- 16 aug 2015
- 1.396
- 220
- 63
Ik kwam onderstaand tegen, lijkt goed nieuws ! Of juich ik te snel ?
https://www.shell.nl/motorists/shell...-gasoline.html
https://www.shell.nl/motorists/shell...-gasoline.html
Wat ik dus niet zo goed begrijp.... ik lees veel dat V-Power voor 95% RON95 was en voor 5% RON98.
dus een iets hoger octaan gehalte... ( op de pomp hier stond gewoon 95 )
in veel verhalen nu... lees ik dat ze van RON97 naar RON98 gaan...
maar in mijn beleving was V-Power nooit RON97.
heeft iemand hier een bevredigend antwoord op ?
Een hoger octaangetal heeft alleen nut als je de compressie van je motor gaat verhogen en hoevelen van ons zullen dat ooit (kunnen) doen? Ik zou dit gewoon links laten liggen.
Jarno
Naar mijn weten is V-Power sinds een jaar of 10 RON96. Daarvoor was het 98 en nu wordt het weer terug 98 omdat ze hoogstwaarschijnlijk terrein verliezen aan BP die wel een echte 98 levert terwijl zowat de hele Nederlandse vloot met een turbo rijdt en de vraag naar 98 steeds toeneemt. Shell levert in Italie "Shell Racing 100". Jep waarschijnlijk door een samenwerking met Ferrari wordt Italie door ons Nederlandse Shell voorzien van "RON100" SUPER!
Heb trouwens in het verleden al getest of het brandstofverbruik bij de IS aan te passen is door gebruik van V-Power. Dit gedaan over meerdere tankbeurten met de diverse benzine soorten en merken (Shell vs BP). IS loopt het mooist op normale Shell (Ron95) en er is geen verbruiksverschil met V-Power. Echt letterlijk 0% verschil.