Ronde 2: IS200 TTE supercharged

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Ik heb al`n topic, alleen was die in eerste instantie bedoeld om info te krijgen. Ik vond`t nu maar eens tijd om een fris topic te maken om mij en m`n auto voor te stellen!

Ik ben dus Louwe, 24 jaar en werk als structural engineer bij een bureau welke boten en bijzonder gevormde stalen gebouwen ontwerpt en construeerd. Mijn hobby`s zijn fotografie, techniek, auto`s en ben al een aantal jaar actief met racen op 2takt 2 wielers.

Ik ben m`n autocarriere begonnen met`n Starlet, daarna een Celica en nu een IS200. Het gaat om een IS met een TTE supercharged kit, n?t even wat extra vermogen terwijl hij lekker rustig blijft. Er zit een TTE stabilisator onder aan de achterkant en de velgen zijn antraciet gecoat. Hij is naar m`n smaak dus er is ook een to do-list:
- schroefset
- een iets sportievere einddemper
- paar leuke japanse velgjes

Valt mee dus, volgens mij zo`n beetje "standard procedure" onder veel IS rijders. Heb ook even de moeite genomen wat foto`s te maken.. enjoy!

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Mooie foto's van een zeer begeerlijke auto! Inclusief TTE kit, klasse :rulez:

Welkom op het forum :)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Welkom op het forum!

Een zeldzame wolf in schaapskleren, met een erg mooie kleur als je het mij vraagt.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Auto met inhoud dus ;)

Btw, ik zal maar niet over gasklepsensoren beginnen :p

Welkom met terugwerkende kracht!
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Liever niet nee!

Misschien een domme vraag maar kan het nergens vinden: Gaan er nou ook andere bougies in zo`n blok met TTE compressor? Kan me dat namelijk wel enigzins voorstellen..
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom hier!!

ik had vroeger ook overwogen om een TTE compressor te kopen, maar uiteindelijk toch maar de centjes apart gelegd.. want dat was gewoon voor achterafinbouw veelste duur!!!

Kom ook even op de meeting! want een is200 met TTE compressor hebben we nog niet gezien!

Meeting informatie: viewtopic.php?f=1&t=2642#p44217
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Ja klopt, 8000 euro heb ik gelezen. Wel`n hoop geld inderdaad, maar w?t een plezier heb je ervan. Nu heb ik nog nooit in`n normale IS200 gereden maar dit rijdt toch wel heel lekker hoor! Altijd koppel voorhanden, ook bij 80 in 6 accelereert`ie voelbaar. Ook kan je rustig eens een stoplichtsprintje doen, tenzij`t om een bmw met 6cil. diesel gaat :mrgreen:

Meeting lijkt me leuk! Het kan haast niet verder dan dit maar kan dit misschien wel even combineren met een bezoek in die contreien.

Nouja, mocht iemand iets weten over`t ype bougies (zie post hierboven) dan hou ik me aanbevolen, staat niks in de boekjes namelijk.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ja zeker is het een fijn ding :) want de normale is200 mist net wat koppel onderin.

Ja het zou leuk zijnals je kon komen, maar misschien dat je bij lexusdealer kan navragen, want zij hebben vast wel wat in onderhoud en destijds verkocht.
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Helemaal de reactie van GPS gemist! Good find!

Ik heb gevraagd bij de dealer of ze m`n compressorolie konden vervangen, ze snapten er niks van totdat er een lampje ging branden bij een magazijnman. Ik zou d`r over worden teruggebeld.. nog altijd niet gebeurd, zelfs nadat ik er nogmaals om vroeg niet. Dan laat ik`t wel bij de Mercedes dealer doen.. Ik denk dus niet dat Louwman Groningen mij verder kan helpen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
waarschijnlijk hebben ze er geen ervaring mee, voor informatie kan je anders even contact opnemen met louwman den haag, die aardig lang in lexus en hebben zeker ervaring met de tte is200.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Welkom hier.

Aduard? Dat ligt een steenworp afstand van waar ik woon. (Leek).

Wie weet samen met nog een paar naar de meeting. Lachen, rijden met een bunch of 'L''s

Greetz,

Boudewijn
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
heb je de originele precats nog zitten, ze gaan nl allemaal stuk bij een tte 200, ken nog iemand met zo een tte 200.
hij gaat veel naar de nurburgring en zijn precats zijn verwijderd en 2 rechte buizen in de behuizing gelast.
de compressor is idd bijna t zelfde als een merc 200 compressor, dus daar weten ze wel raad

topic van andere tte 200 : http://www.autoforum.be/showthread.php?t=48610
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Louwman Den Haag? Thanks, zal ik daar eens even informeren!

@Boudi, dat is zeker dichtbij! Toch nog`n flinke club uit groningen vertegenwoordigd hier! Wel zo leuk om met`n groepje heen te rijden inderdaad.

Pre-cats heb ik niet gecontroleerd maar weet 99% zeker dat je erin zitten gezien de staat van de auto. Wat doen die dingen en hoe erg is`t als ze kapot zijn eigenlijk?

Autootje houdt`t tot nu toe goed, geen gedoe meer met de gasklep (sensor). W?l is`ie soms onderin wat schokkerig, daarom wil ik er dus snel even nieuwe bougies in hebben.

@Green, wat voor "setjes" bedoel je?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Misschien je luchtmassameter even schoonmaken voor het schokkerige lage toeren.
 

XRSSWIS200

Hoort erbij
18 aug 2010
33
0
0
Zit de originele TTE blackbox of silver ecu er nog op? Als er een HKS FCD erop zit of een andere merk, kan dit
in de lagere toerengebied zorgen voor een niet lekkere, wat schokkerige/inhoudend gevoel geven bij het optrekken.

Zoals gps-10 zei zou ik ook de IK22 bougies aanbevelen.

En dat de compressorolie vervangen kan makkelijk zelf. Zit een "Drain Plug" aan de onderkant.
Gaat ongeveer 200ml in de compressor. Welke type olie ben ik ff kwijt.
Ik ga dit van het weekend sowieso doen als ik de kit erop ga zetten.