Wat vragen over LS400 '99

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Weet iemand waar er ergens op een sloperij een LS400 UF20 staat, ik heb een linksonder draagarm nodig, de fuseekogel is verrot. Bij de APK worden de bovenste draagarmen van de achteras afgekeurd op speling op de silent-blocs/ rubber bussen, maar de speling is links en rechts gelijk, heeft iemand enig idee of dit soms hoort en dat de keurmeester dat niet weet? Ik ben zelf helemaal vers in de Lexuswereld, maar sleutel wel al 25 jaar aan voornamelijk amerikanen en die hebben niet van die mooie techniek!
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Iemand heeft mij eerder gebeld voor de bovenste draagarmen achter van een UCF20. Toyota kon ze voor dezelfde prijs leveren als dat ik ze haal in de USA. onderste Fuseestuk voor heb ik pas geleden nog gekocht in de US. kost zo'n beetje ?100,- per stuk

Ik heb afgelopen week wel van iemand gehoord dat hij z'n UCF21 gaat slopen... moet je maar even een PM sturen. Kan ik wel even aan hem vragen of ik je zijn email mag geven

Een LS heeft heel veel rubbers om het weggedrag zoveel mogelijk soepel en minder stoterig te maken, maar ja. nadeel van rubber is dat het ook verrot.

Ook een veel voorkomend probleem zijn onderste rubbers/bussen in de schokdemper, en bovenste draagarmen voor. Uit mijn ervaring kan je die bovenste draagarmen het best origineel kopen wil je niet binnen korte tijd, wel op garantie, ze weer vervangen. Het rubber in de imitatie stukken van de UCF20/21 ervaar ik als bijzonder slecht. Over die van de eerste generatie heb ik nog geen klachten terug gehad....

De aandrijflijn is ook voorzien van rubbers, de koppelingen tussen de aandrijfas, en de rubbers waar het differentieel in hangt raken ook verrot. en dit voel je dan als een zogenaamde 'Clunk!' wanneer je van gang verwissel, bijvoorbeeld van P naar D, of R naar D. Bij stevig acceleren of abrupt gas geven kan je het ook waarnemen.
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Zooo, de LS door de APK geloodst!

Hoi Jelmer,
De draagarmbussen zaten nog binnen de marge, dus dat zie ik van de zomer wel als het weer een beetje fatsoenlijk weer is! De fuseekogel heb ik orgineel gescoord, was maar 140 euri!
Ik heb op marktplaats een advertentie gezien van een engelse UCF20, bedoel je die soms? Ik heb diegene al een mailtje gestuurd met de deeltjes die ik nog zoek.

Groet,

Alex.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ja dat was hem. hij had hem een paar dagen na mijn bericht er op gezet.

Nog even nagekeken, In amerika zijn ze $58,- per stuk :mrgreen: komt nog wel wat BTW en een beetje verzendkosten bij.