-

willemSeles

Actief
10 nov 2020
110
57
28
Welkom Joe en gefeliciteerd met de kleine en met de verstandige keuze voor Lexus. Dat rijdt wel totaal anders ,maar je gaat wel geld besparen op autokosten die je weer aan leuke andere gezinszaken kan besteden. Voor Mini's altijd een zwak gehad, m'n eerste wagen was er 1 , een Mini 1275gt . Alle avonturen er mee weet ik nog als gisteren. Altijd jammer ,heb van zoveel lievelingwagens afscheid genomen, maar het went hoor als je eenmaal een Lexus rijdt.
mvg,
 
Laatst bewerkt:

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Dag allen,

Ben 37 jaar, woon in Amsterdam en rij al 15+ jaar MINI (nooit iets anders gereden). Ben begonnen met een MINI Cooper, maar deze al snel ingeruild voor een MINI Cooper S JCW. In de 15 jaar flink aan lopen sleutelen en zo een kleine 250PK uit weten te kietelen..

MINI is altijd mijn droom auto geweest, echter heb ik Lexus ook altijd prachtige wagens gevonden.

Nu zo een 15 jaar later, is het dan toch zo ver dat ik aan het kijken ben voor een Lexus, want: ben sinds kort een kersverse papa geworden ;-)

Vind de gemiddeld VAG-auto's maar bloed saai, dus dan kom je al snel uit bij Japanners en rij graag toch in iets uniekers.

Ben nog aan het orienteren hoe en wat maar op de shortlist staan de UX, CT, IS, NX. Binnenkort even langs Louwman in Amsterdam om me te laten informeren en wat proefritjes te maken.

Maak zelf vrij weinig KM's, dus eerste optie is toch wel een nieuw model CT, zou daar verstelbare schokdempers onder gooien zodat de wagen iets lager op zn poten staat en 18inch velgen onder knallen (en spacers als het nodig) is om deze beter te laten vullen. Het modden blijft toch in het bloed zitten.. :)

Qua vermogen zal het denk ik enorm wennen zijn. 😅

Tot slot moet ik nog even nadenken of de MINI ga aanhouden gezien deze ook laatste jaar(en) weinig KM's krijgt :(


Joe ✌
Welkom op het forum. Die Mini ziet er fraai uit.

Je hebt aardig wat diverse modellen op je shortlist staan. Ook heel verschillend in rijgedrag en ruimte. Wat dat betreft lekker proefrijden, succes 👍
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
576
1
375
63
Môge en welkom en vast gefeliciteerd met het aanstaande vaderschap!

Denk een verstandige keuze van de Mini naar een Lexus.

Wat proefrijden betreft inderdaad een aantal uiteenlopende modellen. Ik vrees alleen wel dat als je met een IS of NX begint dat je geen genoegen meer neemt met de CT, cilinderinhoud van 2.5 naar 1.8 is een wezenlijk verschil, ondanks dat het 4-cilinders zijn allemaal...... 😉

Sterkte met de besluitvorming.
 

Johno

Actief
23 jan 2022
456
202
43
Tja, ik zou het ook wel weten. De NX bevalt mij ook uitstekend. Iedere rit weer genieten.
 

Rob-

Hoort erbij
18 jan 2020
67
42
18
Ha

Leuk om te lezen, hier net andersom Lexus is250 rijder. Vorige jaar Cooper S bijgekocht.
Ik zou hem wel aanhouden, wat een fun is dat zeg.