2de verzekering afsluiten

Alexus

Hoort erbij
18 dec 2011
26
0
0
dag allemaal.. :hi:

ik heb onlangs een 2de auto aangeschaft en wil deze laten verzekeren??

nou wil ik vragen kan ik deze bij een andere verzekeringmaatschappij verz.. of moet het bij het zelfde als de 1ste auto..

en blijven mijn schadevije jaren gelden of begin ik overnieuw.. :roll:

hoop dat iemand mij hierover wat meer kan vertellen..

alvast bedankt..
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je kunt naar keus een verzekering afsluiten bij een andere verz. maatschappij. Wel is het zo dat bepaalde verz. maatschappijen opgebouwde schadevrije jaren (voor een tweede auto) niet altijd honoreren of daar speciale regels voor hanteren.

Mogelijk biedt je huidige verz. maatschappij een korting aan, omdat je al een auto hebt verzekerd.

Shoppen loont dus!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Wij zijn op dit moment geloof ik bezig om collectief korting te kunnen aanbieden namens het forum. Ik weet hier even de status niet van. Ik zal even checken.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
714
155
43
Tegenwoordig worden de schadevrije jaren in een landelijke database opgeslagen, de zgn. Roy Data en via de volgende site: http://www.seps.nl/inzagerecht/ kun je deze ook opvragen. Ik kon mijn Lexus mooi verzekeren bij een andere verzekeringsmaatschappij met behoud van de schadevrije jaren die ik had opgebouwd toen ik mijn CRX nog had en die was toch al meer dan een jaar verkocht. Ze hebben hierbij de data uit de landelijk voor verzekeraars toegankelijke Roy Data database gebruikt.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Volgens mij is een 2e verzekering elders duurder, omdat je je schadevrije jaren (van de 1e auto) niet mee kan nemen naar een 2e auto.
Ik heb mn 2e auto (en 3e auto) bij dezelfde maatschappij verzekerd, schadevrije jaren op mn 2e auto is 0-jaar, maar wel de maximale korting. Mn 1e auto heeft wel 10+ schadevrije jaren en ook de maximale korting.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
714
155
43
Lince zei:
Volgens mij is een 2e verzekering elders duurder, omdat je je schadevrije jaren (van de 1e auto) niet mee kan nemen naar een 2e auto.
Ik heb mn 2e auto (en 3e auto) bij dezelfde maatschappij verzekerd, schadevrije jaren op mn 2e auto is 0-jaar, maar wel de maximale korting. Mn 1e auto heeft wel 10+ schadevrije jaren en ook de maximale korting.

Schadevrije jaren staan toch op naam en niet op auto?
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ik heb beide wagens bij dezelfde maatschappij verzekerd.

Daardoor kreeg ik:
- extra korting omdat ik een tweede wagen inschreef
- extra trede ivm 2e wagen (geen idee waarom)

Per saldo werd dus mijn eigen wagen dus ook nog goedkoper.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Schadevrije jaren staan toch op naam en niet op auto?
Dat ligt er een beetje aan.

Er zijn verzekeringsmaatschappijen die 'gemakshalve' aannemen dat de tweede auto misschien bereden wordt door een andere bestuurder. Wellicht kijken ze naar de gezinssituatie.

Het komt ook voor dat een alternatieve verzekeringspartij kijkt naar je opgebouwde schadevrije jaren van je 1ste auto, evenals jaren rijbewijs, waardoor je dan een soort korting krijgt.

Kortom, er zijn diverse scenario's mogelijk, vandaar het advies om flink te shoppen.
 

Lince

Actief
25 jan 2011
151
0
0
Schadevrije jaren staan toch op naam en niet op auto?[/quot

Schadevrij staat volgens mij op per verzekering, dus 2 auto's zijn 2 verzekeringen.

Stel je hebt 3 auto's, waarvan 1 schade maakt, dat wil niet zeggen, dat de overige 2 auto's ook gelijk in tredes dalen.

In mijn geval is dus zo;
1e verzekering, trede 12 ofzoiets. maximale korting
2e verzekering, trede 2 ofzo, maximale korting
3e verzekering, trede 1. maximale korting

Wel allen bij dezelfde maatschappij.
Ik kan mn 1e verzekering wel elders laten verzekeren, mn tredes/schadevrije jaren neem ik dan gewoon mee.