VSC storing, complimenten voor Lexus A'dam.

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik was vanmorgen naar Amsterdam gereden omdat ik het vermoeden had dat de zitting van de verstuivers lekte.
Dit daar ik de zelfde symptonen ervaarde en zag wanneer ik de motorkap open deed.

En inderdaad, Lexus A'dam bevestigde dit. Het viel best mee, volgende week met vakantie naar Limburg, de maandag erop repareren. Op zich mooi vlot. Het is gewoon erg druk, dan is het lastig.
En weer prima geholpen, meegedacht, etc.

De vorige maal was het allemaal nog wat erger, VSC errors, etc. Hulpdienst 's avonds langs, dat was ik nu mooi bespaard gebleven, dacht ik...........

2 Km voordat ik weer thuis was........ Een en al lampenshow, ja hoor, weer deze VSC error.
Lexus Amsterdam gebeld.
- er komt een vrachtwagen om mijn wagen te halen
- er wordt een vervangende wagen meegeleverd (mag ook morgenvroeg, ik wil eigenlijk niet de CT.... (sorry CT rijders, maar NIET mijn ding)
- er wordt alles gedaan om het deze week te repareren (volgende week nodig voor vakantie)!

Dat is toch een mooie service van Lexus. Je betaald wel wat meer, dat klopt, maar dit zit er dan ook bij.

Dus daarom even dit bericht, complimenten tot zover en voor straks, het gaat hun kennende wel goed komen :)

p.s. De wagen wordt met een aantal maanden verkocht, ik had dat nooit moeten zeggen. De wagen komt in opstand. Als ik niets geroepen had was er niets gebeurd :p
p.s. Ik vond het al zo raar dat ik maar erg langzaam op Hube inliep, maar nu is de reden gevonden :p
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Werd net weer gebeld, morgen wordt een IS250 gebracht.
Vanmiddag komt een vrachtwagen, is al onderweg om de wagen te halen en naar Lexus A'dam te brengen.

Als iemand nog klachten heeft over de red carpet threadment, of andere service moet je even aan mij vragen.




Nadeel is alleen dat dit geintje me weer 400 euro gaat kosten (vorige maal met batterij vervanging 450). Maar goed, dan hebben we 2 van de 4 verstuivers gehad :D

Kan ik dus met vakantie mijn eigen wagen meenemen, en mooi even een paar dagen in een IS250 rondrijden, een wagen die ik sterk overweeg eind van dit jaar, begin volgend jaar. Heb ik de proefritjes al gemaakt :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
En werkelijk waar, 20 minuten later is de wagen weg, ik werd gebeld door Lexus, zie vorige post dat de wagen onderweg was.
Nu 20 minuten later is de vrachtwagen net weggereden.

Morgenmiddag komt de vervanging, ik heb Lexus aangeboden de chauffeur terug te brengen, voor wat hoort wat :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
ik zal even checken via mijn mobiel.

Ik heb dat ellendige glasvezel van KPN, verder geen klachten, maar ze laten NIET toe dat je isntellingen in de router aanpast.
De firewall is zo debiel strak ingesteld dat ik de website (draait hier intern) NIET MAG benaderen, alleen via intern adres.
Ik moet dus altijd even gokken met de URL die opgeef.


Wordt gefixed.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Nu wel denk ik. Had een hoofdletter L gebruikt in de URL, dat had een "l" moeten zijn.

Dat Linux ook :p
 

slippernick

Heel actief
17 dec 2010
831
0
0
jammer dat hij op de afsleep wagen staat maar die wagen van jou ziet er super uit.
nu maar hopen dat hij snel mogelijk weer in orde is
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Als ik een beetje gemeen denk is dit de beste oplossing :D :p

Immers, ik was vanmorgen al naar de dealer gegaan om een afspraak deze week te maken. Logischerwijs kon dat niet, alles is vol.
Afspraak gemaakt voor over 2 weken.
Ik was bijna thuis toen de ellende begon, daar ik dit eerder had gehad wist ik dat ik die laatste 5 km wel door kon rijden, stationair en thuis bellen.

Nu wordt de wagen deze week nog gemaakt, zoals ik vanmorgen dacht toen ik van huis wegging ;)


Je moet overal het voordeel maar van inzien. Top services dat morgen gewoon een leen wagen wordt gebracht.......
Ik heb toen maar direct aangeboden de beste man terug te brengen.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
veel plezier met de leenwagen ;)

en hoop dat hij op tijd is gemaakt! de laatste keer dat ik zo'n foto van mijn auto had op de truck lag me koppakking eruit van de nissan, geen mooie herinnering
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Jeroen zei:
veel plezier met de leenwagen ;)

en hoop dat hij op tijd is gemaakt! de laatste keer dat ik zo'n foto van mijn auto had op de truck lag me koppakking eruit van de nissan, geen mooie herinnering

Een paar weken geleden had ik exact hetzelfde. Toen beginnend met een VSC verstoring, gereset, paar dagen later merkbaar slechter lopen, zitting van verstuiver vervangen.
Nu kijk ik sinds dat accefietje regelmatig naar het blok, iets wat ik sowieso al vaker doe (Lexus diesel is een probleem diesel, muv de mijne :p) naar olie sporen. En ja hoor, bij verstuiver 2 verse olie, het ringetje half eruit.
Dus daarom naar de dealer gereden met de intentie de wagen achter te laten.
Onderweg naar huis, geen issues, tot ik in Lelystad zelf reed.

Het is een paar uur werk.
Als de verstuiver een beetje snel los wil ;)

De zitting wordt vervangen door een nieuw exemplaar, is een vaker voorkomend iets, niet typisch iets van Lexus.
Er zitten nu koperen zittingen in, deze worden vervangen door aluminium versies.
Of andersom, maar dat weet KWP beter te vertellen.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het waren koperen brandplaatjes, er komen nu alu legering plaatjes in. Maar hebben ze vorige keer niet alle plaatjes gedaan dan? Zonee, doen ze nu de rest gewoon mee? Scheelt je nu misschien 50 euro maar steeds 400 is minder leuk.... En zowiezo, bijvoorbeeld gloeistiften vervang je ook per 4 normaal...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
KWP zei:
Het waren koperen brandplaatjes, er komen nu alu legering plaatjes in. Maar hebben ze vorige keer niet alle plaatjes gedaan dan? Zonee, doen ze nu de rest gewoon mee? Scheelt je nu misschien 50 euro maar steeds 400 is minder leuk.... En zowiezo, bijvoorbeeld gloeistiften vervang je ook per 4 normaal...


Ik heb die vraag expliciet gesteld (dank voor je antwoord zaterdag :) ).
Het antwoord was: if it aint broken, don't touch it.

Ik ga de vraag herhalen, als het maar weinig extra kost, mogen ze de rest ook direct doen. Ik kom er morgenmiddag nog, ik moet immers de chauffeur die de leenwagen brengt terug brengen naar A'dam.
 

Quinten

Hoort erbij
10 dec 2011
67
0
0
Ik ben al meerdere malen bij Lexus Amsterdam geweest en ook ik ben te spreken over de service!

Eerste keer had ik een complete kerstbook qua lampjes branden in me tellerbak en aangezien ik de auto minder dan zes maanden had en wel 6 maanden bovag garantie had bij Van Dorst hebben ze het onderling netjes geregeld en opgelost. Super!

Daarna een grote beurt en nog een keer een losse kap besteld voor de bodem.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
De wagen is weer klaar, supersnel!

En het was gelukkig de een vervuilde EGR, de verstuiver was gelukkig heel of lekte niet!

De schade is dan ook "maar" de helft.


Morgen aftanken en omruilen.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Toevallig net alles op een rijtje gezet, gegevens van de lokale benzine pomp, eigen ervaringen en ken getallen van autoweek.nl.
De IS250 is het goedkoopst........ Even de afschrijving buiten beschouwing gelaten, de eerste 10.000 euro schrijf ik volledig weg, het cadeautje aan mezelf.
Ik voor onderhoud de standaard kosten genomen, hier overheen komen uiteraard nog de extra zaken, bijv. remblokken.
Voor al de drie wagens ga ik er een beetje vanuit dat dit gelijk is, Lexus is ook niet goedkoop.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alor zei:
Ik kan geen afbeelding zien maar misschien ligt dat aan me zelf.

Nu wel?

Alor zei:
Vandaag eens de 8.5L op 100km aangetikt :D

Mijlpaal :p


Ik heb met de leen IS250 de eerste dag geplankt, vol gas bij stoplichten weg, etc. De 2e dag netjes gereden.
Ongeveer 200 km gereden in totaal. 8.4. Ik denk dat ik de 2e dag dik onder de 8.0 zat.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
maar jij rijdt veel korte stukken arjan :)

Als ik aan de snelheid hou dan zit ik tegen 7l/100km aan :)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Alan zei:
maar jij rijdt veel korte stukken arjan :)

Als ik aan de snelheid hou dan zit ik tegen 7l/100km aan :)


Dat is meer dan 1:14.... Komt wel overeen met mijn ervaring deze week. Maar dat was slechts 1 rit van Lelystad naar Houten, van Houten naar Amsterdam.