Schuifdak Ct 200h

John. W.

Nieuw hier
6 mei 2024
5
1
3
Hallo ik heb bij mijn auto bouwjaar 2013 het schuifdak half opengeschoven staan en numzit de linker kant muurvast. Rechts doet het wel hij drukt hem helemaal scheef, de garage heeft al veel geprobeerd en nu de hemel laten zakken en er zit aan de linker en rechterkant een nylon kabeltje en deze is links stuk en er zit een stukje vast tussen de rail. Nou zegt Lexus dat er geen onderdelen zijn (we zijn met alleen zo n nylon kabeltje gered mits we hem weer los krijgen)voor schuifdaken en dat er en compleet nieuwe in moet a ongeveer €4000 en dan de uren nog. Heeft iemand dit eens bij de hand gehad en tips voor onderdelen of hoe ze hem voor nu dicht kunnen maken en ik kan wachten tot erop de onderdelen lijn wat voorbij komt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet John.
 
Laatst bewerkt:

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
324
198
43
Weet niet van welk bouwjaar je auto is en of er überhaupt verschillen zitten, in bouwjaren qua daken. In ieder geval heeft deze nog een intact schuifdak. Ik zou hun even bellen. Let wel, een los nylon kabeltje gaat 'm daar ook niet worden.

 
  • Leuk
Waarderingen: John. W.

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
76
56
18
Ik weet niet hoe het schuifdak er van binnen uit ziet, maar nylondraad is wel los verkrijgbaar.
De kunst zal zijn om te zorgen dat het de juiste lengte krijgt, om te voorkomen dat je schuifdak scheef aangetrokken wordt.
Maar als nieuw 4.000,- (excl. uren x uurtarief) kost, zou ik daar wel een middagje mee willen prutsen als ik je was.
En al lukt het niet, dan is het nog steeds het proberen waard.
 
  • Leuk
Waarderingen: John. W.

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
873
1
491
63
En al lukt het niet, dan is het nog steeds het proberen waard.
Exact, want stuk is het toch al… Je hebt kans dat er een filmpje op YouTube te vinden is hoe je zelf deel voor deel kunt demonteren om in de buurt te komen van het nylon draadje. Vaak is het handig om een setje van die plastic spatels te hebben om interieur delen voorzichtig los te halen. Bij diverse webshops in Nederland heb je zoiets al voor nog geen €10:

1715081184570.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: John. W.

Steve070

Hoort erbij
18 feb 2017
48
13
8
Misschien 2 rare opmerkingen, maar 1: heb je niks aan nylon visdraad, die heb je in verschillende diktes en sterkte en is zelf op maat te maken. En 2: zit er geen manier in om het dak handmatig dicht te draaien? Cabrio's hebben bijna altijd een mechanische backup, wellicht bij schuifdaken ook zo?
 
  • Leuk
Waarderingen: John. W.

John. W.

Nieuw hier
6 mei 2024
5
1
3
Ze hebben hem dicht kunnen krijgen en vast gezet dus de druk is van de ketel.
Ik zal bovenstaande nog eens navragen maar bij Lexus zeggen ze er passen geen Toyota onderdelen in een Lexus onmogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

John. W.

Nieuw hier
6 mei 2024
5
1
3
Dit is het originele nummer van Lexus
63203 is gelijk maar daarna….
Ik heb echt geen idee of dit zou passen en ik moet zeggen dat ze bij Lexus niet super behulpzaam zijn en mijn eigen garage heeft het nog nooit eerder bij de hand gehad.
 

Bijlagen

  • IMG_1099.png
    IMG_1099.png
    449,7 KB · Weergaven: 10
  • IMG_1100.png
    IMG_1100.png
    204,1 KB · Weergaven: 12

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
416
151
43
Als je naar de website gaat en je typt "getande kunststof kabel zonnedak lexus" in dan krijg je een compleet overzicht, succes.