vocht in koplampen

raymond

Actief
8 feb 2012
144
1
0
kwam gisteren tot de ontdekking dat er vocht in alle vier de koplampen zit :eek: heeft iemand hier ook ervaring mee? en wat zou ik er kunnen doen. bvd raymond :hi:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dit is iets wat redelijk vaak voorkomt (in tijd). Meestal een gevolg van sterke temperatuurwisseling, of treedt op na het wassen van de auto.

Normaal gesproken trekt de condens vrij snel weg. Als oorzaak kun je vaak denken aan het niet goed aansluiten van de rubber lamphouders, evenals mogelijke lekkage van 'pasta' tussen 'glas' en unit.

Je kunt proberen de lamphouder(s) te inspecteren en/of schoon te maken, zodat deze weer goed aansluiten. Als het de verbinding is tussen glas en kap, dan kun je nog proberen daar een laag overheen te leggen met een afdichtmiddel. B.v. zoiets: http://www.permatex-producten.nl/Afdichtmiddelen/Permatex-afdichtmiddelen.htm

Zie ook hier: viewtopic.php?f=41&t=2790
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Nja, het punt is dat enige condens als 'normaal' wordt ervaren. Uiteraard niet als je er een goudvis in kunt laten zwemmen.

Een andere optie is om 'even' je units uit elkaar te halen middels de oven en opnieuw vast te kitten. Hier kun je een project in die richting volgen: viewtopic.php?f=63&t=2861
 

YviE

Actief
27 dec 2011
290
1
0
Ik heb nooit vocht gehad in mijn koplampen... meestal komt dit voor in koplampen die ooit eens open zijn geweest (retrofit en dergelijke). Ik vind het toch eigenaardig. Ik zou aan de achterkant eens kijken of alle kapjes er op zitten en dat alles goed afsluit.
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
ik had er ook last van soms voor meer dan de helft van de lamp beslagen, na veel geklooi met droogblaen met fhune en afdichten kwam het steds weer terug, welnu heb ik de oplossing en ik weet sdat het niet mag maar het werkt wel . gewoon de grote rubber doppen aan de achterkant verwijderen zodat het beter ventileerd in de unit, heb het nu een half jaar zo en zelfs na de wasstraat en of vlinke regen gewoon droge lampen.

suc6
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
meestal komt dit voor in koplampen die ooit eens open zijn geweest (retrofit en dergelijke).
Niet bepaald, kijk de forums LOC en CL er maar eens op na...

"coolyo0o" komt een beetje in de richting van de oplossing die men daar weergaf, (ventilatiegaatjes boren in de behuizing).