uitlaat is 300

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien even aan lexus vragen of die hetzelfde zijn? zij kunnen in het systeem gelijk het artikelnr opzoeken.
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Nooit japanse uitlaten kopen zonder ze gehoord te hebben. Een HKS silent past aardig bij het karakter van een Lexus maar je hebt er behoorlijke lawaaischoppers bij (en dat moet je willen als je geen Sjonnie heet en een bak plastick en te grote wielen hebt gestoken).
In principe kan een goede lasser een standaard uitlaat voor een sedan pas maken voor een Sportcross en ik kan je blueflame vanwege het fraaie (maar niet te overheersende geluid) aanbevelen.
En als je uit belgie komt: de meeste uitlaten hebben geen typegoedkeur en zeker niet als het een Catback systeem betreft. TTE en bijv. Remus hebben die volgens mij wel.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik heb het voor je nagekeken, er is geen verschil in de complete uitlaatlijn van een sedan of sportcross.



gr. koen
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
kwp zei:
Ik heb het voor je nagekeken, er is geen verschil in de complete uitlaatlijn van een sedan of sportcross.



gr. koen
hallo,
thanks, heb t ondertussen ook gevonden op my is.com (of gelijkaardig forum), vreemd wel, bij men toyota lexus dealer beweerden ze dat er wel degelijk verschil is. 10 cm is de sportcross langer, staat ook een afbeelding van in manual. laat ons hopen, heb al een stukje pijp van 10 cm rvs klaarliggen voor t geval
:) , van waar heb je je info als ik vragen mag?
mvg
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Tekeningen lezen blijft lastig.
Verlengen moet je (zoals eerder aangegeven). Tenzij je een jap style uitlaat hebt want die steken bij een sedan ca. 8 cm uit....
En min. 1cm uit laten steken zodat je je achterbumper niet oprookt...... :D
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Lexus is300 zei:
kwp zei:
Ik heb het voor je nagekeken, er is geen verschil in de complete uitlaatlijn van een sedan of sportcross.



gr. koen
hallo,
thanks, heb t ondertussen ook gevonden op my is.com (of gelijkaardig forum), vreemd wel, bij men toyota lexus dealer beweerden ze dat er wel degelijk verschil is. 10 cm is de sportcross langer, staat ook een afbeelding van in manual. laat ons hopen, heb al een stukje pijp van 10 cm rvs klaarliggen voor t geval
:) , van waar heb je je info als ik vragen mag?
mvg


Ik heb t uit het Toyota onderdelen programma, ik heb geen chassis nummers ofzo dus ik heb zo gezocht op IS300 (jce10 dacht ik)
Maar nou bedenk ik me dat er ook een gce was, is dat soms sportcross?

Anders bied ik mijn oprechte excuus aan voor het verstrekken van onjuiste info :worship:




gr. koen
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Je haalt nu nog meer dingen door elkaar.

De sportcross heeft dezelfde code als de sedan enkel staat er dan (w) achter.

Gxe-10 is de IS200 en de JCE-10 is Is300 en dus moet je zoeken op JCE-10(w)

Zie ook:

AS200 (codename GXE-10)
This is available in Japan as is or as a Lexus IS200 overseas. It runs a 1G-FE 1998cc inline-6 DOHC 24v engine with VVT-i. Peak power is around the 155hp mark (slightly different hp figures quoted in different countries) @ 6200 rpm. The 6-spd manual will do 60 in 9.5 seconds (the 4-spd non-e-shift auto is 10.2 seconds). This is car is also available as the 'Gita' or 'Lexus Sportcross', which is the wagon model, and carries the codename GXE-10(W).

AS300 (codename JCE-10)
This is available in Japan as is or as a Lexus IS300 overseas. As we all know, it runs a 2JZ-GE 2997cc inline-6 DOHC 24v engine with VVT-i. Peak power is around the 215hp mark (depending on country) @ 5800 rpm. Available as a 5-spd e-shift only, except in America where a 5-spd manual is also available. Also available as the 'Gita' or 'Sportcross' carrying the codemane JCE-10(W).
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
de uitlaat is vandaag aangekomen, heb ze na een vermoeiende werkdag toch nog geplaatst
pasvorm is perfect, moet niet lassen en alle afdichtingen en bouten waren erbij.
geluid is iets luider als ik dacht vooral rond de 3000 tp m , daarna is hij stiller en meer 6 cylinder geluid
dus hij past toch :D
foto plus filmpje volgen na het weekend :photo: