8 jaar hybride garantie op 400h?

hybrid RR

Nieuw hier
24 mrt 2013
1
0
0
Hallo
Wij zijn in het bezit van een Toyota Prius en zijn zo tevreden over hybride rijden dat we erover denken om onze andere auto te vervangen voor een tweedehands Lexus RX 400h. Nu heeft onze prius uit 2005 standaard 8 jaar garantie op alle hybride componenten (inc. accu) maar hoe zit dit bij hybrides van Lexus? Ik weet dat Toyota tegenwoordig standaard nog maar 5 jaar garantie op het hybridedeel geeft (en nieuwe Lexussen ook) maar hoe zit dat bij een RX 400h uit 2006/2007? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat toyota toen wel 8 jaar garantie gaf en Lexus niet, maar ik kan er op internet niets over vinden.

Wellicht iemand die in het bezit is van een 400h en dit weet? Het zou namelijk een extra geruststelling bij aankoop zijn als deze nog een tijdje fabrieksgarantie hebben.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ik durf hier geenuitspraak over te doen. Even navragen bij Lexus Nederland is misschien de snelste weg.

http://www.lexus.nl/ en dan bovenaan contact kiezen.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat Hube zegt.

Ik kom wel garantie van 8 jaar tegen bij US modellen uit die periode. Maar ook al zou dat in dit geval gelden, dan is er ook nog een kilometerrestrictie (destijds 8 jaar of 150.000km).
 

Proxihox

Nieuw hier
27 mrt 2013
9
0
0
Net een rx400h 2007 gekocht. Ik had ook deze vraag. Gesproken met Lexus amsterdam.
Het antwoord gegarandeerd levenslang (wat betekent autolevenslang wat neerkomt op 10 jaar). Maar weet niet of dat ook echt fabrieksgarantie is. Maar daarna vraagteken. Hebben ze nog geen ervaring mee. Oudste Hybride lexus pas 7 jaar oud. Maar verwacht weinig problemen.
Vervanging hybride batterijen zou 2500? kosten.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Naar wat ik heb begrepen (hou mij ten goede) worden slechts de defecte cellen vervangen (gunstig voor totaal prijsplaatje). De cellen beschikken elk over een 'status' chip die afwijkingen registreert.

Sowieso zal een defecte cel door die chip worden doorgegeven naar de boord-pc, maar ik kan mij ook zo voorstellen dat er een soort algehele 'cel-diagnose' bestaat via procedure dealer. Zoiets zou wellicht en indien mogelijk, vooraf koop, ook nog wat meer zekerheden kunnen bieden m.b.t. batterij-capaciteit en status.