Moooooi!i!i!. Wat een plaatje! Wees er zuinig op!
:thumbsup:
Lol
Thnx, zo?n mod lijkt me dan met extra gewricht prima zelf uit te voeren
. Ik stop er liever een van Toyota-makelij in dan een van AliExpress-winkel :grin:
Persoonlijk denk ik dat die angst om Chinese "prullaria" in huis te halen niet meer van deze tijd is. Kijk maar om je heen en pak maar eens een willekeurig electronisch artikel waar een (Europese) merknaam op prijkt. Osram, Siemens, Philips, Bosch, AVM, Cherry, Cisco, HP, Philips... Noem maar op...Vrijwel zeker tref je daarop aan "Made in China", of "Made in R.O.C".
Onze Siemens keuken-/witgoedapparatuur, alle zes, allemaal Made in China. Maar wel een "Made in G?rmany-prijs" voor neergeteld...:brr:
Uit nieuwsgierigheid neem ik altijd wel een kijkje hoe het "China spul" en no-name apparatuur er van binnen uitziet. En van decoder tot meetapparatuur tot netwerkswitches, routers en fotoapparatuur aan toe, het maakt amper tot niets meer uit. Je ziet overal strak ontworpen en schoon geproduceerde printen zonder de vroeger zo kenmerkende "oeps-foutje-draadbrugjes", braampjes, koude soldeerklonters/spatters, scheef geplaatste componenten, kabelsalade, prop-en-vrotwerk, afbreekprintjes, zelftappertjes, etc. Ik tref dit al geruime tijd niet meer aan. Het is tegenwoordig allemaal snaarstrak SMD-design, modulair, snap-in, allemaal keurig afgewerkt, met waar nodig mooie connectortjes en blijkt de apparatuur ook nog eens een langdurig betrouwbaar leven beschoren.
In onze IS tikt ook zo'n China-kloon van ?2,nogwat, omdat de IS rondom is voorzien van LED's en ik m'n TapTurn bij aanschaf van de GS uit de IS naar de GS heb verhuisd. Ook dat ding ziet er van binnen zeker zo strak en netjes uit (al stelt het in dit geval ook amper iets voor qua complexiteit) en doet in geen enkel opzicht onder voor het interieur van de OEM-versie. En beide bevatten hetzelfde merk relais (het enige mechanische erin) ook nog eens... Ik voorzie daarom eerder de praktijk dat de grote merken zelf massaal uit China, rebranded onder eigen naam, inkopen om er vervolgens 800% winst op te maken doordat wij EU-consumenten nog steeds meer vertrouwen hebben in de reputatie van die grote merknamen... :brr: Zo ja, dan zou je dat ook juist als maatstaf kunnen zien voor de tegenwoordige hoge productiekwaliteit van "Made in China"
. Niet dat ik China zozeer wil promoten, maar ook ik elke euro die ik uitgeef zo goed mogelijk wil besteden..
Euh...ik liet me even gaan en ging nu wel erg ver offtopic... excuses!