wegklappen spiegels

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Bij mijn IS250 kan ik met een drukknop de buitenspiegels inklappen.
Is het ook mogelijk dit in te stellen zodat dit automatisch gebeurt bij het starten en stoppen? :roll:
 

wortelknager

Hoort erbij
28 sep 2013
65
34
18
Een geweldige uitleg ik had inderdaad mijn leesbril niet op, ik ben de jongste niet meer.
Gelukkig zijn er forumleden met betere ogen, bedankt voor het vinden van deze post!!
 

er!k

Nieuw hier
12 nov 2012
23
13
3
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is bij een CT200h ?
Ik vind het jammer dat dit niet automatisch kan, is gewoon een software aanpassing...
 

cruzcampo

Hoort erbij
22 mrt 2011
60
1
0
bij mijn is 250 klappen ze automatisch dicht als je de deuren sluit, is 1tje van bouwj 2009, mijn vorige is 220d van bouwj 2006 had dit niet
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Kan het zijn dat Belgi? hier voor loopt op NL ?

Voor zover ik het begrepen heb schijnt het standaard te zijn op merendeel van de Aziatische markt, Japan voorop vanzelfsprekend, maar vele andere landen niet.
Als je Amerikanen over de rooie wil krijgen moet je maar eens beginnen over power folding mirrors...die kruisen standaard altijd luxury, sport en ultra prem packages aan want stel dat de buren het wel hebben en jij niet, maar toen sommigen hoorden dat zelfde model/bouwjaar in JP wel automatisch spiegeltjes inklapten was de boot gelijk aan... :)
Is volgens mij ietsje meer dan een simpele softwareaanpassing ; moet wel de juiste part numbers hebben.
Of natuurlijk een superhandig iemand als patriekske :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb een IS van 2008 maar daar klapt niets automatisch in.
Wat echt jammer is, is dat de auto op contact moet staan voordat je de spiegels kan bedienen.

Bij mij dagelijks voorkomende situatie:
Auto geparkeerd en uitgezet -> shit, spiegels zijn kwetsbaar, ik moet ze inklappen -> auto weer aan (2x drukken tot je vol contact hebt met de motor uit) -> stuur gaat weer bewegen *bzzzz bzzzz* (kan je dat overigens uitzetten?!)-> spiegel knopje druken, spiegels gaan in -> auto weer uitzetten -> en het stuur beweegt weer *bzzzz bzzzz*

:roll:
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
en het stuur beweegt weer *bzzzz bzzzz*
Telescopische en tiltfunctie stuur (fat man entry) kan in ieder geval door de dealer uitgeschakeld worden met een LPS aanpassing. Dat is dan wel 'permanent', dus misschien valt de mod voor de auto-vouwspiegels beter te overwegen (zeker gezien je knutselervaringen). ;)
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Die houden we er in ! Niels, wil je voor mij een foto maken van de dealer als je zegt "das Lenkrad macht bzzzz bzzzz" :D :D
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Niels_D zei:
Ik heb een IS van 2008 maar daar klapt niets automatisch in.
Wat echt jammer is, is dat de auto op contact moet staan voordat je de spiegels kan bedienen.

Bij mij dagelijks voorkomende situatie:
Auto geparkeerd en uitgezet -> shit, spiegels zijn kwetsbaar, ik moet ze inklappen -> auto weer aan (2x drukken tot je vol contact hebt met de motor uit) -> stuur gaat weer bewegen *bzzzz bzzzz* (kan je dat overigens uitzetten?!)-> spiegel knopje druken, spiegels gaan in -> auto weer uitzetten -> en het stuur beweegt weer *bzzzz bzzzz*

:roll:


Whaha herkenbaar!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
GPS-10 zei:
fat man entry

Ja, dat bedoel ik, ik ben 1m80 en ik weeg 80kg; als ik in de auto zit is het stuur zowel "ingeklapt" als "uitgeklapt" bijna 30cm bij mijn buik vandaan... :p

Ik vraag het wel na, want ik heb het idee dat het alleen maar extra slijtage is voor de stuurverstelling (stuur gaat naar beneden en naar de bestuurder toe, dus beide motoren werken elke keer).
 

cruzcampo

Hoort erbij
22 mrt 2011
60
1
0
bij mijn weten zijn de automatisch inklapbare buitenspiegels standard vanaf de face lift in bouwj 2009 zoals wel meer zaken die vanaf 2009 anders zijn dan op mijn vorige 2006 bouwj.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
cruzcampo zei:
bij mijn weten zijn de automatisch inklapbare buitenspiegels standard vanaf de face lift in bouwj 2009 zoals wel meer zaken die vanaf 2009 anders zijn dan op mijn vorige 2006 bouwj.

klopt :)

en voor de facelift kan je alleen door het elektrisch aan te passen.
 

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
en dan ook echter alleen in de meest luxe uitvoering.
bij mijn vader zijn vorige auto (is250 van 2012) moest ik een rms module van beat-sonic monteren en bij zijn nieuwe is300h first edition heb ik het ook moeten doen om de boel met afstandsbediening te laten sluiten.
mijn vader was er zelfs 'pissig' over bij de dealer dat de is300h first edition deze functie niet had en een peugoet 207 van 12.000 euro wel.....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
klopt alleen de duurdere modellen hebben het, dus je zegt het goed dat de goedkopere uitvoeringen dit niet hebben. Lexus heeft natuurlijk de prijs van de IS300h erg scherp geprijsd, dus dan moet je concessies doen. Alleen de opties die echt gewild zijn zullen ze erin laten.