Wie is de beste Lexus dealer van Nederland ?

aschwin

Nieuw hier
9 nov 2009
5
0
0
Ik heb sinds een maand een Lexus RX 400H. Deze heb ik zelf vanuit Duitsland geimporteerd. Na enkele dagen in bezit hoorde ik een knak in het vooronder bij het optrekken, en bij het afremmen, maar dan alleen vlak voordat ik tot stilstand kom. Lexus Eindhoven gebeld en een afspraak gemaakt. Gistermorgen auto gebracht. Een leenauto kreeg ik niet want de auto was daar niet gekocht en ik was nog geen klant. (?!)

Tijdens de lunch wordt ik gebeld dat ze na 2,5 uur zoeken nu wisten waar het ongeveer zat.(?!) Het vermoeden was dat het de wielophanging was, of een lager. Maar het kon ook de aandrijfas zijn. Morgen(dinsdag) gingen ze verder, want vanmiddag hadden ze andere autos.(?!)

Vandaag tijdens lunch even gebeld want ik hoorde zelf niets. Blijkt dat ze er nog niet mee bezig waren. Vanmiddag gaan we weer verder.

Het is nu 17:00 uur en ze hebben nog niet gebeld. Dit is mijn eerste ervaring met Lexus en een dealer. Ben ik te ongeduldig of wat is dit ? Als ik een auto ter reparatie breng en ik maak daar een afspraak voor dan mag ik toch verwachten dat ze aan die auto werken tot het probleem klaar is ? tenzij ze op een onderdeel moeten wachten natuurlijk.

We zijn nu 2 dagen verder en ik heb het idee dat ze nog steeds niet weten wat de oorzaak is. Geen leenauto irriteert me ook mateloos. Hiervoor had ik een KIA Sorento, ook ergens anders gekocht en daarna bij dealer hie in onderhoud. De 1e keer kreeg ik gewoon een leenauto mee.

Ben echt kwaad en teleurgesteld in Lexus als servicemerk.

Ik verneem graag of dit normaal is bij Lexus of dat er een dealer in NL is die wel weet hoe het hoort. Als ze allemaal zo zijn dan gaat die Lexus er gewoon uit.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Breukelen misschien?

Breukelen misschien?

Mijn LS 400 staat momenteel in Breukelen voor een riem vervanging. De waterpomp had wat vertraging, de auto zou afgelopen donderdag al klaar zijn maar door ziekte van monteurs kwam dit er niet van. Maar er staat een IS 250 voor de deur dus verder dik tevreden. De receptioniste is een leuke dame aan de telefoon en het contact is zeer vriendelijk. Maar het blijft persoonlijk de omgang met een dealer. Mijn LS komt ook uit Duitsland maar dit is geen belemmering in Breukelen. Met andere vestigingen heb ik geen ervaring.
 

wilcom2005

Actief
12 jul 2009
439
21
18
ik heb slechte ervaringen met arnhem en heel goede met zwolle...
in arnhem kosste een dynamo me 1150 euro ex ophalen met vrachtwagen ( 150 ) ben toen naar toyota gegaan en was voor 365 euro klaar.
hoorde later in zwollen dat die lexus dynamo maar 280 euro kost :(
afzetters dus.
ik had met mijn oude gs 300 een hinderlijke kraak als ik de bocht om ging en tegelijk remde...arnhem heeft een fuseekogel en de stabilisatorstang rubbers vervangen maar het probleem bleef..ze wisten het niet..uiteindelijk wilden ze gewoon de draagarmen gaan vervangen ( zijn er 4 )...en konden ze me niet vertellen welke het was...
in zwolle wisten ze gelijk wat ik bedoelde en de monteur zei : bekend probleem , daar heb ik speciaal vet voor en dan is het over...:(

gr wilco
 

aschwin

Nieuw hier
9 nov 2009
5
0
0
nou wilco, ik vind dat zeer ernstig. Van een Lexuas dealer mag je verwachten dat er voldoende kennis in huis is.

Na 2 dagen zoeken denken ze bij Lexus Eindhoven de oorzaak gevonden te hebben. Ze vermoeden dat het de remnaaf en het wiellager is. Zeker weten doen ze dat niet (?) maar ze hebben de onderdelen besteld en dan hopen ze dat het dat is.

O ja, de tussenstand is 950 euro ondertussen. Dat wisten ze wel zeker. Dat was woensdag.

Vanochtend belden ze weer. Er was iets fout gegaan bij de bestelling van de onderdelen; die waren niet aangekomen. Worden vandaag verstuurd; morgen wordt de auto gerepareerd.

wordt vervolgd.

Iemand ervaring met Lexus Breda ? Die is voor mij het dichtste bij.
Misschien probeer ik eerst Toyota, die zit hier op 500 meter afstand.
 

coolyo0o

Hoort erbij
24 okt 2009
97
2
8
toyota in zoetermeer wil echt geen lexus in de werkplaats hebben, mag niet zeggen ze'?????
 

ptimmermans

Nieuw hier
6 aug 2009
13
1
0
Ik ga altijd naar Lexus Breda.
Nooit problemen, altijd leenauto mee en ik word altijd netjes op de hoogte gehouden van de voortgang, maar ja....ik heb mijn Lexus ook daar gekocht.....
 
  • Leuk
Waarderingen: mcvandenbrom

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
ik doe het zelf wel... weet ik zeker dat het voor de juiste prijs gaat en dat het echt goed gedaan word!

en laten we eerlijk zijn, die prijzen voor onderdelen die Lexus hanteert zijn toch werkelijk uit de lucht gehaald?!
komop een draagarm van een LS voor 523 euro ex de BTW! is ie van goud?!?
Toyota Supra onderdelen zijn duur, maar er is weer baas boven baas..

was laatst wel zeer vriendelijk geholpen door Lexus Amsterdam. en hoor zeer goede verhalen over Breukelen.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
De ervaring van de Lexus dealer in Groningen zijn goed. Mijn vader en ik (allebei Lexus rijders) hebben hier zeer goede ervaringen. Ik had de auto gekocht in Zuid Nederland maar omdat ik nabij Groningen woon wilde ik hem bij de Lexus dealer in Groningen.

Eenmaal aangekomen werd ik netjes voorgesteld aan de hoofdmonteur die mij vervolgens de (totaal vernieuwde) werkplaats liet zien. Daarna liep hij mee naar mijn auto en bekeek hem van binnen en van buiten.

Vervolgens kreeg ik als nieuwe klant (en niet de auto daar gekocht) een Lexus RX400H mee.
Toen de auto klaar was (van binnen en buiten grondig gewassen, zelfs de vliegen eraf) ontving ik de dag erop de factuur. ? 250,- voor een tussentijdse beurt. De leenauto was gratis. (stond althans niet op de factuur)

Kortom; mijn eerste ervaring is mij zeer goed bevallen en de factuur was niets hoger dan wat ik voorheen gewend was bij de Honda dealers.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Voor vriendelijke service kan ik alleen Amersfoort aanbevelen.

Qua kennis zit rotterdam ook wel goed, echter heb ik wel wat mindere dingen meegemaakt vorig week.

MAar voor veel kennis zou ik naar Denhaag gaan. (eerste lexus dealer in nederland)
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Ik heb alleen een slechte ervaring met Lexus Rotterdam ivm het monteren van een onderbreking voor de navigatie.Ondanks dat hij daar vandaan komt gaat hij daar niet terug voor onderhoud.

Auto gaat altijd naar Den Haag geen problemen, snel en vriendelijk en 100% service. Gisteren naar Breukelen geweest voor het vervangen van de knoopcel in de 2 sleutels. Service was hier ook vriendelijk en uitstekend. Ik moet wel zeggen dat Breukelen je het gevoel heb bij een Lexus dealer te zijn. Wat een mooi pand en wat een uitstraling. Den Haag ziet er in vergelijking dan een beetje armoedig en oud uit.

TIP voor Lexus Nederland: Zorg dat de prijzen overal gelijk zijn. Het is het merk onwaardig dat een Lexus rijder moet gaan shoppen bij de dealers voor de goedkoopste prijs. Hanteer vaste prijzen.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Hallo,

Ik heb een hele slechte ervaring met Lexus Breda. Er stond een IS 200 Sportcross te koop van 2004. Ik wilde eens weten wat ik bij moest leggen omdat deze auto weinig km's had. Hij was echter minder uitgerust dan de mijne.

Lexus Breda:
IS200 Sportcross Business
Champagnekleur
04-2004
36.000 km
Verder helemaal kaal

Mijn Lexus:
IS200 Sportcross Business
Champagnekleur
05-2003
115.000
Extra's:
Cruise Control
Afneembare trekhaak
Midden arm console

Mijn auto was in topconditie, die van hun weet ik niet. Beide schadevrij en volledig Lexus onderhouden.

Omdat mijn auto op dit moment ? 12.500,- opbrengt en zij nog 13.950 vroegen dacht ik dat er ? 2.500 - 4.000,- bij moest. Maar ik droomde waarschijnlijk want er moest minstens 7.000,- bij!

Handel is prima maar dit is ronduit lachwekkend. Dag Breda :hi:

Met vriendelijke groet,

Boudewijn
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
IK denk dat het best wel kan kloppen, want ik denk dat het verschil in waarde tussen de beide auto's inderdaad rond de 1.5k a 2k is.

Maar zij hebben te maken met de volgende dingen:
- Garantie geven aan de nieuwe eigenaar.
- Onderhoud die ze nog hebben aan de auto om deze rijklaar te maken.
- Stukje risico die zij hebben met het inruilen van de auto.
- Marge om winst op te kunnen maken.
- Tijd dat deze in de showroom staat en niet wordt verkocht (afschrijving op de kosten van de dealer)
- Overige kosten die ze nog maken.

DIt alles bij elkaar zal denk ik ongeveer 4/5k zijn wat ze hanteren.

Het is heel veel, maar goed.. inruilen is gewoon een super slechte deal :(
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Gelukkig begrijp je me haha

Ja ik vind het triest. Ik had best wel voor 3/4 rooitjes de trade willen doen. Maar als je de inruil niet wilt dan zeg het gewoon. Ga vervolgens niet een Lexus onderhouden auto en Lexus rijder z? schofferen als Lexus dealer. Dan ontbeert je het nog aan een hoop communicatieve basisbeginselen als 'autoverkoper'.

Goed weekend! :)

Boudewijn
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
:eek:

Ik zal maandag nog even een andere verkoper mailen in hun vestiging. Kijken of die wel affiniteit heeft met de toko aldaar.
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Die is sport cross staat er al een tijdje, ze gaan echt geen gelijkwaardige auto van een jaar ouder inruilen, ze willen van de Is af en er geen bijhebben, er staat ook een oude gs430, overkoopbaar die dingen,alleen liefhebbers komen op die auto's af. Je IS gewoon prive verkopen en dan de andere IS gaan halen is beter. Maar goed inruilen doet altijd pijn.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Ik heb onlangs een Lexus gekocht bij een niet-Lexus/Toyota bedrijf. De IS200 is daarvoor lange tijd bij Louwman Groningen in onderhoud geweest en daarvoor een tijdje in Den Haag en Arnhem. Ik woon niet bepaald dichtbij een Lexus dealer, dus het wordt een stukje rijden waardoor het me dan minder uit maakt of het 60 of 80 km ver wordt.

Bij de navraag naar de onderhoudshistorie werd ik door Louwman Groningen goed verzorgd te woord gestaan. Maar nu ik dit forum lees is opzich Lexus Zwolle ook een goeie. Ik kijk nog even, het zal nog een tijdje duren voordat de IS weer voor een beurt moet. Zijn er nog meer forumleden met ervaring bij Louwman Groningen of Zwolle?
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik heb mijn Sportcross bij Louwman Groningen. M'n ouweheer heeft zijn IS200 er ook. Kan niets anders zeggen dan Sjappoo voor Louwman. Zeer correct te woord gestaan en ook met een kraak in mijn vering voor hebben ze tot 4x aan toe diverse monteurs erbij gehaald die soms tot 18.00 bezig waren om te ontdekken wat het was (en ook is opgelost) Ik heb hiervoor geen factuur ontvangen om de eenvoudige reden dat ze vonden dat ze er niet zolang over hadden moeten doen. Als dat geen service is.

Tevens werd ik bij mijn eerste bezoek helemaal rondgeleid door de showroom, werkplaats en schadeherstel afdeling. Diverse mensen gesproken. Nu heb ik geen auto van 40.000 piek maar ik bemerkte geen verschil in benadering van hun uit naar mij toe.