Voorruitverwarming?

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Enkele weken geleden viel tijdens het poetsen van de auto mij pas op dat in mijn IS200 uit 1999 in de voorruit een aantal lijnen zaten aan de onderkant en aan de beide zijkanten. Het leek wel op voorruitverwarming, maar ik heb nog nooit iets gemerkt van voorruitverwarming eigenlijk en wist niet dat ze dat in 1999 al toepasten. Wel zit er sinds begin dit jaar een nieuwe voorruit in de auto en toen ik de afspraak maakte bij Carglass en ze belden voor de bevestiging van de bestelling van de ruit, wist de medewerker al te melden "ow, ik zie dat er voorruitverwarming in zit, handig, hoef je in de winter niet te krabben". Misschien dat deze voorruit dat dan wel heeft en de vorige niet?

Zit voorruitverwarming standaard in de IS200? En zo ja, hoe werkt het? Zo nee, hoe krijg je het werkend? Ik heb in de handleiding nog nooit iets zien staan van voorruitverwarming. Of dienen die lijnen ergens anders voor?
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
703
140
43
Nooit eerder gemerkt, maar het zou dus kunnen dat mijn vorige voorruit het niet had? Ik heb die lijnen nog nooit eerder gezien namelijk.
Heb trouwens altijd gedacht dat Ford de eerste fabrikant met voorruitverwarming was...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ford heeft het feitelijk over de gehele voorruit.. ik heb wel vaker gehoord over dit soort ruitenwisser verwarming...
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Heeft de IS dat niet standaard? De mijne is op lederenbekleding na redelijk kaal besteld toentertijd. Toch verdwijnt (bevroren) condens op m'n buitenspiegels als sneeuw voor de zon, een paar minuten nadat de auto gestart is.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
MLCoolJ: Weet ik niet. Misschien kunnen weer dat te weten kunnen komen als we wetenHoe dat bij de IS is aangesloten.
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Als standaard elektrische verwarming in de voorruit zit, werkt ie bij mij niet of ben ik te stom om hem aan te zetten.
Baal er namelijk van dat in mijn Ford Transit het ijs zo van de voorruit druipt als ik het daarvoor bestemde knopje indruk. Bij de IS 300 sta ik stom te krabben.
Wat een onderwerp trouwens! De mussen vallen hier gebbqd van het dak.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
En jullie vergeten dat jullie auto van een ouder bouwjaar is. De bestelbussen van deze tijd zijn niet de oude metalen paardenwagens van vroeger. Ze zijn vaak nog luxer dan je woonkamer.
:p
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

meeusenmichel

Actief
23 feb 2012
121
0
0
inderdaad, spiegelverwarming is standaard, en de verwarming in je voorruit dient om je ruitenwissers ijsvrij en soepel te houden. Dat laatste gaat mee aan als je de achterruit verwarming inschakelt.
Spiegelverwarming springt aan als je de auto start.
 

SVS

Hoort erbij
9 okt 2014
29
2
0
No Title

De 2002 modellen hebben de spiegelverwarming ook geschakeld via de achterruit verwarming. Die modellen hebben op de knop voor de achterruitverwarming ook een logo voor de spiegel naar de achterruit.

Voor wat betreft de voorruit, het is idd alleen de verwarming voor de ruitenwissers.
 

Bijlagen

  • photo2989.jpg
    photo2989.jpg
    65,1 KB · Weergaven: 50
  • Leuk
Waarderingen: Verwijderd lid 3623