Welke lampen heb ik nodig

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Wil graag alle lampen die in mijn koplampen zitten vervangen,
enkel kan ik nergens vinden hoeveel K de xenon dimlichten zijn.
5,6,7, 8, 9000K :eek: de heren automaterialen hebben allemaal de "juiste",
enkel verschilt het begip "Juiste" nogal per aanbieder

Daarnaast wil ik het grootlicht en het parkeerlicht in de zelfde "kleur" als het dimlicht hebben en eventueel de mistlampen, zodat mijn verlichting up to date wordt
:cool:
Wie is er thuis in de wondere wereld van de autoverlichting en kan mij helpen de juiste lampen te vinden
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Standaard zijn de (xenon) HID's zo'n 4300K. Wil je iets meer 'kleur' (wit/blauw) dan wordt aangeraden niet hoger te gaan dan 6000K (hoe hoger dat getal, des te minder bruikbaar licht overblijft en erg blauw).

Voor stadslicht/parkeerlicht zou een LED kunnen werken (5000K) . Hier ook nog wat info: viewtopic.php?f=95&t=2799 Blijf af van alle lampjes die een 'blauwe' coating hebben o.i.d. (zogenaamde xenon-look)...

Misschien ook nog even informeren bij Lince (hier op marketplace), die moeten wel wat goed advies kunnen geven en zijn, naar wat ik heb begrepen, niet te prijzig.

forumlid Niels_D heeft ook enige ervaring met de verlichting van de LS, die zou je dus even kunnen PM 'en.
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Ik heb de standaard 4300k in de koplampen zitten i.c.m. LED wide beam stadslichtjes, ziet er netjes uit. Voor grootlicht heb ik nog niets gevonden, maar daar zijn i.d.d. ook LED's voor.