Ronde 2: IS200 TTE supercharged

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
XRSWIS200, bedankt voor je post! Hij loopt op de originele TTE ECU, dit weekend even de bougies vervangen en het 1 en ander inspecteren, die grote luchtfilterkap moet`r immers toch af. Ik kwam inderdaad al ergens foto`s tegen van een aftap-plug, aangezien de compressor zowat gelijk is als die van een Merc GOK ik zo dat zij me de olie wel kunnen leveren. En anders Louwman dus even bellen...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Maak het ons gemakkelijker te begrijpen door iig het type, merk, etc. van je nieuwe wagen te posten :D
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Lexus IS-F
:hi:























Kiddin`.. nee ik ben er nog niet helemaaaal uit, maar het woord 350Z is al eens gevallen. Hoe groter`r t budget hoe meer keus. Gister even gereden in een Impreza WRX, geweldige auto maar ik moet`r niet aan denken om daar elke ochtend mee naar m`n werk te gaan met dat hamerende geluid van die boxer. En een stille impreza is ook weer zoiets.. Een IS250 kan ook, laatst al even door de showroom gewandeld en in`t donkerblauw vind ik`m wel erg mooi! Maargoed dat is een totaal ander soort auto dan een 350Z natuurlijk en die laatste vind ik toch wel ?rg vet.

De IS200 blijf ik echt`n schoonheid vinden en had verwacht hier ook jaren mee verder te rijden maar toch kan ik een 350z niet uit m`n hoofd zetten. En nu kan`t nog, nog geen kids enzo dus een achterbank en 4 deuren heb ik niet nodig :) Maar: ik wil er wel gewoon een nette prijs voor vangen, mocht dat nu niet lukken dan rij ik er gewoon nog wat langer in door want om nou te zeggen dat het nou behelpen is met zo`n auto, nou.. nee! :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
meen je niet... hoop dat het snel verkocht wordt.. kun je je droom verwezenlijken :p
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
trouwens.. ik weet niet of je het al hebt gedaan.. maar plaats hem hier ook op de marktplaats... hier komen de liefhebbers ook langs...
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
psst: Ook niet doorvertellen, maar stiekum droom ik ook van een andere reiswagen dan een Lexus :D :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ach ja, misshcien kan jij je eisen hier posten dan kunnen we met je meedenken, ik heb voor een allround auto die ik voor mijn dagelijks gebruik/praktisch/relatief ok verbruik/ soepel/ v6 /rwd etc voor een is250 gekozen.
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
Heb nog n?t te weinig posts om te mogen posten in de marketplace.

Ik vind het altijd lastig om te kiezen qua auto`s, eigenlijk ben ik snel tevreden. Heb`n halfjaar lang 200km/dag gereden in een oude corolla diesel met amper pk`s. In het begin is`t even aanpassen maar na een week vind ik het heerlijk ontspannen/zorgeloos rijden. Aan de andere kant is het de autoliefhebber in mij die valt voor v12`en en volstrekt onverstandige keuzes. Ik heb deze IS gekocht om s`ochtends in alle rust naar m`n werk te zoeven en als`t moet ook sportief te kunnen rijden, en aan die eisen voldoet`ie perfect. Maar: nu ik de kans zie om zo`n onverstandige keus te maken door een ?chte funauto te kopen moet ik`t ook gewoon doen heb ik bedacht.

Wat de volgende wordt is lastig, eerst even een goedkoop brikkie om toch even de dagelijkse woon/werk km`s te maken maar ondertussen al op marktplaats zitten kijken naar oa:
- 350z
- s2000
- integra type-r

Eens kijken hoelang dat ook echt "fun" blijft en daarna terug naar een IS200 (ik blijf`m leuk vinden) of IS250.

Wat denken jullie van de vraagprijs trouwens? Ik vond`t zelf wel redelijk als ik kijk naar de auto`s die in dezelfde prijsklasse zitten. Ok?, de mijne heeft misschien iets meer KM`s maar ik dacht dat de compressor dat toch wel compenseerde. Heb`r ook maar rekening mee gehouden dat de gemiddelde marktplaats-bieder minstens 500 minder gaat bieden.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
stuur de mod van de marketplace een pm, jullie zullen er vast wel uitkomen ;)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Jammer Louwe, maar je moet zo nu en dan je 'gut feeling' volgen :p

- 350z
- s2000
- integra type-r
Dat is een heel fraai lijstje :rulez:
Vooral die laatste 2 brengen wel wat oerinstincten tot leven. Heb je er al eens in gereden?

Wat denken jullie van de vraagprijs trouwens? Ik vond`t zelf wel redelijk als ik kijk naar de auto`s die in dezelfde prijsklasse zitten.
Dat is altijd moeilijk. Maar goed, het is een redelijke vraagprijs, dus daar kun je altijd nog wel iets mee schuiven.
 

Louwe

Hoort erbij
31 dec 2011
58
0
0
D?t is een verassende tip! Een bmw Z4, ook ?rg vet! Vooral in de zomer..

Aangezien dit post 49 is ga ik nummer 50 maar even vieren in `t offtopic gedeelte en dan zet ik`m ook maar hier te koop :)
 

Phaebo

Heel actief
19 okt 2011
505
13
18
zonde man dat je hem nu al weg wilt doen.

eff een vraagje, mocht je besluiten de supercharger kit los van de auto te verkopen heb ik wel interesse in de supercharger set. Ik heb zelf al een lexus is200 maar ben wel erg geinteresseerd in de supercharger kit.

groet Daniel
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Ik ben ook benieuwd.

Naast de IS200 heb ik een S2000 voor de fun.
Zelf vind ik de S2000 geen auto om dagelijks, dus ook in de winter, te rijden. De auto geeft heel veel beleving qua wegligging maar ook qua geluid en daar zit niet iedereen op te wachten voor woon/werkverkeer.
Wat dat betreft is de 350Z de betere keus van de 3 die door Louwe genoemd worden. Een vriend van me heeft
een 350Z en die heeft meer power dan mijn S2000 maar de 350Z heeft zijn gewicht wat tegen in bochten.
De 350Z is wel stil en bij echt toeren maken heeft ie een mooie sound, nadeel is dat ie niet heel zuinig is qua benzineverbruik.
Een ITR zit een beetje tussen de S en de Z in qua beleving.
Een Z4 3.0 heb ik ook overwogen ipv de S maar toen ik eens in een S gereden had was ik verkocht. Ben dus niet meer aan een proefrit in een Z4 toegekomen maar als je niet te hardcore wil gaan en toch een cabrio wilt is het een goede keus.
Uiterlijk is een kwestie van smaak en dat geldt dus voor alle genoemde auto's.
Kies je voor een S2000 dan kan ik zeggen dat er in ieder geval genoeg ruimte onder de kap is voor een turbo of compressor. :) Ik heb al een paar keer meegereden in een S met compressor met +/-330 krukaspk's en er rijdt er ook eentje in NL met turbo en die levert 550pk.
Maar ook van de 350Z rijden er flink opgepepte rond.

Afgelopen weekend heb ik meegereden in een IS200 met compressor, dat is toch wel erg leuk. :)
Ik heb nog overwogen om eens naar die van Louwe te kijken maar het wagenpark van mijn vriendin en mij is al te groot dus heb ik mijn verstand maar gebruikt.:)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
het zijn zeker leuke autos die jij opnoemt, maar voor woonwerk verkeer zou je het liefst wat comfort willen ja. Zowel voor het geluid en demping. Eigenlijk doet een lexus dan niet verkeerd :)