ik zou de standaard, een originele accu nemen, ze gaan toch voor jaren lang mee, niet?Goedeavond,
Mijn startaccu van mijn Lexus ct200h 2012 heeft de geest gegeven.
Heeft iemand een goed en betaalbaar alternatief om deze te vervangen voor de standaard startaccu?
Met vriendelijke groet,
Niels
Ikzelf neig vrijwel altijd naar OEM onderdelen maar wellicht goed om hieraan dan extra uitleg te geven? Waarom die goedkope accu niet? Werkt deze dan niet goed? Gaat hij veel minder lang mee? 12V is toch 12V?De 12V accu in een hybride heeft een andere functie dan in een "normale" auto. Hij wordt niet gebruikt om te starten en is ook niet in staat een zeer hoge startstroom te leveren zoals vereist bij een conventionele auto. Daarentegen kan hij wel goed tegen een continue relatief lage belasting, mits de spanning nog voldoende hoog is. Als die spanning te laag is, zal de auto niet via het hybride gedeelte worden gestart omdat voorafgaand aan het starten wordt nagegaan of de 12V accu nog voldoende spanning heeft.
Vanwege de volledig andere ontlaad- en laadcyclus wordt daarom bij hybride auto's een 12V accu toegepast met een andere inwendige constructie. Het verdient daarom de voorkeur om bij een kapotte 12V accu deze te vervangen door een vergelijkbaar type. Een "normale" 12V startaccu zal in de praktijk mogelijk problemen geven.
Ik ga hier toch gewoon voor een (goedkopere) "traditionele" loodaccu. In mijn vorige GS450h zat al een accu van Bosch toen ik die auto kocht, na iets meer dan 5 jaar in mijn bezit was die accu klaar. Is dit geval gaat de goedkopere optie dus iig 5+ jaar mee, lijkt mij prima.Ikzelf neig vrijwel altijd naar OEM onderdelen maar wellicht goed om hieraan dan extra uitleg te geven? Waarom die goedkope accu niet? Werkt deze dan niet goed? Gaat hij veel minder lang mee? 12V is toch 12V?