velgens lexus ls430 2001

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Hallo weer allemaal.

ik wil graag andere wieln op mijn lexus hebben
nu zit er 225/r17 onder... en ik heb net is tussen het voorscherm en het wiel doorgekeken.. maar het lijkt wel dat als ik veel breder en groter ga.. dat ik tegen het bovensta draadarm aan kom.. weet iemmand wat er maximaal onder kan..?
zie hierbij een foto van de wielen die ik wel dik zou vinden onder me auto.. alleen niet zo laag en dat plastic hoeft ook niet om die bumpers heen
 

Bijlagen

  • pimpie.jpg
    pimpie.jpg
    137,2 KB · Weergaven: 51

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
MRR HR2's zijn dat, niet zo gigantisch duur. kan ik wel voor je aankopen.

Moet zonder probleem gaan passen, schijn bedriegt :lol: je moet eens weten wat ik onder me auto heb gehad :lol:

het gaat voornamelijk om de offsets, daar zit het hem in. De zogenaamde 'backspacing' wijkt vaak weinig af van wat er origineel onder zit. de velgen worden vaak wel breder ja, maar gaan met die breedte vaak meer naar buiten. De radius van 17" banden zorgt ook voor een meer uitpuilende wang, hierdoor lijkt er ook maar weinig afstand tussen de draagarm te zitten. op grotere velgen worden vaak banden gezet waarvan de wang vlak staat met de velg, of zelfs 'ge-strecht' in weze worden de voorbanden dus eigenlijk niet echt breder. Het is de achterkant die wel wat wijder kan, en dus vaak ook gaat :p

Laat me maar weten! ik heb eens zo'n clown gehad die 20'' voor z'n LS430 wou, maar ze dus niet bij me kwam ophalen, Die heb ik alleen weer verkocht jammer genoeg, volgens mij had je ze wel vet gevonden:

lex17.png


lex13.png


lex24.jpg


lex25.jpg


lex26.jpg


Er worden vaak ook hoog-kwalitatieve velgen, hele dure dus, tweede hands aangeboden voor veel leukere prijzen dan dat ze nieuw kosten. die weg kan je ook gaan.

Er zijn trouwens ook controllers verkrijgbaar, die je op de originele computer van je luchtvering aansluit, en waarmee je hem dus kan verlagen, hier zitten ook geheugen standen op :wink:
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
dit zijn indenrdaad heeeeele dikke velgen

en het klopt dat de bovenste de mrr hr2 zijn..

vind ik ook heel dik eronder. maar die jij laat zien denk ik nog moooier.

ik zou dacht misschien alleen voor 19'' te gaan omdat je met 20'' miss weeer iet teveel comfort in leverd... of denk je van niet ?
die controler had ik ook al gevonden ja.. daar heb ik een topic van opgezocht ... ook dat is zeker iets wat nog op mijn lijstje staat...
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Kan ik desnoods ook wel regelen als het te moeilijk voor je mocht zijn.

19 en 20 maakt naar mijn ervaring weinig uit. Ik heb zelfs 19" gereden die veel meer herrie gaven dan 20" en ook slechter comfort hadden

Je krijg pas echt last van bandengeruis als je gaat verlagen :!:

EDIT: maar groter rijd in de regel nooit comfortabeler. 30 bandjes rijden niet comfortabeler dan 35 series. Maar 19" onder een LS430 is eigenlijk te klein :lol:
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
ik bedoelde eigenlijk meer het veer comfort..
dat ieddere dempel en kuil in de weg een dreun geeft.. omdat je hele dunne banjes hebt.. met 19'' heb je denk ik toch ietsje meer rubben als met 20'' of niet ?? denk je ps nog aan de brouchere..?

zou ik wel leuk vinden
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ow, ja, dat is een Wald versie. Die hebben soms een Compressor. Die setjes kan ik wel via via uit Japan denk halen. Kost wel een hoop hoor!

Ik zou van mijn auto ook wel een CF40 willen maken :eek: Ik heb de juiste wielen al. nu nog die bumpertjes en compressor :lol: :lol:

Je heb met 19" wel meer rubber uiteraard, en dat is altijd meer comfort. Ik zelf vind 20 mooier staan op een LS430. Ook al is hij niet groter dan mijn LS, Alleen die eerste LS is wat slanker, en daardoor staat 19" beter.

Wat ik alleen zei is dat ik het verschil tussen 20" en 19" in rijcomfort te verwaarlozen vond. maar dat is ook totaal banden afhankelijk.
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Oke dan...

wat kost zo'n kompressor dan ? en zijn er dan nog meer aanpassingen nodig aan het blok ?

over de wielen ben ik nog niet echt uit..

moet er nog even over denken...

maar een cf43 van maken lijkt me ook wel wat :D
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Het vermogen gaat volgens Wald naar 354PK, en 560NM

Schoftig duur, volgens de site +?10.000. Tom's heeft ze ook, die zitten net onder de ?10.000

Allemaal zonder verzendkosten :oops:

Voor mijn auto is het nog wel haalbaar, omgerekend een kleine ?4000,-. En dan heb je bijna hetzelfde vermogen als zo'n LS430 met compressor :?

Maar je hoeft niet persee iets kant en klaars te kopen. er zijn zat mensen die het zelf bouwen :!:

Met deze vermogens hoef je niks aan de aandrijflijn verder te veranderen. valt nog binnen de Marge die Toyota hanteert. Ze gaan niet voor niks zo lang mee :wink:
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
hmm... dit vind ik een beetje te duur haha..

ik wil eerst de wielen gaan doen.. misschien een controler kopen.. mits die wel gewoon blijft veren zoals die nu doet..
ook zitten hier en daar plekjes die ik eerst ga spuiten.
en ik wil ietje meer geluid hebben.. dus even kijken hoe ik die motor iets meer tot ze recht laat komen kwa geluid..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ow dat is niet zo moeilijk, hahaha, gewoon het luchtfilter huis openzagen, moet jij eens horen :lol:

Nee, maar wat je wil is denk een paar andere dempers. klinkt iets minder 'honda civic' achtig dan mijn ?0,- modificatie :lol:

Maar de mijne maakt wel een 'snel geluid', of de auto verder snel is.... ik kan er wel mee leven :wink:

Compressor is inderdaad belachelijk duur, dat moet voor de helft kunnen denk ik.

Met die controllers blijft het veergedrag hetzelfde, maar als je dan zo laag gaat rijden als op de foto's heb je grote kans dat de wielen vaak in aanraking komen met de wielkassen. maar er zitten geheugen standen op. Tevens als je te laag rijd hebben de schokdempers er ook onder te leiden, ze staan namelijk op een lagere druk.

Daar hebben ze wel wat op gevonden hoor, wat ze vaak doen is een zogenaamde YouZealand SS-kit monteren, dit zorgt er voor dat de demper 20-30mm lager op je draagarm gemonteerd kunnen worden. hiermee rijdt hij dus altijd lager, en heb je toch de optimale druk in je dempers :!: vaak doet men dit i.c.m. met zo'n controller, maar is niet nodig. dit is de betere manier om je auto te verlagen, en toch je dempers niet meer te belasten met lagere druk. het is alleen niet zo laag als op die foto's hierboven

Is alleen niet super goedkoop setje, kan ze nieuw kopen voor zo'n $670,-. tweedehands moet voor minder kunnen, en misschien nieuw ook nog wel minder dan die prijs die ik net noemde, maar dan moet ik diep gaan graven
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
Oke dan...

ik heb net jou topic even doorgenomen..

heb je MOOI GEDAAN..!!!
ziet er echt strak uit. ik wil inderdaad het liefst 2 andere dempers... me luchtfilterhuis wil ik niks aan gaan doen.. ik wil dat gewoon origineel houden..
ik ga eerst is een besluit nemen kwa wielen.. die eronder zetten.. en dan is kijken voor de controler..
ook moet ik nog even naar mijn luchvering laten kijken.. naar mijn idee staat die achter wat te laag,
ook als ik sochtens naar de auto loop zit er rechts achter minder ruimte tussen het wiel en de kast als links.. dus ik moet hier even naar laten kijken..
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Dankje!, maar ik ben nog lang niet klaar :lol:

Oei, probeer hem eens een week stil te laten staan. Als hij dan nog verder zakt heb je misschien een lekke demper :?

Ik ga je nog wel wat sites van wielen geven, wat voor prijsklasse zoek je in?
 

didrickydo

Hoort erbij
23 mei 2010
84
0
0
een week niet in mijn lexus rijden????
dat overleef ik niet ... al moet ik naar de brievenbus, doe ik dat onder het genot van het zitten in mijn lexus haha.. maar een week stil laten staan gaat zoiezo niet lukken...

zoals ik al zei heeft mijn schoovader een ls460.
daarvoor een ls430 die ik nu heb... 1 jaartje nieuwe alleen , deze heeft die aan zijn vader verkocht.. en daar rijd ik af en toe in omdat deze een trekhaak heeft en wij paarden... dus de trailer moeten trekken... dan lijkt het toch alsof de andere lexus anders veert... iets stugger.. en ietsje hoger op zijn wielen staat... het kan tussen mijn oren zitten.. maarja.. we moeten maar even kijken.. lexus moet ook wel kunnen zien of er iets met de vering aan de hand is neem ik aan toch..?
ik hoop het niet.. want ik heb de auto nu 3 weken .. en er kon gelijk een nieuwe lamda zonde in... heerlijk joh 300 euro :D hoppa....


oja de wielen.... tja... ik weet het niet.. ik moet het mooi vinden..
de eerste wielen die ik liet zien.. de MRR HR2's zijn zoiezo mijn eerste keuze.. mijn auto is ook zilver en ik vind die echt supper dik.
de wielen die jij mijn liet zien.. die ze bij je besteld hadden.. is mijn 2e keuz.. :D dus 1 van die 2.. met als eerste wens toch de mrr hr2