Winterbanden, wat een verschil!

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Gisteren zijn winterbanden gemonteerd op de GS.

Originele(!) velgen -via Marktplaats- bij een garage in Raalte die ook nog een GS300 silver met zwart leer had staan.
Velgen zijn in de kleur van mijn auto, en waren kaarsrecht.
Zelfs m?t banden nauwelijks lood nodig.

Banden, ook via MP, Continental TS830 met een fractie slijtage op 2 van de 4 banden.
OMG wat een verschil in gedrag, het listige is verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een weer straksturende GS.

Normaal ben ik geen Conti fan (altijd cuppen) maar ze zijn stil en ook in de sneeuw veul grip zonder de sneeuwstand te hanteren.

Jammer dat er nog steeds mensen op zomerbanden op de snelwegen vertoeven :p
 
11 dec 2012
256
0
0
Inderdaad...
Heb voor de zomer altijd Dunlop, voor de winter heb ik nu op de Volvo Continental Snowtrac, en dat zijn hele fijne banden. Maken niet veel herrie, en geven veel grip dankzij het V-profiel.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Gisteren zijn winterbanden gemonteerd op de GS.
Laat het nou vanaf maandag weer gaan dooien! :p

In ieder geval een verstandige aanschaf, heb vandaag 10 minuten gespendeerd om uit het parkeervak te komen ... :roll:
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
VROEM zei:
Gisteren zijn winterbanden gemonteerd op de GS. :p
:rulez:
Heb ze er ook al weer een paar weken onderzitten en er afgelopen 2 weekenden weer echt nodig gehad.
Natuurlijk heeft iedereen gelijk die zegt; dat zomerbanden tot het ging sneeuwen voldoende soms beter waren
Maar ja je kan moeilijk met een krik en een set winterbanden rond rijden tot het gaat sneeuwen.
Dan ben je blij als je er winterbanden onder heb zitten !!
 

RoelVB

Beheerder
Forumleiding
8 jul 2011
1.727
467
83
Ik ben fan van Pirelli, heb dus zowel winter- als zomerbanden van hen.
Zeer tevreden over, ik had gisteren voor het eerst dat ik (onbedoeld) een heel klein stukje weggleed.

Momenteel zit ik iedere dag zo'n 1,5 a 2 uur op de weg. Gelukkig vanaf februari niet meer :D
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
GPS-10 zei:
Gisteren zijn winterbanden gemonteerd op de GS.
Laat het nou vanaf maandag weer gaan dooien! :p :

Winterbanden bieden ook zonder sneeuw bij lage temperatuur meer grip, duhhuh

In ieder geval een verstandige aanschaf, heb vandaag 10 minuten gespendeerd om uit het parkeervak te komen ... :roll:

Moest bij voor het monteren bij de garage een klein bultje op, dat ging maar net met de snow-stand ingeschakeld.
Na montage zelfde bultje nogmaals geprobeerd z?nder snow stand, moeiteloos!
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Yep, bij SNOW-programma wordt het gaspedaal nogal in toom gehouden, evenals dat de bak minder abrupt schakelt (je kunt het zien aan het toerental). Als je de auto een beetje kent kun je het knopje SNOW eigenlijk rustig weglaten.

PWR heeft idd invloed op het eerder (op- en ook terug) schakelen. Ik noem het 'Preferred mode' ;)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Rahdjeev zei:
Snow stand is toch enkel dat de auto voorzichtiger reageert op het gas?

En PWR is dan gewoon dat hij sneller schakelt ofzo? Want het lijkt niet alsof hij langer doorgaat in z'n versnelling.

PWR staat voor POWER, de auto gaat dan later, bij en hoger toerental schakelen zodat je "MEER POWER" hebt

:splash: