Xenon inbouwen lexus IS200

yorick

Nieuw hier
2 aug 2011
7
0
0
Ik vroeg me af of er mensen ervaring hebben met het inbouwen van xenon in de Lexus IS200. Vindt het altijd wel handig om even te kijken of er nog tip en tricks zijn van anderen alvorens je begint met het inbouwen van iets :).
Waar hebben jullie bijvoorbeeld de ballasten gelaten? En was het bij jullie plug en play of moest er nog geboord en gedaan worden?

Alvast bedankt :)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Hallo Rick,

Het inbouwen van Xenon voor de is200 is heel erg makkelijk, waarschijnlijk de makkelijkste auto die ik ooit heb meegemaakt. De ballast kan je gewoon boven je wielkasten kwijt. Alles is Plug and play en je zou het binnen 30 min ingebouwd hebben als je het gewoon netjes wilt doen.
 

yorick

Nieuw hier
2 aug 2011
7
0
0
Bleek inderdaad heel makkelijk te zijn. Nu alleen als het wat mooier weer is de ballasten even netjes plaatsen, deze zitten nu nog niet zoals ik wil.
Heb je daar toevallig een fototje van? Wielkasten had ik nog niet aan gedacht zelf...
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Voor de nieuwelingen is het handig om te weten; + en - even omdraaien, anders doet xenon het niet.
Of gewoon; meten = weten, maar dat gebeurd zelden :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Nee sorry heb er geen foto van :)

Maar je hebt genoeg ruimte, dus neem er een keer de tijd voor en probeer wat plekken waar je het vast kan maken.

Mocht je het uit zicht willen hebben, dan kan je IN je wielkasten plaatsen (subframe)
 

beta

Nieuw hier
10 aug 2011
7
0
0
vandaag een set van pilot ingebouwd, en inderdaad erg makkelijk.
en ook de stekker om moeten draaien, anders deed hij het niet.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
yorick zei:
Bleek inderdaad heel makkelijk te zijn. Nu alleen als het wat mooier weer is de ballasten even netjes plaatsen, deze zitten nu nog niet zoals ik wil.
Heb je daar toevallig een fototje van? Wielkasten had ik nog niet aan gedacht zelf...

tis niet de beste kwaliteit maar dan heb je in ieder geval een idee



 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Ziet er redelijk uit maar kan vele malen netter. Achterop je alu crashbar is bakken ruimte en daar zitten ze volledig onzichtbaar (wel je bumper verwijderen maar dat is ca. 20 minuten werk.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je kan natuurlijk op heel veel ontzichtbare plekken, maar het vervangen ervan is dan wel weer wat lastiger :)
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Mijn rechter dimlicht heeft het begeven en ik wil deze in deze donkere dagen asap vervangen.

Bij het zoeken naar of ik een speciale lamp nodig had, trof ik deze thread aan. Dat maakte me ineens nieuwsgierig naar de mogelijkheid om Xenon te installeren. Nu vraag ik mij het volgende af:

- aan welke kosten moet ik denken voor Xenon verlichting?
- zijn de vereiste handelingen ingewikkeld of kan iemand met 2 linker handen dit ook (niet dat ik die heb hoor)?
- voor een merk/type, waar moet ik op letten en dien ik dan nog bepaalde sets mijden?
- zijn deze sets een beetje goed te verkrijgen?

Alvast dank,

Rick
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
Xenon instaleren is wat stekkers ompluggen en de balast ergens vast schroeven. Is echt een eitje.
xenon setjes zitrten tussen de 50 en 200 euro. Volgens mij heb je via Lince hier op het forum voor ongeveer 70 euro al een leuk setje. Moet zelf ook nog een setje bestellen. Persoonlijk zou ik je aanraden om een kleurtemperatuur tussen de 4000 en 6000k te nemen. Ik heb in mijn vorige auto 8000K gehad en dat was net iets te blauw. hierdoor gaan verkeersborden enorm reflecteren en je verliest contrast.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
In het donker is zelfs 6000k vermoeiend voor de ogen. Mijn 4300k zit nu weer op de auto en ik ben er erg blij mee. Ik weet niet of ik nog terug ga naar 6000k.
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
:roll:
Ik zal het nog een keer herhalen: Er bestaat ook nog een ander alternatief: 5000K/5300K (afhankelijk van het merk)
minder blauw dan 6000K, maar witter dan 4300K.
Het is niet zo zwart-wit, of in dit geval, geel-blauw als jullie opgeven. :p