Xenon kit flikkert of maar 1 lamp gaat aan

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Gisteren heb ik getracht mijn Bi-Xenon kit in te bouwen in mijn LS400.
De LS400 was al voorzien van een Xenon kit met halogeenlampje voor het groot licht, maar dat vond ik niet zo mooi + de kleur was te blauw.

Eerst heb ik de oude kit er uit gehaald.
Daarna de nieuwe kit zorgvuldig en volgens het schema gemonteerd.
Hierbij viel me al op dat de Bi-Xenon kit maar 1 van de 2 originele lampconnectoren gebruikt om te schakelen en verders de spanning voor de ballasten direct van de accu af haalt. Een beetje een vreemde oplossing, maar goed, het zou moeten werken.

Dit dus allemaal aangesloten, de + kwam direct van de accu en de (twee) - aansluitingen heb ik aan het chassis gelegd. Totdat het "moment supr?me" kwam, de lichtschakelaar om en er gebeurde werkelijk helemaal niks!
De lampen bleven uit, de ballasten "zoemden" niet, echt 0,0!

Nou, jammer dan, waarschijnlijk Chinese rotzooi, na nog wat meten en doen de boel er weer uit gesloopt en de oude set maar weer teruggezet.
Deze alleen nu mooi gemonteerd ipv. los in het motorruim gelegd.

Echter....
Nu doet het probleem zich voor dat er maar 1 lamp brandt en dat ze regelmatig flikkeren.
Voorheen deed deze set dat niet, maar misschien dat er iets veranderd is tijdens het terugplaatsen.

Wat ook soms gebeurt is dat de grootlicht lampen zwak gaan branden terwijl de Xenon pit niet aan gaat.
Ik merkte net dat, waarschijnlijk door mijn geouwehoer van gisteren, de accu leeg is (spanning over de polen gemeten net onder de 12V, maar te weinig power om de auto te starten), dus die hangt nu aan de lader.
Ik heb spanningen gemeten op beide lampen tijdens het aanschakelen en dat is in principe goed (11-12V).
De - komt direct uit de originele lampaansluitingen en die is ook goed (spanning tussen die - en de - van de accu vrijwel 0V), dus ik denk niet meteen aan een aardingsprobleem.

Iemand een idee wat dit vreemde gedrag veroorzaakt?
Kan het de accu zijn, of moet ik aan de lampen denken?
Op andere fora lees ik dat een Xenon condensator/weerstand (bijv. http://www.carlight.nl/nl/details.php?prod=83) dit kan oplossen, wat is jullie ervaring hiermee?
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Net de accu weer in de auto gezet en gemeten wat er gebeurt als ik de lichten aan zet, maar de spanning zakt dan wel iets in, ong 500-750mV.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met dat de accu nog niet helemaal lekker vol is, hij staat nu op 12,63V met de motor uit.

Op dit moment, als ik de lichten aan zet, gaat het groot licht zwak meebranden.
Kan dit door de Xenon kit komen of heb ik nu toch ergens een sluiting/massaprobleem?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Sloop die Xenon er weer uit want dit klinkt niet goed Niels, en misschien heb je een kitje gekocht die niet goed was ?
Ik twijfel eerder aan die Xenon dan aan jou eerlijk gezegd.

Ik denk niet dat je LS het probleem is, meestal de aftermarktet of de eigenaar zoals ik de oorzaak van alle storingen.

Groet

Lexter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik ga er nog een keer goed naar kijken.
Het vreemde is dat de oude kit prima werkte, ik toen de nieuwe kit geprobeerd heb, die deed het niet en daarna heb ik de oude kit weer teruggebouwd.
Je zou zeggen dat het dan weer prima moet werken maar niets is minder waar...

Misschien morgen met de monteur er ff samen naar kijken.