welke rubbers vervangen?

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
stuur trilt weer,in het bijzonder als ie koud is bij 110km/h en bij beetje insturen voel ik de wielen ook klooien,wordt er onderhand een beetje kinds van en wil rubbers gaan vervangen maar weet niet goed welke.
Je hebt net onder de veerschotel die driepoot zitten,hoe heet dat ding?wishbone?kun je daar ook alleen de rubbers van laten vervangen of dat hele ding maar gelijk?
welke moeten nog meer gedaan worden?lower ball joints wel eens wat over gelezen
graag namen waarmee ik naar de garage kan en hij me niet aan staat te kijken of ik van een andere planeet kom ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Trillingen komen vaak niet uit rubbers dus met rubbers vervangen zal je het niet oplossen denk ik. Maar goed, mocht je de draagarmrubbers willen vervangen raad ik je aan complete armen te nemen. De oude rubbers kunnen erg vast zitten, de nieuwe moeten er in geperst worden. Zeker als je het laat doen ben je een hoop kwijt aan arbeid en kan je uiteindelijk dus beter een complete arm aanschaffen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je fuseekogels zou ik sowieso laten controleren op speling. Als die nog nooit vervangen zijn is dat misschien prioriteit 1 (levensgevaarlijk). Mijn fuseekogels zijn even boven de 110dkm vervangen.

Als je geometrie 'verstoord' is, ik noem maar wat, b.v. speling spoorstangen, slijtage fuseekogels of draagarmen, zou je dat in principe kunnen merken aan het (rechtuit) stuurgedrag of zwabberen en speling/vaagheid in het stuur op snelheid. Slijtage fuseekogels (of bovenstaand) vertaalt zich vaak ook in rammelgeluiden bij het nemen van korte oneffenheden, drempels of abrubt remmen, zeker als je daarbij flink instuurt.

Qua trillingen is het misschien een idee (als het mogelijk is) om het wiel aan de auto te laten balanceren, daar lees je wel positieve geluiden over, zeker wanneer 'normaal' balanceren geen goede resultaten geeft. E.e.a. geeft dan wellicht ook een beter beeld waar het werkelijk probleem zit, voordat je op de bonnefooi e.e.a. vervangt.

Maar goed, het blijft een internetdiagnose en daarmee flink nat vingerwerk ;) Ik heb ooit onverklaarbare trillingen gehad (andere auto), waarbij een motorsteun EOL was... Motor hing iets scheef en voordat ik daar achter was had ik vrijwel een compleet nieuwe ophanging rondom... :roll:

graag namen waarmee ik naar de garage kan en hij me niet aan staat te kijken of ik van een andere planeet kom
Een beetje garage zal toch wel vrij snel kunnen interpreteren wat je bedoelt?
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
@KWP:trillingen worden niet veroorzaakt door rubbers maar moeten die rubbers lichte trillingen niet beetje opvangen?
Draagarmen gaan binnenkort vervangen worden,da's redelijk standaard bij zware auto's bij 200.000 km toch?

@GPS-10:dat klapperen wat je zegt bij korte hobbels heeft ie inderdaad dus fusee's staan nu bovenaan lijssie,hoeveel uur werk is dat zo'n beetje voor een monteur?
Zojuist paar nwe voorbanden besteld(235-45-18)en wacht even met de rest totdat die eronder zitten
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So

Bij de laatste balancering heeft hij de balanceerscooter(noem ik het maar) tegen de voowielen gezet en toen trilde het stuur niet dus verder niks mee gedaan.

Bij sporen in wegdek moet je het stuur redelijk vasthouden maar dat vindt ik niet zo gek met 18" en verlaagd enzo,verder blijft ie netjes rechtuit gaan,ook bij stevig remmen

lijkt erop dat m'n uitlaat nu ff moet wachten :(
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
owja nou weet ik weer wat dat voor dingen zijn,ga het niet zelf doen maar zodra de banden binnen zijn gaat ie ernaar kijken en indien nodig vervangen,draagarmen ook maar ff inspecteren,is m'n pokeropbrengst er weer doorheen ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
vierdertig zei:
@KWP:trillingen worden niet veroorzaakt door rubbers maar moeten die rubbers lichte trillingen niet beetje opvangen?
Draagarmen gaan binnenkort vervangen worden,da's redelijk standaard bij zware auto's bij 200.000 km toch?


Ja het is inderdaad zo dat rubbers trillingen opvangen, maar het is niet de bedoeling de trilling te laten zitten en het gevolg op te lossen. Je kan beter de oorzaak oplossen, zo blijft alles simpelweg langer heel

Op zich is 200.000 km geen gekke kilometerstand om draagarmen te vervangen. Maar ik heb ook al auto?s gezien met 400.000 km op het eerste set. Een goede controle laat blijken of vervangen nodig is.



gr. koen
 

vierdertig

Hoort erbij
23 mrt 2012
81
0
0
KWP zei:
Ja het is inderdaad zo dat rubbers trillingen opvangen, maar het is niet de bedoeling de trilling te laten zitten en het gevolg op te lossen. Je kan beter de oorzaak oplossen, zo blijft alles simpelweg langer heel
Heb je volkomen gelijk in Koen,vermoed dat de nwe sloffen al een significant verschil gaan maken...

KWP zei:
Op zich is 200.000 km geen gekke kilometerstand om draagarmen te vervangen. Maar ik heb ook al auto?s gezien met 400.000 km op het eerste set. Een goede controle laat blijken of vervangen nodig is.

bandenijzer ligt klaar,komen die onder een andere hoek te staan bij verlagen eigenlijk?
gr. Duncan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Pfff, nee..gelukkig niet. Plaatje is volgens mij afkomstig van US of UK forum, daar staan wel meer soortgelijke ervaringen. Overigens was dit een resultaat bij zeer lage snelheid...

Btw, vandaag APK laten uitvoeren en extra speciaal verzocht de draagtriangels en relevant onder de loep te nemen, alles prima in orde. Km-stand +/- 177.000. Weer niets...het wordt saai :p
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Stabilisatie stangen voor en achter
Draagarmen boven en onder voor en achter
Lowerballjoint voorzijde

Metaal achtige klak klik geluiden zoals ik die heb komen voort uit versleten rubbers en gewrichten daar waar het chassis contact kan maken met ijzer. Ook fuseekogels kunnen klakken vooral op kuilen en bobbels.
Dweilgedrag op de weg komt voort uit stabilisatie stangen, draagarmen, uitlijnen, spoorstangen, banden etc etc.

Er zaitten meer rubbers op een Lexus dan je denkt en ze hebben allemaal een verschillende taak.

En een dealer die je aankijkt omdat jij toevallig verstand hebt van andere zaken is een lutser.
Mijn dealer en vooral het sleutel personeel zijn echt niet op de hoogte wat een LS400 is.
Ze zijn mss wel gecertificeerd maar ik laat ze nooit meer aan mijn LS sleutelen.

:rulez:
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Onbegrijpelijke taal en niet dealer onderhouden auto's, sorry. Met goed onderhoud waarbij originele onderelen worden gebruikt, is dit forum op deze wijze niet meer nodig. Want een ?chte LEXUS dealer weet exact waar het over gaat. Het bovenstaande verhaal, daar snap ik niets vaN. SNAPERNIXVAN Jochem Meijer. Mijn LEXUS dealer in Enschede, die mensen ken ik al 35 jaar en die weten exact waar het over gaat. Verkeerde zuinigheid is bij een LEXUS absoluut niet nodig, de prijzen staan vast en zijn buitengewoon normaal ?n originele onderdelen. Ik zou zeggen, op naar LEXUS ENSCHEDE waar "toevallig "ook nog de beste monteur van LEXUS Nederland werkt. Kijk maar op de site van Peterman, Ren?e Hadderich. Veel plezier met uw vehicle en volg mijn tip gewoon op! :roll:
 

2GsDonny

Nieuw hier
17 okt 2012
11
0
0
Hey mijn stuur trilde ook ! maar dat waren de casterarm bussen die erg ingescheurd waren gelijk vervangen voor poly bussen ook had ik een bovenste draagarm kapot gelijk 2 besteld en gemonteerd en nu is het getril weg . echter de 2gs heeft meerdere problemen met de ophanging voor zo kan er ook de stuurhuis rack en pinion bussen versleten zijn waardoor het stuur trilt ik heb gelijk de hele mikmak besteld op ebay was helemaal niet zo duur .
wat ik besteld had waren de 2 bovenste draagarmen steer rack en pinion bushings polytherane de 2 achterste controlarm bussen polytherane en stabalisatorstangrubbers voor polytherane onderste kogels waren al vervangen
dit alles koste mij nog geen 400Euro met verzendkosten en douanerechten .
er zit hier een voordeel en een nadeel aan . polytherane gaat langer mee als het materiaal soort wat ze gebruiken voor standaard en normale rubbers/bussen . het nadeel is dat als je het niet goed invet met het bijgeleverde vet er kans op is dat het gaat kraken en meer lawaai gaat maken . Maar het stuurgevoel is hierdoor echt niet terug te kennen ! zo licht mijne beter in de bochten en stuurt hij makkelijker in en is het getril ook weg . echter klappert hij nog voor maar dat zijn de schokbrekers die aan vervanging toe zijn .
hoop dat je hier wat aan hebt ! mvg
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Bernard Roerink zei:
Onbegrijpelijke taal en niet dealer onderhouden auto's, sorry. Met goed onderhoud waarbij originele onderelen worden gebruikt, is dit forum op deze wijze niet meer nodig. Want een ?chte LEXUS dealer weet exact waar het over gaat. Het bovenstaande verhaal, daar snap ik niets vaN. SNAPERNIXVAN Jochem Meijer. Mijn LEXUS dealer in Enschede, die mensen ken ik al 35 jaar en die weten exact waar het over gaat. Verkeerde zuinigheid is bij een LEXUS absoluut niet nodig, de prijzen staan vast en zijn buitengewoon normaal ?n originele onderdelen. Ik zou zeggen, op naar LEXUS ENSCHEDE waar "toevallig "ook nog de beste monteur van LEXUS Nederland werkt. Kijk maar op de site van Peterman, Ren?e Hadderich. Veel plezier met uw vehicle en volg mijn tip gewoon op! :roll:
Hey Bernard ik kan niet anders zeggen dan dat je het bij het juiste eind hebt betreft Renee Hadderich. :worship:
Ben Gisteren nog geweest voor zijn diagnose over een 'klik klak' geluid bij mijn GS 430.
Heeft stukje gereden en is van mening dat het in het bevestigings gedeelte van schokbreker zit. Heb afspraak gemaakt om het zeker te weten,gaat er een uurtje mee bezig en dan weet ik het 100% zeker. Dit is echt een top monteur en erg aardig. Kan het ook iedereen aanraden om eens daar heen te gaan als je iets aparts hebt en er niet meer uitkomt. Spreek uit ervaring.
 

Bernard Roerink

Hoort erbij
29 okt 2011
83
0
0
Rene Hadderingh, sorry zo is zijn naam goed gespeld. Ja, ze zijn goed op elkaar ingespeeld. En de service is naast het autotechnisch gedeelte ook dik in orde. Ik heb al veel auto's gehad maar beleef nu ontzettend veel plezier aan zowel de fijnzinnige IS 200 executive als de dikkere GS 300, ook een executive. Van dit type zoek ik een president. Dat moet toch wel de ultieme luxe zijn. H??l moeilijk aan te komen. Wie weet er ??n?

Modedit GPS-10;
Misschien beter om deze vraag te stellen op Marketplace rubriek 'gezocht'.