19inch breedset mogelijk?

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Ik ben op internet een set velgen tegenkomen die ik echt fantastisch vind. Nou is dit een 19inch breedset met achter de et-waarden van 35, en voor van 38. Zou dit mogelijk zijn zonder te rollen enzo? Of gaat het hele zooitje dan kei ver uitsteken?
Ik heb ook nog wel een ander setje op het oog, die zijn 18inch met een bandenmaat van 215/35/18.
Hoop dat jullie hier raad mee weten!
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
//volgens mij zouden die 18 inchers moeten passen... 7,5J breed met een ET van 42... volgens mij zouden ze moeten passen...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Afgaande op de gegeven info lijkt me dat ook.

Sowieso zou ik 2e hands velgen eerst passen en er stukje mee rijden, om (grotendeels) uit te sluiten dat er naast aanlopen, andere afwijkingen mee zijn.
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Ik denk dat ik dit setje toch maar laat liggen. Wil eigenlijk bbs lm's hebben maar die kan ik nergens vinden. En om de 18inch van de advertentie zitten nankan banden..
 

W3sley

Actief
27 nov 2011
183
0
0
Ik heb een setje gevonden met de steekmaat 5x112. Deze kan geleverd worden door een vrij bekend bedrijf. Nou moeten ze wel met schuifmoeren vastgezet worden. En ik weet niet of ik hier wel zo heel blij mee moet zijn. Of heeft dit verder geen invloed op het rijgedrag of iets dergelijks?
Het gaat om deze velgen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
5x112 terwijl de auto 5x114.3 heb zou ik echt niet doen. Pasvorm is deze dat de wielmoeren nooit goed de velg vasthouden. De centreerring van de velg is niet bedoeld om het gehele gewicht van de auto op te pakken. Alleen te centreren. Je wielmoeren moet echt perfect passen. Anders niet doen. Krijg je nare dingen van zoals velgen die breken of wielbouten die kapot gaan en dergelijke
 

koen

Actief
8 feb 2011
130
1
18
Weet je hoeveel dit gebeurt met bijv Alfa (4x98 auto, 4x100 velgen) en fiat's.. En gaat allemaal gewoon goed. En de centreerring hoeft de kracht van het wiel niet op te nemen hoor ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Persoonlijk zou ik het ook niet doen, het is je enige contact met de weg...

@Koen, je gaat nou niet lopen vloeken toch? Alfa... zou verboden moeten worden ;)
 

koen

Actief
8 feb 2011
130
1
18
Het is een voorbeeld. Het wordt vaak genoeg gedaan, en nog nooit van gehoord dat het fout gaat dus waarom niet ?

Btw je moet dan wel schuifmoeren/bouten hebben.
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
koen zei:
Het is een voorbeeld. Het wordt vaak genoeg gedaan, en nog nooit van gehoord dat het fout gaat dus waarom niet ?

Btw je moet dan wel schuifmoeren/bouten hebben.


Ik heb ze zelf ook, geen last van hoor.
Op de schuifmoeren zit zelf een TUV keuring.
 

D-Per4mance

Actief
7 okt 2011
208
0
0
ET35 zou ik los van het wel of niet passen niet doen. Je zit dan 1,5cm van de ideale waarde af. Een IS200 heeft een double wishbone ophanging en die zijn erg gevoelig voor spoorzoeken. Als je dan ook nog met een verkeerde ET waarde gaat rijden vergroot je dit extreem uit. je auto zal soms enorm gaan trekken. Ik heb winterwielen met et42 en je merkt dat de IS al veel meer sporen zoekt dan met de stock velgen. Ga je dit doen icm brede banden dan wordt het helemaal een drama...

BBS LM (replica's) zijn ook gewoon in 5x114'3 leverbaar. Misschien heb je wel eens foto's gezien van die blauwe IS200 met die LM's en die waren 5x114'3. Ze bestaan dus zowiezo.
Andere optie zijn Linea Corse's. Lijken op LM's (zo goed als een replica) en zijn in de juiste maten verkrijgbaar (5x114'3, ET45, 18x8.5). O.a. via rare rims te verkrijgen.