Wie is de beste Lexus dealer van Nederland ?

bertus008

Nieuw hier
4 apr 2011
9
1
0
Zie tot mijn genoegen dat er meer forumleden zijn die Zwolle er uit vinden springen. Bijkomend voordeel daar is dat de organisatie eveneens al jarenlang Toyota in het dealership heeft en dus jarenlange ervaring al voordat Lexus zijn intrede in de wereld deed.
 
  • Leuk
Waarderingen: mcvandenbrom

relexus

Hoort erbij
4 okt 2010
76
0
0
bij zwolle vind ik het zelf nog wel lastig dat ze je nog wel eens bij de toyota garage neer willen zetten, en dan krijg je dus ook een toyota behandeling. Nu kan het wel anders zijn als je daar met een gloednieuwe lexus komt natuurlijk... ;)
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb tot nu toe 1 ervaring met een Lexus dealer, te weten in Amersfoort. Deze is zowel erg positief, als erg negatie.

Positief:
Vriendelijkheid, ontvangst, de balie, leenwagen, de Lexus behandeling. Super!

Negatief:
Ik bracht de wagen voor een kleine beurt. Na een half uur komt men mij vertellen dat men met mij wilde praten, er waren wat grote zaken aan het licht gekomen.
De distributiedeksel lekt en de waterpomp lekt. En wat kleine zaken zoals remmen iets gangbaar maken, nieuwe ruitenwisserbladen, en een grote beurt ipv een kleine beurt.
Rekening zo'n 2500 euro exclusief . . . .

Dit was schrikken, ik had de wagen net gekocht.....

Ik mocht de wagen laten staan, dan zouden ze dit oppakken, een dag of 2.
Ik heb aangegeven de kleine beurt uit te laten voeren, de rest zou ik over nadenken.

Ik heb de wagen elders laten nakijken, 2nd opinion zo gezegd. De koelsysteem onder druk gezet, met en zonder draaiende motor: geen lek te vinden.
Deksel schoon gemaakt, onder hoge toeren, stationair lange tijd laten draaien. Geen druppeltje lekkage.
Nu 5000 km verder nog steeds geen druppel, olievlekje te vinden.

Ik moest 3 maal uurloon betalen (45 inclusief) en wat materiaal, wisserbladen, totaal zo'n 185 euro. Toch iets anders dan die 2500 euro.


Had ik de dealer geloofd, had ik 2500 euro excl. betaald, voor niets!

Ik heb een klacht ingediend, en een reactie gekregen. Dat men altijd het beste met de rijder voor heeft, dat men voor kwaliteit gaat. Aan mijn punt dat iets wordt uitgevoerd op basis van vermoedens, wat olievlekjes en een vochtplek bij de waterpomp werd niet aan gerefereerd. Ergo, second opinion werd in twijfel getrokken.
Ik heb daarop wederom het verzoek gedaan op mijn vraag te reageren......... Geen reactie meer gekregen.

Wat ik zou willen? Nu niets. Toen? Dat men zou zeggen, we zien iets, het zou lekkage kunnen zijn. We hebben het schoongemaakt, kom over een week weer langs en kijk zelf even elke dag of je iets ziet.
En niet domweg de reparatie in gang zetten. Ik ben echt overtuigd dat men dat direct gedaan zou hebben.




Ik ga voor de grote beurt, nog 8000 km te gaan naar de dealer in Zwolle.
 

johanm

Heel actief
13 apr 2011
609
29
28
Je ervaringen bij Lexus Eindhoven deel ik niet. Ik ben tot nu toe perfect door hen behandeld. Een dergelijke ervaring heb ik niet. Toen ik schade had gereden stond er meteen een splinternieuwe Lexus voor me klaar en dat kostte me niets. Daarentegen mindere ervaring gehad bij Lexus Breda. Werd daar volledig genegeerd door verkopers en moest 2 x terug komen alvorens ik geholpen werd. Toen ik daarna in Eindhoven mijn nieuwe Lexus kocht werd ik wel gebeld om te horen waarom ik niet bij hen gekocht had. Heb toen netjes mijn verhaal gedaan en werd mij beloofd volgende keer mij extra aandacht te geven. Ik zal wel zien!
 

vlasakker

Nieuw hier
13 okt 2013
3
0
0
Van Dorst in Breda is in ieder geval zeker NIET de beste Lexus dealer.
Nadat wij een aantal nieuwe Lexussen (LS 400)gekocht hadden bij dit bedrijf, hebben wij er een keer een tweetal gekocht in Duitsland, wederom LS400.
Tot onze verbazing ging bij de eerste servicebeurt van deze auto's de prijs met 200% omhoog, en kostte een kleine, simpele beurt plotseling in plaats van euro 600,- ruim euro 1500,-. :X

edit by moderator, passage verwijderd, reden: Verwijzen naar een persoon wie zich hier niet kan verdedigen.

Een nieuwe startmotor blijkt euro 2500,- te kosten ipv euro 650,- bij een ander.
Onderdelen worden zo zonder enige vorm van overleg, vervangen.
In ons geval, een accu met een beetje corrosie op de polen, wordt vervangen, en dit gebeurt foutief waardoor de startmotor schade op loopt, die eerst erkend wordt, en daarna wordt afgedaan met "dan zal die dat probleem al wel gehad hebben"......
Mijn opmerking is dan ook: ga NIET met een auto voor service naar van Dorst als die daar niet gekocht is.
Wij hebben ook eens gesproken over de inruil van een Mercedes Benz voor een Toyota RAV4, en de heer van Dorst had een geweldig verhaal, wat ik er allemaal op vooruit ging....alleen ging ik slechts euro 1000,- terugkrijgen voor de Mercedes die ik later voor meer dan het tienvoudige verkocht heb.
Mijn motto dus: als u opgelicht wilt worden en het driedubbele wil betalen voor werkzaamheden die onbekwaam worden uitgevoerd, en wilt betalen voor onderdelen en werkzaamheden die niet nodig zijn, ga dan naar van Dorst.
Als u dit niet wilt, raad ik u aan om ergens anders te rade te gaan.
Ik woon tegenwoordig in de VS, en heb een Lexus LS460L, en ik kan melden dat de Lexus garaga hier een absolute TOP service verleent, 24/7 en voor een fractie van de prijs van van Dorst.
Van Dorst zou hier nog veel van kunnen leren ! :p
 

SC430 almelo

Heel actief
13 jun 2011
501
61
28
Beste mensen kan zeggen dat lexus zwolle mij zeer goed hebben geholpen en zelfs nog een beetje meer doen dan nodig is. Heb laatst een storing gehad en ben er gewoon heen gegaan en hoopte dat ze me meteen konden helpen en dat was zo. Meteen aan de kast en had een lambda-sensor kapot. Netjes overlegd met mij wat betreft de kosten[origineel 275 euro en een imitatie 115 euro],je snapt wel dat ik voor de imitatie ben gegaan,de monteur zei dat de kwaliteit verwaarloosbaar was. Sensor besteld en 3 dagen daarna netjes laten monteren en alles nog nagekeken en was allemaal super. Had ook het idee dat ik serieus werd genomen en dat is bij andere dealers vaak ver te zoeken! De monteurs heb ik persoonlijk nog een beetje gesproken in werkplaats en ze wisten wel waar ze het over hadden,ook niet geheel onbelangrijk lijkt me. Kan niet anders zeggen :rulez: :rulez: Lexus Zwolle.
Ga zo door. oja lexus Peterman [Enschede] heb ik ook goeie ervaring mee,werkt beste Toyota-monteur van nederland trouwens. :worship: :worship:
 

vlasakker

Nieuw hier
13 okt 2013
3
0
0
Beste Moderator....wij zijn hier op een openbaar forum, dus het staat de eigenaar van Lexus Van Dorst, uit Breda GEHEEL vrij om zijn mening hierop los te laten, en hij kan zich dus net zo zeer verdedigen als ieder andere persoon die zich op het internet begeeft.
Verder is het tarief dat deze Lexus dealer hanteert voor zijn monteurs ook geheel openbaar, schofterig hoog (euro 190,- per uur ex BTW) , en is vooral niet persoonlijk.
Het topic heet "wie is de beste Lexus dealer van Nederland?" en ik geef aan wie dat vooral NIET is en waarom niet.
Het zou niet terecht zijn namelijk, om een uitlating te doen richting garage, als deze niet onderbouwd is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het is inderdaad een openbaar forum, maar ook hier is een beleid en zijn er huisregels. Een klacht neerzetten mag natuurlijk, maar speel dit a.u.b. niet direct op de man. Verder begrijp ik jouw standpunt, jammer dat je er niet uitgekomen bent met Lexus Breda.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Wat ben ik toch blij dat ik automonteur ben geweest. Alles doe ik zelf alleen een distrubutieriem geef ik uit handen. (als daar speciall gereedschap voor nodig is) Maar deze dingen gebeuren ook bij BMW, Mercedes en andere dikke merken. Sommige autobedrijven zien je aankomen met een V-8 en denken meteen dat je beurs ook zo gevuld is. Gebeurd overal maar je bent er nog steeds zelf bij. Heb je geen verstand van techniek, neem iemand mee naar de werkplaats die wel inzicht heeft in reperaties. Helpt vaak.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
720
161
43
Coordinator zei:
Wat ben ik toch blij dat ik automonteur ben geweest. Alles doe ik zelf alleen een distrubutieriem geef ik uit handen. (als daar speciall gereedschap voor nodig is) Maar deze dingen gebeuren ook bij BMW, Mercedes en andere dikke merken. Sommige autobedrijven zien je aankomen met een V-8 en denken meteen dat je beurs ook zo gevuld is. Gebeurd overal maar je bent er nog steeds zelf bij. Heb je geen verstand van techniek, neem iemand mee naar de werkplaats die wel inzicht heeft in reperaties. Helpt vaak.

Eens, ik heb mijn distributieriem nu laten vervangen bij een gepensioneerde Toyota monteur thuis. Levert ook perfect werk en kost me ongeveer 1/3 van de prijs bij de lokale Toyota dealer. Ik heb ook totaal geen behoefte aan dat hoogdravende van "red carpet treatment" en zo, ik wil gewoon dat mijn auto een servicebeurt krijgt. Het liefst zo goedkoop mogelijk zonder poespas. Ik heb juist een Lexus gekocht vanwege de betrouwbaarheid en dus weinig te verwachten kosten (en het bijbehorende rijplezier natuurlijk...), het is niet zo dat ik ineens met alle plezier het geld met kruiwagens naar de Lexus dealer wil brengen...

Lexus Sittard ken ik alleen vanuit mijn vorige werk (we deden daar een tijd de IT infrastructuur), maar ik ben niet zo'n fan van de mensen daar.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Zij die de tijd, kennis, handigheid, materialen en omstandigheden beschikbaar hebben zullen het goedkoopste af zijn. Het beste is weer een ander verhaal.
Daarna komen zij die een handige (ex-)monteur met bovenstaande in hun kennissenkring hebben maar het merendeel alhier verwacht ik is toch afhankelijk van een universele garage danwel dealerschap.

Voor elk goed verhaal over een dealer zijn er evenveel mindere en vice versa. Breda heeft voor TS afgedaan da's duidelijk maar ik wacht op degene die meldt dat ie om 4 uur vrijdagmiddags keurig en goedkoop door hun van zijn 'wereldprobleem' is afgeholpen. En zo ook kan Den Haag zeer zeker een klant vergeten mocht die ooit nog eens een condensprobleem hebben.

De vraag wie is de beste kan niet beantwoord worden. Het zou beter zijn om in dit of een ander topic een vergelijking bij te houden welke dealer wat rekent voor vergelijkbare reparaties en al of niet gestandaardiseerde kleine/grote beurten. Rekent 020 met 12 uur werk voor een distributieriem/waterpomp en doet Enschede het in de helft van de tijd ? Of zijn de kleine beurtjes van Sittard altijd het dubbele van standaardtarief wegens 'bijkomende onvoorzienigheden' in vergelijk met een ander ?

Zo'n vergelijkingstaatje vind ik interessanter maar ik denk dat we met te weinigen (en teveel verschillende modellen) zijn om zo'n overzichtje compleet te maken. En dan nog gaat iemand uit Grunningen wss echt niet naar het zuiden rijden voor zijn beurt/reparatie, RCT of niet....
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
Aangezien ik m'n Lexus IS250 pas een maand of 8 heb kan ik niet veel zeggen over de dealers. Over het algemeen geloof ik dat je altijd wel kritisch moet zijn op wat een dealer (of welke garage dan ook) je vertelt en wilt verkopen. Ik ben van mening dat dit per persoon, dealer, merk kan schelen maar je moet m.i. niet blind varen op hetgeen een garagist aangeeft aangezien er ook andere belangen kunnen spelen.

in augustus is de Lex voor het jaarlijkse onderhoudsbeurtje bij Lexus Breukelen (Louwman Exclusive) geweest. de auto werd keurig netjes opgehaald en weer thuis gebracht. Opmerking hierbij was wel dat de auto nog een keer terug moest aangezien de remmen bleven klemmen op de ophanging en hierbij een bevestigingsrubbertje (geen idee of het allemaal zo heet maar het was een rubbertje dat zorgde dat er geen vocht/vuil bij kwam) was gescheurd. Ik werd zoals door de dealer aangegeven keurig netjes de volgende dag gebeld om een afspraak te maken. Zo gezegd zo gedaan, de dealer gaf ook aan dat ze meteen lieten zien wat er aan de hand was en waar de "pijn", zat.

Inmiddels had ik al wel de factuur ontvangen op mijn huisadres en de prijzen van het beurtje en gangbaar maken van de remmen vielen mij enigszins mee. Ik denk dat je voor de middelde Opel namelijk hetzelfde kwijt was, een vriend van mij welke een BMW 120d heeft, zijn einser was nieuw overigens over de 60k was (bizar, maar weer ontopic), was voor een jaarlijks onderhoudsbeurtje meer kwijt.

Naderhand vond de afspraak plaats met betrekking tot het monteren van het rubbertje. Bijkomend feit was dat dit op dezelfde dag plaatsvond als dat Autoweek met hun A-team de lexus IS300h ging tensten. Ik werd keurig netjes ontvangen en ben even de A2 showroom in gelopen. Ik werd hier na een minuut of 10 netjes gehaald zodat men kon laten zien wat er vervangen moest worden. (monteur een handje gegeven enz enz). De werkplaats zag er echt netjes uit en ze waren verder nog bezig met een Rolls Royce Phantom en wat Maserati spul. Het gescheurde rubbetje (wordt het al lachwekkend?) e.d. was netjes bewaard. En werd verder keurig geholpen en wat aanvullende vragen werden netjes beantwoord. Een factuur voor deze werkzaamheden heb ik nooit gezien.

Alles is verder weer netjes gemonteerd en de auto remt weer als nieuws. Dit klinkt gek, en is misschien gevoelsmatig, maar de auto remt echt een stuk fijner en directer op het rempedaal. Had voorheen het gevoel dat ik de rem verder moest intrappen.

Mijn conclusie hieruit is dat Lexus Breukelen erg netjes voor haar klanten zorgt en niet strooit met gekke prijzen. Ook werd er altijd snel, binnen een dag, op mijn mail gereageerd. Derhalve is iedereen vriendelijk en bereidt je te helpen. Dit neemt niet weg dat je alsnog een kans loopt veel te veel te moeten betalen. Verder had namelijk enkel en beurtje zonder dat er zaken vervangen dienden te worden en kan hier dan ook weinig verder over melden. Wel heb ik inzicht in de bedragen die de vorige eigenaar heeft betaald voor onderhoud e.d. Deze had namelijk zijn facturen toegevoegd bij de verkoop. Ook hieruit kwamen geen schokkende bedragen c.q. zaken. Al met al is het vertrouwen in Lexus, wat al bijzonder hoog was, nog verder gestegen!

Hoewel ik nooit met plezier naar een garage gaat (of het nou een auto van de zaak is of je eigen auto) ga ik volgende keer weer met frisse tegen zin naar Lexus Breukelen! Wel moet ik toegeven dat ik het wisselen van banden niet bij de dealer zal laten uitvoeren. Een bandenboer, dorpsgarage kan dit m.i. ook prima verzorgen.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Duidelijk verhaal Gertjeej, maar, zeurmodus aan, ik ga ervanuit dat je Lexus Utrecht bedoelt niet ?, zeurmodus uit. :)
Was je voor een kleine of grote beurt (denk dat je ook op 15000km interval zit) en was die conform het vastgestelde tarief ?
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
GWS zei:
Duidelijk verhaal Gertjeej, maar, zeurmodus aan, ik ga ervanuit dat je Lexus Utrecht bedoelt niet ?, zeurmodus uit. :)
Was je voor een kleine of grote beurt (denk dat je ook op 15000km interval zit) en was die conform het vastgestelde tarief ?

Ja Lexus Utrecht!!

Ik was voor een grote beurt :). En het was een lager tarief.. dan was vastgesteld (lexus schema). Dar verbaasde me.
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.139
4
859
113
Alor zei:
Kan iemand bevestigen dat 190?ex daadwerkelijk de uur tarieven zijn bij Van Dorst?
Ik zelf vind het namelijk heel erg hoog.

Mijn GS450h bij van Dorst: (inclusief BTW)
135.000 km beurt
6.3 liter Shell Helix Ultra AG 5W30
Olie filter
Interieurfilter
Lampje vervangen
APK

346.16 Euro

Er staat geen uurtarief op de rekening


Tweede rekening:
Remschijven en blokken voor, remmen achter gangbaar maken (schijnt een kwaaltje te zijn bij mijn auto)
Leenauto IS300h 105km : (11 Euro voor de brandstof)
Totaal 805.24 Euro inclusief BTW

Alweer geen uurtarief vermeld

Bovenstaande had zeker goedkoper gekund bij de garage op de hoek, maar ik laat mijn auto liever achter bij de merkdealer.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
@gertjeej: kleine correctie / aanvulling:

jij hebt beurten om de 15K. De BMW variabel, afhankelijk van je rijstijl en waar je rijdt, bijv. de snelweg of bebouwde kom.
Uitgangspunt is 30K, maar dit kan 20K worden bij fors, sportief, snel rijden, etc. tot veel en veel hoger (47K is bekend!), bij rustig rijden en veel snelweg km's.
De beurt is dan duurder, maar jij moet beide beurten bij elkaar optellen.

Kwa beurten betaal ik nu met de BMW minder dan toen met mijn Lexus.
 

vlasakker

Nieuw hier
13 okt 2013
3
0
0
Alor: jazeker...misshien was het een "special" tarief voor ons, dat weet ik niet.
Echter, ik heb de eigenaar van de garage in Breda aan zijn jas getrokken, en die "wist zo ook niet hoe ze aan dat bedrag komen" van euro 1600,-, want er staat bij voorkeur niets gespecificeerd op de rekening.
De beste man heeft de afdeling boekhouding gebeld, en keurig het bedrag gespecificeerd op een hand geschreven brief, en daar stond op dat euro 190,- het uurtarief van de monteur was.
op mijn vraag waarom dat zo schandelijk hoog is, was het antwoord "omdat hij bij Lexus cursus heeft gedaan"..
In een word: geweldig....ik raad alle heren automonteur aan om dit ook te gaan doen, want het verdient bijna net zoveel als een advocaat....
Hube: ik speel niet op de man, ik noem man en paard, simpel. Verder ben ik er zeker wel uitgekomen hoor met de garage: gewoon de rekening betaald uiteindelijk. :(
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Om mogelijke misstanden of hartkloppingen achteraf te voorkomen bespreek ik altijd vooraf een 'all-in' prijs, evenals te bellen bij overschrijdende kosten, c.q. specifieke onderdelen vervangen dienen te worden.

In het verleden heb ik distributieriem, remmen en nog wat spul bij Lexus Amsterdam laten vervangen/reviseren, waarbij het vooraf afgesproken bedrag keurig werd benaderd. Auto is na afloop niet gereinigd, echter ontving ik wel een tegoedbon v/d wasstraat.

Bij een ander probleem met de accu v/h alarmsysteem kon ik diezelfde dag nog even langs te komen (ondanks drukte werkplaats). Na even gewacht te hebben is het opgelost.

In beide gevallen geen absurde uurtarieven/all-in prijs ervaren.
 

Gertjeej

Hoort erbij
29 jan 2013
83
0
0
blue-eyes zei:
@gertjeej: kleine correctie / aanvulling:

jij hebt beurten om de 15K. De BMW variabel, afhankelijk van je rijstijl en waar je rijdt, bijv. de snelweg of bebouwde kom.
Uitgangspunt is 30K, maar dit kan 20K worden bij fors, sportief, snel rijden, etc. tot veel en veel hoger (47K is bekend!), bij rustig rijden en veel snelweg km's.
De beurt is dan duurder, maar jij moet beide beurten bij elkaar optellen.

Kwa beurten betaal ik nu met de BMW minder dan toen met mijn Lexus.


Hoi Blue-eyes. Ik weet wat de systematiek is bij BMW, maar dank voor je uitleg. Ik wilde enkel aangeven dat de tarieven die ik heb gezien bij Lexus niet erg afwijken met andere merken.

OVerigens... speaking about the devil! ik kreeg vandaag de rekening binnen voor het extra werk! beetje vreemd aangezien dit een dikke 2 maanden geleden heeft plaatsgevonden... lijkt lexus Utrecht toevallig mee?! of een gevalletje vergeten?! :p