wat is wijs?

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
heb een mooi setje verlagingsveren van Yvie gekocht(waarvoor dank)maar twijfel of ik de originele standaard dempers wel moet gebruiken,zouden een paar nieuwe of aftermarket niet beter zijn?
35mm verlaging(Tein S)
gr.Duncan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Qua verlaging zit je binnen de tolerantie van de standaard schokbrekers. Naast verbeterde rijeigenschappen (en visuals) heb je ook nog comfort. Zou je het nog meer sportief willen hebben, kun je t.z.t. beter denken aan een BC Racing kit o.i.d.

Ben benieuwd hoe het bevalt, keep us posted :rulez:
 

A.S. Motorsport

Hoort erbij
14 mrt 2012
73
1
0
GPS-10 zei:
Qua verlaging zit je binnen de tolerantie van de standaard schokbrekers. Naast verbeterde rijeigenschappen (en visuals) heb je ook nog comfort. Zou je het nog meer sportief willen hebben, kun je t.z.t. beter denken aan een BC Racing kit o.i.d.

Ben benieuwd hoe het bevalt, keep us posted :rulez:
Of Koni's er onder.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ik weet niet of je het kunt achterhalen, maar kijk ook hoeveel kilometers de huidige dempers eronder liggen, het kan zijn dat de verlagingsveren de levensduur van de gebruikte dempers dan verkort...
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
denk dat ze nooit vervangen zijn en er 210.000 km onder zitten,functioneren nu prima maar besef dat ze met de nieuwe veren dat misschien niet zo heel lang meer doen,hoewel het is maar 35mm.
Hij gaat morgen omlaag,we zien het wel...
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Die van mij die zijn al ongeveer 1.5 jaar voor ongeveer 8 voor en achter iets van 10 cm verlaagd met originele schokdempers. Ze doen het perfect, oke nu ff niet maar rijdend wel!
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
Nathanael zei:
Die van mij die zijn al ongeveer 1.5 jaar voor ongeveer 8 voor en achter iets van 10 cm verlaagd met originele schokdempers. Ze doen het perfect, oke nu ff niet maar rijdend wel!

wow da's echt veels teveel voor standaard dempers,35mm is wel de max. toch?
maargoed ik heb er vertrouwen in,zelfde gedaan bij m'n GS300 met H&R's,dat ging goed en die was nog 4jr ouder.
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
Vanmorgen auto weggebracht,m'n mannetje zag um voor het eerst en begon wat moeilijk te kijken en zei dat dat allemaal wat ingewikkelder zit als bij een GS300 met name achter,kan dat kloppen?

schijnen ook complete veerpoten te zitten net als voor en dan(i quote) 'moes de hele ophanging los'
Hij schatte het op vier uur werk en kon er morgen pas aan beginnen :O
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
voor:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

en na:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


wel geslaagde actie al zeg ik het zelf,staat best beetje dik,strak de bocht om met behoud van comfort :rulez:

@GPS-10:zijn zeker geen Alto's al zou je het verbruik van zo'n karretje weleens wensen als je de staat weer staat te spekken bij de pomp.
Nog bedankt van de pics. van de ophanging maar hij was er al aan begonnen en heeft m'n 300 toen ook gedaan dus had er wel vertrouwen in en ben happy met het resultaat :dance:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik vind het een zeer geslaagd resultaat! Mooie velgen man!

Nice job! :rulez:

Btw, je bedoeld een 300 gen1 zeker?
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
GPS-10 zei:
Die ziet er ook goed uit zo ;)

Merk je nu wat meer van spoorvorming of problematiek bij drempels etc?

drempels geen probleem,nog genoeg veerweg en zeker niet te stug
spoorvorming nog niet opgevallen maar verwacht niet veel verandering
remt ook een stuk prettiger,duikt nie zo naar beneden
en de wegligging veel vooruit gegaan icm 18" :rulez:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
OK, dat is goed te weten. Zelf woon ik 'drempelland', so to speak, dus dat doet me wel twijfelen aan verlaging en wat grotere voeten.. ;)

Maar ja, als ik dit weer zo zie... :rulez:
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
toevallig in Almere? daar liggen de drempels der drempels is mij opgevallen,dat daar niet om de 500 meter een kwikfit zit begrijp ik niet :O

hij neemt de drempels nu anders,is nu meer alsof de wielen er bij horen en er niet maar beetje onder hangen al viel dat nog wel mee maar beetje stugger kon geen kwaad
vindt vaak die korte boomwortelachtige hobbels meest irri maar die neemt ie zeker niet slechter dan voorheen
ook nog zat bodem/bumper ruimte dus daar hoef je het ook niet voor te laten,drie passagiers lijkt me geen probleem
Hij word in alle opzichten beetje sportiever en uiterlijk zeker.
Als je grotere voeten neemt ontkom je bijna niet aan verlagen en andersom precies hetzelfde is mij opgevallen

Ben er qua uiterlijk wel tevreden over zo,zou nog graag mooi V8 geluid uit de uitlaat willen maar da's zo 123 nog niet gedaan heb ik al in de gaten :roll:
grtz Duncan
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
vierdertig zei:
toevallig in Almere? daar liggen de drempels der drempels is mij opgevallen,dat daar niet om de 500 meter een kwikfit zit begrijp ik niet :O

hij neemt de drempels nu anders,is nu meer alsof de wielen er bij horen en er niet maar beetje onder hangen al viel dat nog wel mee maar beetje stugger kon geen kwaad
vindt vaak die korte boomwortelachtige hobbels meest irri maar die neemt ie zeker niet slechter dan voorheen
ook nog zat bodem/bumper ruimte dus daar hoef je het ook niet voor te laten,drie passagiers lijkt me geen probleem
Hij word in alle opzichten beetje sportiever en qua uiterlijk zeker.
Als je grotere voeten neemt ontkom je bijna niet aan verlagen en andersom precies hetzelfde is mij opgevallen

Ben er qua uiterlijk wel tevreden over zo,zou nog graag mooi V8 geluid uit de uitlaat willen maar da's zo 123 nog niet gedaan heb ik al in de gaten :roll:
grtz Duncan