel via e-bay Engeland kunnen kopen,maar niet zo goedkoop als A.S. Motorsport deze aanbied.

Volgens mij kan je ook het beste de juiste voorgeschreven bougie's er in doen, deze zijn zeker goed voor jouw type lexus en als ze dan iets duurder zijn dan een vervangende sla je dat prijsverschil gewoon om een kilometerprijs en dan zie je dat long-life bougie's niet of nauwelijks duurder zijn
:D
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Inderdaad, zo heb ik het ook maar bekeken.
De "long-life" bougies zijn wat duurder, maar gaan dan ook langer mee.

Ben benieuwd wanneer ik ze binnen heb.
De bougiekabels zijn er ook nog altijd niet, hopelijk komt dat een beetje samen want vandaag heb ik mijn leaseauto ingeleverd.

Tot dan, met het OV :( :(
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
sterkte Niels in het OV ......

mss ontmoet je nog een lexus heler ?

:mrgreen:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
dus 8 bougies + kabels gaan mij hier in NL minimaal 400 eu kosten ?

:worship:

:O

o o Lexus ben ik te min om je te mogen rijden ??
oo Lexus zijn wij te min om je te mogen ondehouden ?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Mwah, als je de kabels op E-Bay besteld dan ben je voor 8 kabels en 8 bougies ong. 200 euro kwijt.
Het inbouwen is niet zo heel lastig, zelfs als je weinig sleutelervaring hebt moet het lukken.

Maar zo te lezen in jouw topic heb je dat wel :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Das ook een mooie set idd, zeker niet duur!
Komt ook wel 47 dollar verzendkosten bij (waar ze dat soort bedragen vandaan halen weet ik ook niet...).
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
Jah.. en dan komt de post bode met een bonnetje van de douane en 17? inklaring kosten.
Automaterialen handels en dealers zijn wat Lexus, grote/snelle Honda gewoon gigantisch duur te duur.

Laat helemaal zitten als je daar met een amerikaan komt aan zetten vragen ze dood leuk 130? voor wat lagers die ik voor ?20 heb liggen....

Dat ze winst moeten maken klopt helemaal maar 200-300% :-O
Laatst hadden we het ook met een Honda Legend, klant had ze koppakkingen geblazen zegt Honda NL, ?800 en 2 maanden levertijd.

Nja dan gaan mensen (bijna) een andere auto kopen, terwijl ik het gewoon had liggen voor ?400.

Wat bougies betreft persoonlijk gebruik alleen Denso of NGK, soms Bosch in Duitse autos maar nooit Champion enz.
Stel je komt met V12 Benz naar Brezan a 48 iridium bougies.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Nou, fijn in ieder geval dat jij het voor een eerlijke prijs verkoopt.
Ik heb net een mailtje gekregen dat ik ze maandag kan verwachten, dus waarschijnlijk volgende week sleutelen :)
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Shit zie ik dat je een stuurhuisje hebt liggen voor maar 430 euries ....

Met mooie nieuwe inner en outer rods .... :photo:

De verzend kosten van mijn kitje waren meer dan de kit. :X