Aanschaf CT200h Luxury Line of BL Pro

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik ben op zoek naar een CT200h occasion. Het budget is 15.000 euro dus dat wordt het eerste model. Het belangrijkste vind ik dat er goede audio in de auto zit, en een navigatiesysteem.

De eisen:
- ML audio of 10 speaker upgrade;
- LED koplampen/dagrijverlichting;

- privacyglass achter is een pre.

Het Mark Levinson systeem spreekt mij erg aan, maar blijkbaar is er naast de standaard audio ook een audio upgrade van 6 naar 10 speakers. Het systeem met 6 speakers wil ik sowieso niet.

Hoe weet ik of er een audio upgrade in de auto zit? Is dit bij alle CT's zo met navigatie? Of kun je ook navigatie hebben met standaard audio? Zit er zowel bij het 10 speaker systeem als het ML systeem een subwoofer in de kofferbak?

Ik zocht eerst alleen naar een Luxury Line omdat daar het ML systeem (meestal/soms) in zit, maar na het lezen van dit forum kwam ik achter de audio upgrade en deze voldoet waarschijnlijk ook aan mijn eisen. De keuze wordt dan groter omdat naast de Luxury Line ook andere uitvoeringen voldoen.

Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten bij de aanschaf van een CT200h? Is er iets zinnigs te zeggen over de afschrijving? Ik rijd ongeveer 4 jaar in een auto, daarna wordt hij verkocht/ingeruild. Zal de afschrijving nog hoog zijn bij deze auto's?

Ik heb deze CT's gevonden:

http://link.marktplaats.nl/m1025926987
http://www.dolderen.nl/occasions/det...xury-line.html
 

eddym30

Nieuw hier
14 apr 2015
14
0
0
Als er ML audio in de auto zit dan staat dit op de radio geschreven met goud gele letters. De auto's die je nu hebt hebben dit allebei niet zover ik kan zien.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Dat het op de radio staat geschreven dat wist ik. De witte heeft het systeem inderdaad niet, de tweede wel bleek na een telefoontje met de aanbieder.

Kan ik van de buitenkant zien of er een 6 of 10 speaker systeem in zit?
 
Laatst bewerkt:

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ja de vraag is al vaker gesteld en beantwoord.
Als het Lexus eigen merk navigatie systeem aanwezig is in zit, kun je er vanuit gaan dat het 10 boxen systeem erin zit (in de links die je stuurt is dit bij allebei het geval). Geen navigatie is 6 speakers. In de 1e versie van de CT had je ook nog de optie voor TOMTOM navigatie en die is alleen beschikbaar met het 6 speaker systeem.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
De garagehouder wist mij te vertellen dat in de Lexus van de onderste link het Mark Levinson systeem zit. Ik ben benieuwd hoe het 10 speaker systeem klinkt, bedankt voor je reactie.

Nog een vraag over de stoelverwarming: origineel is het traploos verstelbare systeem met draaiknopjes? Zeer regelmatig zie je ook CT's met platte knopjes met 3 standen, is dit aftermarket?
 

TwaMu

Actief
13 mei 2015
233
19
18
De witte is volgens mij geen Luxury Line, heeft geen electrisch verstelbare bestuurdersstoel, geen originele stoelverwarming, geen LED-koplampen en geen ML.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
De witte is volgens mij geen Luxury Line, heeft geen electrisch verstelbare bestuurdersstoel, geen originele stoelverwarming, geen LED-koplampen en geen ML.


De witte lijkt een Business Line Pro gezien de getinte achterruiten. De dingen die je noemt zitten er inderdaad niet in. De stoelverwarming: is dit achteraf ingebouwd Lexus materiaal? Ik zie de platte schakelaars op meer occasions zitten.
 
Laatst bewerkt:

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
De zwarte (onderste link) is een Luxury Line, dus inclusief het ML surround systeem. Ik vind de vraagprijs overigens wel redelijk. Mijn LL van 2011 (incl. schuifdak en "performance dempers") is in december 2015 met 118.000 km ingeruild voor ? 14.500,- (excl. korting voor een nieuwe auto).
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in de LL van de link hierboven. Mijn bevindingen:

- De staat van het leer viel me tegen: op de bijrijdersstoel zaten een paar vlekken, en er zat wat aanslag/troep op het zitvlak (in de perforatie gaatjes). Achterin bij de gordelhouders zaten een paar scheurtjes/gaatjes in het leer nabij de ritsen;

- Verder zaten er wat krassen op het deurpaneel van de bestuurder (binnen);
- Een deukje in het achterportier.
- Steenslag op de motorkap, niet heel veel, maar toch.

Al met al behoorlijk wat gebruikerssporen.

De prijs:
Met 6 maanden bovag garantie en een beurt (120.000 km beurt, groot 'volledig' onderhoud) + 2 nieuwe banden voor + inruil van mijn huidige auto (4500 euro) = 11350 euro. Zonder garantie gaat er 500 euro vanaf.
Is het realistisch om er nog een x bedrag af te krijgen gezien de minpunten (en mijn budget van 10k bijleggen...)?

Oja, ik ben vergeten te vragen of er performance dempers onder zitten. Kan ik dit ergens aan zien? En in het menu van de radio was de optie 'hdd' niet beschikbaar, hoe kan dat? Er zit toch standaard een HDD in de LL?
 
Laatst bewerkt:

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dit stukje gaat over die performance dempers, verderop een plaatje, misschien kun je daaruit wat opmaken. Eventueel kan de dealer via het kenteken ook je vraag beantwoorden.
http://forum.lexusforum.nl/forum/modellen/ct/onderstel/913-performance-dempers

Is het realistisch om er nog een x bedrag af te krijgen gezien de minpunten (en mijn budget van 10k bijleggen...)?
Het is een markt van vraag en aanbod. Kwestie van goed onderhandelen of iemand meenemen die dat beheerst. Proberen waard toch?

Het is lastig op te maken waarom de HDD niet beschikbaar is. Het zou erin moeten zitten en je zou ook moeten kunnen zien wat de capaciteit is. Lijken me sowieso vragen die de verkoper zou moeten kunnen beantwoorden. Dacht ergens gelezen te hebben dat ML niet een standaard optie is. Stond het wel op de radio aangegeven?
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
En in het menu van de radio was de optie 'hdd' niet beschikbaar, hoe kan dat? Er zit toch standaard een HDD in de LL?

In de LL zit standaard de Mark Levinson installatie inclusief HDD. In eerste instantie is de optie HDD wel in het menu zichtbaar, maar zolang er geen muziek op staat, niet te kiezen. Pas als je een of meerdere CD's opgenomen hebt, kun je voor HDD kiezen en de opgenomen CD's beluisteren. Dat is mijn ervaring.
Als de HDD helemaal niet in het menu te zien is, dan lijkt me dat er iets niet in orde is.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Dit stukje gaat over die performance dempers, verderop een plaatje, misschien kun je daaruit wat opmaken. Eventueel kan de dealer via het kenteken ook je vraag beantwoorden.
http://forum.lexusforum.nl/forum/mod...rmance-dempers


Het is een markt van vraag en aanbod. Kwestie van goed onderhandelen of iemand meenemen die dat beheerst. Proberen waard toch?

Het is lastig op te maken waarom de HDD niet beschikbaar is. Het zou erin moeten zitten en je zou ook moeten kunnen zien wat de capaciteit is. Lijken me sowieso vragen die de verkoper zou moeten kunnen beantwoorden. Dacht ergens gelezen te hebben dat ML niet een standaard optie is. Stond het wel op de radio aangegeven?


Ik heb dat stukje over de performance dempers gelezen, heb wel onder de motorkap gekeken maar ik wist toen niet waar ik op moest letten. Zal de verkoper vragen of de dealer morgen bellen.

Heb je nog tips voor het onderhandelen? Ik kan de 'negatieve' punten onderbouwen en vervolgens een 'tegenbod' doen toch?

De optie 'HDD' stond wel aangegeven in het menu van de radio, maar ik kon hem niet selecteren. Waarschijnlijk is de HDD nog leeg waardoor hij niet te selecteren was. Aan de andere kant, hoe kan ik anders zien wat de capaciteit is? Ik zal de vraag voorleggen bij de onderhandeling.

Is de auto bekend op het forum misschien? Kenteken 97.>]RFR>.3

In de LL zit standaard de Mark Levinson installatie inclusief HDD. In eerste instantie is de optie HDD wel in het menu zichtbaar, maar zolang er geen muziek op staat, niet te kiezen. Pas als je een of meerdere CD's opgenomen hebt, kun je voor HDD kiezen en de opgenomen CD's beluisteren. Dat is mijn ervaring.
Als de HDD helemaal niet in het menu te zien is, dan lijkt me dat er iets niet in orde is.

Bedankt, dan zal dat het zijn: de HDD is nog leeg waardoor hij niet te selecteren was.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Heb je nog tips voor het onderhandelen? Ik kan de 'negatieve' punten onderbouwen en vervolgens een 'tegenbod' doen toch?
Lastig aan te geven, het is vooral ook een beetje afhankelijk van wie je voor je hebt. Korting is meestal een 'gun' factor. Kom iig ge?nteresseerd en positief over, maak een beetje persoonlijke babbel en bespreek naast de positieve ervaringen ook wat je enigszins tegenhoud (de gebruikerssporen). Zeg iets van 'als je er nog wat vanaf doet neem ik hem gelijk mee of doe een re?el tegenvoorstel' (iets lager dan je in gedachten hebt, dan kan er ook nog wat geschoven worden). Succes!
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Telefonisch onderhandeld en minder dan 650 euro boven mijn budget komen we niet, helaas. Maar het gaat de goede kant op.

Ik zag deze mooi BL Pro ook nog staan, vroeg me alleen af waar de originele velgen gebleven zijn hoewel deze 18 inch erg mooi staan. De verkoper wist niet waar de velgen waren, had wel geprobeerd bij de leasemaatschappij de velgen 'terug' te krijgen. Echter bij dit bedrijf krijg ik 1000(!) euro minder voor mijn huidige auto. Het bij te betalen bedrag komt ongeveer op hetzelfde neer na onderhandelen vermoed ik. Enige minpunt is dat er geen ML systeem in zit. Pluspunt is de staat van de auto: geen krasjes of mankementen aan het leer.

De auto heeft voor het laatst onderhoud gehad bij 112000 km in augustus 2015. De verkoper vertelde mij dat ze bij verkoop geen onderhoud gaan uitvoeren omdat dit onlangs nog is gebeurd, ze inspecteren de auto wel, en mocht er iets vervangen moeten worden dan gebeurd dat. In augustus 2016 moet de auto dus weer voor een beurt, zal dit dan groot of klein onderhoud zijn?

http://link.marktplaats.nl/m1028112698
 
12 mrt 2016
109
8
18
Houd er wel rekening mee dat 18"wielen veel comfort kosten. Ik heb bij proefrijden gemerkt dat 17" al minder fijn voelt dan 16" wielen. 18" wil ik niet eens weten ;)
 

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Houd er wel rekening mee dat 18"wielen veel comfort kosten. Ik heb bij proefrijden gemerkt dat 17" al minder fijn voelt dan 16" wielen. 18" wil ik niet eens weten ;)

Mee eens. Mijn CT LL reed op 17" en dat was al redelijk hard voor deze auto. 16" is duidelijk comfortabeler. Ik zou zelf nooit 18" onder deze auto leggen, hoe fraai het ook staat.
 

AZ88

Actief
2 mrt 2016
172
19
18
Bedankt voor de reacties. Ik heb de LL met de vele gebruikerssporen toch maar laten staan. Als ik een aanschaf als deze doe moet wel alles (nagenoeg) perfect zijn. De BLpro met 18" laat ik daarom ook staan, het Mark Levinson systeem ga bij die auto missen.

Ik heb nu deze op het oog: http://link.marktplaats.nl/m1027614039

Ik vind deze LL aardig hoog geprijsd. Hij is altijd onderhouden bij dezelfde Lexus dealer en deze vertelde dat hij over 10.000 km/sept 2016 de 120k beurt nodig heeft. Ook heeft de auto dan 2 nieuwe banden nodig. Verder zit er een sterretje in de voorruit en een roest puntje bij de tank klep; het lijkt alsof iemand met het tankpistool een puntje lak heeft beschadigd. Na onderhandeling komt de prijs voor deze LL op 15000 euro incl. 6 mnd BOVAG garantie en het herstellen van de beschadigde lak. Het sterretje kan ik via de verzekering laten verhelpen.
 
Laatst bewerkt:

PeterA

Actief
25 jan 2012
175
76
28
Als je nagaat dat mijn LL (praktisch even oud/evenveel km) 14.500 aan inruilwaarde opleverde, dan vind ik een verkoopprijs van 15.000 incl. 6 mnd garantie heel schappelijk. Gewoon doen.